Gå til innhold

Ny kraftig allround-PC


Anbefalte innlegg

Min kjære PC, som nærmer seg sin 3-års-dag med stormskritt, selv om en god del er oppgradert, begynner å oppføre seg på en måte som ikke er særlig tillitsvekkende - og Win7-installasjonen er relativt ny.

 

Det er derfor på tide med noe nytt, men jeg har ikke helt fulgt med i detaljene om hva som er bra for tiden. Trenger derfor litt hjelp.

 

PC-en skal brukes til både spilling av oppegående spill og ikke minst videoredigering med Premiere Pro CS5.

 

Jeg vil ha minst 8 GB minne, og det er også på tide å få inn OS + viktigste programmer på SSD. Ser for meg type 64 GB av en rask SSD. Har det jeg trenger av HDD utover en ny systemdisk. Jeg vil ha Intel, det bør være i7.

 

Har et relativt nytt ATI skjermkort, så det er ikke all verden nødvendig å kjøpe- men har lyst på et Nvidia-kort som har støtte for HW-aksellerasjon i Premiere.

 

Har det jeg trenger av tilbehør som mus, stastatur, skjerm o.l.

 

Prismessig har jeg ikke veldig lyst til å passere 10.000 kroner i veldig stor grad.

 

Overklokking er et ikke-tema - men at PC-en er relativt stillegående er derimot ganske relevant.

 

Noen som har noen tanker om hva jeg bør satse på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...