Gå til innhold

Test: Asus Geforce GTS 450 DirectCU TOP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vert kult om dere testet de nye kortene opp mot noen gamlere modeller. Det er helt sikkert mange som sitter med et kort som gjerne er både èt og to år gammelt. Denne gruppen (meg inkludert) syns nok det kunne vært gøy å se hvor mye mer action man får for pengene, om man kjøper et nytt kort.

Lenke til kommentar

Må huske at nvidia har mye bedre drivere enn AMD.. Og for oss GNU/Linux-brukere er det dessverre fremdeles bare ett reellt alternativ om man vil ha et full-feature skjermkort, nemlig nvidia. Først med det siste på alle fronter, flere ulike drivergreiner tilgjengelig til enhver tid, minimalt med bugs og jevnt over suveren ytelse i GNU/Linux, men har også sett at mange AMD-brukere klager på "artifacts" og tearing.. Mitt personlige inntrykk er at AMD har mye dårligere drivere enn nvidia på alle plattformer. Regner med at dette kortet faller en del i pris frem mot jul, og da blir det brått en interessant investering.

Lenke til kommentar

Dette må falle godt i pris før det har livets rett.

 

Det billigste GTX 460 786 OC kortet er omtrent 1350,- NOK og yter noen gode prosent mer.

Tenker meg det faller i rett pris nisje med tiden, men litt merkelig at det krasjer såpass med "Nvidia sitt eget kort".

My thoughts exactly.

 

GIGABYTE VGA-Card nVidia GTX460 768MB PCI-E 2xDVI HDMI HDCP PhysX CUDA DDR5 (GV-N460OC-768I)

 

Koster i skrivende stund 1300 blank. Da skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal kjøe GTS450.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Må huske at nvidia har mye bedre drivere enn AMD.. men har også sett at mange AMD-brukere klager på "artifacts" og tearing.. Mitt personlige inntrykk er at AMD har mye dårligere drivere enn nvidia på alle plattformer.

 

I forhold til min erfaring, så er det helt motsatt. Spesielt på bærbare maskinger og deres Optimus systemet.

 

Også synd at dere har TOTALT sluttet å overklokke skjermkortene. Er det fordi dere ikke får lov fra Nvidia/Ati eller bare gidder dere ikke?

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Må huske at nvidia har mye bedre drivere enn AMD.. Og for oss GNU/Linux-brukere er det dessverre fremdeles bare ett reellt alternativ om man vil ha et full-feature skjermkort, nemlig nvidia. Først med det siste på alle fronter, flere ulike drivergreiner tilgjengelig til enhver tid, minimalt med bugs og jevnt over suveren ytelse i GNU/Linux, men har også sett at mange AMD-brukere klager på "artifacts" og tearing.. Mitt personlige inntrykk er at AMD har mye dårligere drivere enn nvidia på alle plattformer. Regner med at dette kortet faller en del i pris frem mot jul, og da blir det brått en interessant investering.

Enig med deg i at *nix driverne til Nvidia er bedre, men Amd har nå gode driver til Windows også, hatt mitt 5870 siden det kom for snart 1 år siden og ikke hatt noen problemer å snakke om. Har da vitterlig vært mye tull og dårlige driver både på 9800gx2 og 8800gtx da jeg kjøpte disse nye. Dog har de siste driverne til Nvidia vært solide også på multigpu. Men over til kortet som er testet, det yter jo ca likt med 5770 i hw sin test, men selv om det ikke står noe særlig om det i testen så er jo dette en høyt overklokket versjon som er testet, core er jo klokket fra 738 til 825, blir vel litt feil å sammenligne ytelsen med et helt vanilla 5770 ettersom man tydelig ser i testen hos Anandtech at det ligger bra langt bak 5770 i det meste når det kjører stock, ja faktisk ofte under 5750. 5770 kan da overklokkes det også. Ellers grei test, men test av videoegenskaper hadde også vært greit.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

hardkjerne: ja det kan man selvfølgelig gjøre. Men Tror jeg helle ville anbefalt deg et til 460 og kjørt sli fremfor et eget physx kort. Det er ikke så kult å ha et eget dedikert.

Jeg tenkte spesielt til Mafia 2, og om jeg husker rett funket SLI med Physx dårlig der? Synes å huske tester viste at det gikk mye bedre med 2 kort der ene var dedikert Psysx. Får vel kanskje heller skrape sammen penger til et 460 kort. Og så finne meg et HK som lar meg kjøre SLI.

Lenke til kommentar

hardkjerne: ja det kan man selvfølgelig gjøre. Men Tror jeg helle ville anbefalt deg et til 460 og kjørt sli fremfor et eget physx kort. Det er ikke så kult å ha et eget dedikert.

Jeg tenkte spesielt til Mafia 2, og om jeg husker rett funket SLI med Physx dårlig der? Synes å huske tester viste at det gikk mye bedre med 2 kort der ene var dedikert Psysx. Får vel kanskje heller skrape sammen penger til et 460 kort. Og så finne meg et HK som lar meg kjøre SLI.

Kan fint kjøre både SLI og physx samtidig uten at det skal ha noe å si ja, men kjører du et dedikert kort til physx så får det jo mer regnekraft til dette enn når det også skal rendre grafikken i spillet. Men det er jo en "bug" i Mafia 2 som gjør at klærne til Vito rendres på cpu i stedet for på gpu. Sletter man disse filene i spillet så kan man kjøre all physx på fullt med et dedikert kort uten at man ser noe lagg eller forskjell i grafikken. Er kommet en patch til spillet som også som skal gi ca 4-5 ekstra fps i mafia 2.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...