Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skikkelig ukomfortabel rundt gutter, hvordan bli bedre?


MillaMagia

Anbefalte innlegg

Ajaco: Ja, jeg føler at det er en veldig ond sirkel: Jeg er nervøs hvis jeg skal snakke med en gutt, noe som gjør at samtalen lett går i stå og at jeg derfor tenker at jeg ikke er noe flink til å prate med gutter, som igjen gjør meg mer nervøs, osv.

 

Jeg er jo i teorien klar over at det å bli kjent med en gutt er det samme som å bli kjent med ei jente, men allikevel klarer hjernen min å vrenge seg med innsida ut og stokke om på alt. Men det du sa gav mening :) Jeg skal late som om den neste gutten jeg prater med er homofil og se om det hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner egentlig veldig godt hvordan du har det. Jeg var slik en periode jeg også. I mitt tilfelle kan det kanskje kalles en "fase", siden jeg klarte å overvinne det (nesten). Har fortsatt litt problem med å kontakte nye helt ukjente folk. Hjelper veldig hvis noen andre jeg kjenner kjenner den personen da.

Jeg tror det vil hjelpe å ta små steg jeg. Ikke bare kaste deg ut i det. Var i alle fall det som fungerte for meg. Det som hjalp meg mest var at jeg traff en supersta jente som aldri ga opp og dro meg med på alt mulig jeg var ukomfortabelt med, og tok ikke nei som et svar. Var en periode jeg angret på at jeg hadde vist henne hvor jeg bodde ^^

Utrolig takknemmelig for det.

 

Aner ikke om dette vil fungere for deg da. Bare et tips, og samtidig si at du absolutt ikke er eneste i verden som er sånn du er. Du er ikke noe utskudd på noen måte og du burde absolutt ikke tro du er det :)

 

Takk for bilde-kommentaren forresten!

Lenke til kommentar

Godt å høre at du kom deg ut av den fasen! Det er vel ytterst få som er 100% komfortabel med å ta kontakt med fremmede folk, så det er nok ingenting å bekymre seg over :) Og jeg veit det er mange som sliter med det samme som meg der ute, og som er verre også; jeg låser meg tross alt ikke inne i leiligheten. Det er bare litt slitsomt når venninnene mine ikke har problemer med gutter i det hele tatt, for da hender det at jeg havner i situasjoner som jeg bare ikke klarer å håndtere.

Men nå har jeg såvidt begynt å sosialisere meg litt mer, og har bestemt meg for å ikke rømme unna bare fordi jeg føler meg ukomfortabel. Så får vi ta det derfra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...