Gå til innhold

Jesus døde for oss.. Hva betyr det egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jesus er død, get over it xD

 

Der tok du nok temmelig feil, men du får tro hva du vil - Norge er fritt.

Har du sett ham? Har noen sett ham siden han liksom døde? Nei... Ikke en eneste kjeft har sett ham så det eneste stedet han "lever" er i folks fantasi og er det dette du mener med at han lever såhar du rett. Men i vår fantasi lever det mye rart...

Lenke til kommentar

Jesus er død, get over it xD

 

Der tok du nok temmelig feil, men du får tro hva du vil - Norge er fritt.

Har du sett ham? Har noen sett ham siden han liksom døde? Nei... Ikke en eneste kjeft har sett ham så det eneste stedet han "lever" er i folks fantasi og er det dette du mener med at han lever såhar du rett. Men i vår fantasi lever det mye rart...

 

Jeg har ikke sett ham nei, men jeg har hørt nok vitnesbyrd til

at jeg har en sterk tro på at han er der oppe i Himmelen...

 

Eksempel: En jeg kjenner ba en gang for en ukristen som lot seg

villig be for, fordi han hadde kols og ville gi han et forsøk.

Han la hendene på skulderbladene da han hadde satt seg ned.

Da han hadde begynt å be så kjente vedkommende varme komme

gjennom hendene og inn i hele ham, etterhvert føltes denne

energien enda kraftigere og han begynte å riste pga dette...

Han sa han kjente kols'en reise utfra lungene hans,

imens han fikk ett bilde foran seg. Det bildet

var at han så Jesus lide for ham på korset.

Etter det har han alltid trodd på Jesus.

 

Nå sier du sikkert "ja, jeg har hørt mye rart jeg også"

eller noe lignende, men du skal få tro hva du vil...

Lenke til kommentar

Jesus er død, get over it xD

 

Der tok du nok temmelig feil, men du får tro hva du vil - Norge er fritt.

Har du sett ham? Har noen sett ham siden han liksom døde? Nei... Ikke en eneste kjeft har sett ham så det eneste stedet han "lever" er i folks fantasi og er det dette du mener med at han lever såhar du rett. Men i vår fantasi lever det mye rart...

Paulus > For først og fremst overga jeg til dere det jeg selv har tatt imot, at Kristus døde for våre synder som skriftene har sagt, at han ble begravet, at han sto opp den tredje dagen som skriftene har sagt, og at han viste seg for Kefas og deretter for de tolv. Deretter viste han seg for mer enn fem hundre troende søsken på én gang. Av dem lever de fleste ennå, men noen er sovnet inn. Deretter viste han seg for Jakob, deretter for alle apostlene. Aller sist viste han seg for meg

Lenke til kommentar

Jesus er død, get over it xD

 

Der tok du nok temmelig feil, men du får tro hva du vil - Norge er fritt.

Har du sett ham? Har noen sett ham siden han liksom døde? Nei... Ikke en eneste kjeft har sett ham så det eneste stedet han "lever" er i folks fantasi og er det dette du mener med at han lever såhar du rett. Men i vår fantasi lever det mye rart...

Paulus > For først og fremst overga jeg til dere det jeg selv har tatt imot, at Kristus døde for våre synder som skriftene har sagt, at han ble begravet, at han sto opp den tredje dagen som skriftene har sagt, og at han viste seg for Kefas og deretter for de tolv. Deretter viste han seg for mer enn fem hundre troende søsken på én gang. Av dem lever de fleste ennå, men noen er sovnet inn. Deretter viste han seg for Jakob, deretter for alle apostlene. Aller sist viste han seg for meg

 

 

Hvorfor viser han seg ikke for meg?

Hvorfor viser han seg ikke bare for alle?

 

Men han vil vel kanskje ikke at folk som er kritiske og tenker selv skal bli frelst :hmm:

Lenke til kommentar

Jesus er død, get over it xD

 

Der tok du nok temmelig feil, men du får tro hva du vil - Norge er fritt.

Har du sett ham? Har noen sett ham siden han liksom døde? Nei... Ikke en eneste kjeft har sett ham så det eneste stedet han "lever" er i folks fantasi og er det dette du mener med at han lever såhar du rett. Men i vår fantasi lever det mye rart...

Paulus > For først og fremst overga jeg til dere det jeg selv har tatt imot, at Kristus døde for våre synder som skriftene har sagt, at han ble begravet, at han sto opp den tredje dagen som skriftene har sagt, og at han viste seg for Kefas og deretter for de tolv. Deretter viste han seg for mer enn fem hundre troende søsken på én gang. Av dem lever de fleste ennå, men noen er sovnet inn. Deretter viste han seg for Jakob, deretter for alle apostlene. Aller sist viste han seg for meg

Hvorfor viser han seg ikke for meg?

Hvorfor viser han seg ikke bare for alle?

 

Men han vil vel kanskje ikke at folk som er kritiske og tenker selv skal bli frelst :hmm:

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

Lenke til kommentar

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

Jeg har noen spørsmål. Kan du forklare meg dette?

 

  1. Hva er «den siste dagen»?
  2. Hvordan viser Han seg? Fysisk, eller følelsesmessig?
  3. Hva er å «tro»? Hvordan korresponderer dette med Jakob 2:26: «For som kroppen er død uten ånd, er troen død uten gjerninger.»? Hva er disse «gjerningene» som må til for å ivareta en levende tro?

 

:)

Endret av Enzyme X
Lenke til kommentar

Jesus er død, get over it xD

 

Der tok du nok temmelig feil, men du får tro hva du vil - Norge er fritt.

Har du sett ham? Har noen sett ham siden han liksom døde? Nei... Ikke en eneste kjeft har sett ham så det eneste stedet han "lever" er i folks fantasi og er det dette du mener med at han lever såhar du rett. Men i vår fantasi lever det mye rart...

Paulus > For først og fremst overga jeg til dere det jeg selv har tatt imot, at Kristus døde for våre synder som skriftene har sagt, at han ble begravet, at han sto opp den tredje dagen som skriftene har sagt, og at han viste seg for Kefas og deretter for de tolv. Deretter viste han seg for mer enn fem hundre troende søsken på én gang. Av dem lever de fleste ennå, men noen er sovnet inn. Deretter viste han seg for Jakob, deretter for alle apostlene. Aller sist viste han seg for meg

Hvorfor viser han seg ikke for meg?

Hvorfor viser han seg ikke bare for alle?

 

Men han vil vel kanskje ikke at folk som er kritiske og tenker selv skal bli frelst :hmm:

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

 

Men hvorfor skal vi tro da?

Er jo bare å vente til siste dagen og ta imot ham da :hmm:

Lenke til kommentar

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

Jeg trodde på han når jeg var liten, men han viste seg aldri.

 

"Jesus sier til ham (Tomas): Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror." Joh.20:29

Lenke til kommentar

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

Jeg trodde på han når jeg var liten, men han viste seg aldri.

 

"Jesus sier til ham (Tomas): Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror." Joh.20:29

 

Men hvorfor viser han seg bare for enkelte kristne og ikke for alle?

Urettferdig!!!

Lenke til kommentar

^ Det er jo noe annet om man ikke vil tro.

Og må du ha bevis for å tro på noe?

I så måte har viten ødelagt min tro... For det var da jeg fikk bedre forklaringer i form av naturvitenskap som jeg for alvor begynte å tvile på historiene i bibelen og når den tvilen ble til visshet om at noe mer var alvorlig galt i den historien og ingen kunne svare adekvat på mine spørsmål så ble jeg bare skjøvet enda lenger ut av tankefengslet kristendom...

 

... så jeg har kommet frem til at skal du beholde den religiøse troen i ungene dine i dag er det lurt å ta dem ut av skolen og helst la være å lære dem å lese og skrive. La dem være mest mulig uvitende og ignorante og prent inn i dem så tidlig som mulig at alt som ikke begynner eller slutter eller inneholder gud, jesus eller den hellige ånd er løgn og bedrag og et forsøk fra djevelen personlig for å narre dem vekk fra den sanne tro. La dem tro blindt på gud jesus og den hellige ånd, for da går det dem vel og gud tar i mot dem med åpne armer når de dør!!

 

For kommer de over viten og kunnskap OG begynner å sette spørsmål ved sannhetsgehalten i påstandene i bibelen så er de ute å kjører, da er det fare på ferde! Kunnskap er livsfarlig for gud, jesus og den hellige ånd, for det kan få mennesker til å tvile på dem! Så kunnskap er nok noe satan har funnet på, det er sikkert! For den kristen gud skyr kunnskap som pesten og det med rette, for med kunnskap så forsvinner alle de mørke rommene han vil ha oss til å tro på, vi får lyset inn isteden for den kristne guds håpløse dogmer og det er jo ikke bra! Frafalne finnes det overalt i dag og det er ihvertfall ikke bra! Så gjør som amish folket og skap et samfunn av ignoranter innen for samfunnet og forby all kontakt, informasjon og annet som kan være ødeleggende for troen til den kristne guden...

 

For husk, jesus døde for oss og det gjør vi best i å ikke stille for mange spørsmål ved. Bare godta det! Og hold kjeft, som en god kristen!! Begynner vi å se nærmere på den historien så husk ihvertfall på å ikke være ærlig når du ser på dette, for ærlighet tvinger ofte frem tvil og det skal vi jo ikke ha noe av!

 

Og ikke tro på at bibelen er bare påstander, at jesus bare er en påstand og at det meste annet er bare påstander det også, TRO at det er sant! Ikke tvil et øyeblikk på at disse påstandene er sanne, for selv om det er påstander vet du jo at hvis du bare TROR de er sanne så blir de det! Det er jo det som er tro...

Lenke til kommentar

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

Jeg trodde på han når jeg var liten, men han viste seg aldri.

 

"Jesus sier til ham (Tomas): Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror." Joh.20:29

 

Men hvorfor viser han seg bare for enkelte kristne og ikke for alle?

Urettferdig!!!

 

Ikke spørr meg, men jeg skjønner godt poenget ditt altså...

Jeg har heller ikke sett han, men jeg tror allikevel dah :yes:

Lenke til kommentar

Han viser seg for alle på den siste dagen. Før det viser Han seg bare til de som tror på Ham.

Jeg trodde på han når jeg var liten, men han viste seg aldri.

 

"Jesus sier til ham (Tomas): Fordi du har sett meg, tror du. Salige er de som ikke ser, og likevel tror." Joh.20:29

 

Men hvorfor viser han seg bare for enkelte kristne og ikke for alle?

Urettferdig!!!

 

Ikke spørr meg, men jeg skjønner godt poenget ditt altså...

Jeg har heller ikke sett han, men jeg tror allikevel dah :yes:

 

Hvorfor tror du da?

Jeg finner ingen ting som tyder på at han finnes.

 

Hvis jeg var gud ville jeg gjort det klarere at jeg eksisterte.

Lenke til kommentar

Jepp, det kan da ikke være noen sak av universets hersker å vise seg for alle på denne jorden med en gang, tenk deg hvor mye lidelse og unødig tvil det kunne fjernet...

 

Men for de som tror der viser han seg både titt og ofte, for saken er den at du må tro først, så viser han seg... :no:

 

For en elendig unnskyldning....

Lenke til kommentar

Jeg trur det er best at Jesus er død. Hadde han levd i dag ville nok kjendis-statusen gjort det umenneskelig å leve.

 

Og hvis han skulle forsatt levd ville han sansynligvis vært så skrøplig at det ikke hadde vært liv laga likevel. Sansynligvis bare tatt imot trygd, og stått i sykehuskø xD

 

Neida, har du ikke hørt om bønn? Jesus hadde jo såklart benyttet seg av den kristne mirakel kuren som de kristne har hevdet at virker i to tusen år...? Skjønner egentlig ikke hva vi skal med sykehus jeg så lenge vi bare kan be og bli friske igjen... Men det virker jo ikke hver gang dessverre og har samme rate som tilfeldigheter... Men det siste må du ikke si bort til de kristne, for de tror at de kan hjelpe en hel haug ved å gjøre ingenting i form av å folde hendene og be mens de mumler...

 

Og en rekke av figurene i bibelen ble jo godt og vel tusen år, så to tusen år er sikkert bare som to uker for jesus skal du se... :) OM han kommer tilbake vel og merke...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...