Gå til innhold

Hjelp ! Har fått ett veldig vansklig virus !


Anbefalte innlegg

Heisann.. har nå får 2 gang på et par mnd tid fått et ganske likt virus på 2 av mine pcr. Først på den bærbare, som jeg bare formaterte uten å tenke så mye lenger. Men nå har et ganske lignende virus rammet den stasjonære pcn. Og der har jeg mange ting jeg ikke har så lyst å miste. Viruset utgir seg for å være et antivirusprogram, og kommer med store mengder popups, samt at den avslutter mine operasjoner/instrukser. Med andre ord, jeg får ikke gjort noe som helst (ihvertfall som ikke jeg får til) Er det en mulighet å fått tatt knekken på dette jævlige viruset, uten å formatere ??

 

 

Mvh

 

Preben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. La vær å installere det.

 

Det er mulig du kan klare å kvitte deg med viruset, men siden du ikke har klart å identifisere det, så er nok reinstall beste løsning.

 

Det som du bær gjøre for å slippe å reinstallere (hele tiden?) er å ta backup av systempartisjonen (c kolon - der windows ligger). Det finnes mange programmer som kan gjøre den jobben. Jeg vet mange brukere her på forumet vil foretrekke Acronis True Image.

Selv foretrekker jeg et litt mer avansert program, men gratis - PING (Partimage Is Not Ghost).

 

Da kan du enkelt gjennopprette windows nøyaktig slik det var på det tidspunktet da du tok backup.

Har spart meg for utallige timer med reinstallering :thumbup:

 

 

[edit]

O&O Diskimage express er også et gratis program for backup av hele partisjoner. Har ikke testa det selv, men det er jo bare å prøve.

Husk nå å gi beskjed om hva du synes om programmet dersom du tar det i bruk :thumbup:

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Vurderer å bruke ComboFix på mine(mitt?) virus, men har lest at det er så kraftig at det kan ødelegge noe på pcen osv. les : se her også hvis man ikke har blitt oppfordret til det, skal jeg ta sjansen? pcen er kliss ny (halv år) så er usikker..

 

Pc'n blir ikke fysisk skadet, hvis det er det du lurer på. All fjerning av malware har en viss risiko med tanke på at viktige systemfiler o.l blir skadet slik at pc'n ikke kjører stabilt. Så, har du fått malware som ikke lar seg fjerne, kjør gjerne combofix og post loggen i en egen tråd som du oppretter. Ikke bruk denne tråden. Det er Kurt P sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...