Gå til innhold

Ett lite spørsmål


Havoc91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Johan Glans om å tenke uten språk.

Kom til å tenke på denne. haha.

 

Men det er faktisk interessant det der ja. En døv person visualiserer sikkert mye. Men hva om man er både blind og døv? Hvordan ser det visuelle ut da? Hva foregår liksom oppi hjernen når en slik person f.eks snubler over en stein eller hva som helst. Det er liksom ikke "Oi, der var det en stein, ja!" eller det kommer ett bilde av hvordan en stein ser ut. Det blir liskom bare "..." "?". Eller noe i den duren.

 

Og for å svare på spørsmålet: Nå når jeg skriver tenker jeg på bokmål i det jeg skriver, og når jeg legger om dialekten tenker jeg på måten jeg legger det om til. Ellers tenker jeg på dialekt, slik jeg vanligvis snakker.

Lenke til kommentar

Jeg er døv, men jeg kan egentlig kun svare for min egen del. Ikke for døve, for det varierer person til person... For min del tror jeg at jeg tenker ofte på ting som avhenger hvilken situasjon jeg er i, det kan være engelsk, norsk eller tegnspråk. Ikke noe visuelt her hos meg, nei.

 

Jeg tror at alle tenker for det meste basert på følelse, jeg tror altså at språk har egentlig lite å si i denne saken. Interessant spørsmål egentlig :)

 

ENDRING: Med annet ord tenker jeg det på samme måte som hørende vil jeg tro :)

Endret av Fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...