Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nsr vs. cbr - 125, hvem går fortest?


Pc96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei!

 

Nrs er raskere.

 

Vet ikke toppfarten, men nsr ligger på rundt 130 tror jeg, og cbr på rundt 105-115.

kommmer alt an på hvaordan du har drevet sykkelen. med orginal drev er nsr raskest.

 

dette er fordi det er en totakter.

 

cbr'en har bare ca 13hk. nsr har 15 (hvis den er gjort om til fulleffekt har dne rundt 30hk)

 

Vet ikke om det er noe forskjell på supersprint eller vanlig. hvis du ikke kan se forskjell er det ikke. Det er i såfall bare noeo med utsendet.

 

jeg fikk selv lett lappen for 2 uker siden. har kjørt begge sykklene du snakker om. nsr er mye bedre å kjøre, og sprekere.

 

Lykke till.

Lenke til kommentar

Orginalt så går de okey likt, men nsr drar nok ifra cbr'en. Men trimmer du NSR tror jeg ikke akkurat det skal diskuteres om den drar ifra eller ikke, altså den går veldig mye bedre :)

 

EDIT: Men skal sies at CBR er en fin sykkel som bruker ekstremt lite bensin, og du slipper nok unna litt mekking med den.

Endret av mwftw
Lenke til kommentar

Orginalt så går de okey likt, men nsr drar nok ifra cbr'en. Men trimmer du NSR tror jeg ikke akkurat det skal diskuteres om den drar ifra eller ikke, altså den går veldig mye bedre :)

 

EDIT: Men skal sies at CBR er en fin sykkel som bruker ekstremt lite bensin, og du slipper nok unna litt mekking med den.

 

Ja, cbr er kanskje en fin sykkel, men den er veldig spinkel og ubehagelig å kjøre! når jeg sier kanskje en fin sykkel å se på, mener jeg kanskje. selv mener jeg den ser forferdelig ut. den er jo så slank og ekkel, ikke er den noe god å kjøre heller.

 

angående mekking. Det trenges ikke noe mekking, så lenge du ikke kjøper en til 11000kr.

det eneste er vanlig vedlikehold. ellers er det meste likt.

ja, cbr er mer gjerrig på bensinen, men kjøp deg ett effekt annlegg til nsr'en og du har en sykt artig sykkel.

 

selv har jeg en yamaha dt125r med effektanlegg og lednings trimmet (rundt 25-30 hk tror jeg) helt sykt gøy!

 

Gå for nsr!

Lenke til kommentar

Orginalt så går de okey likt, men nsr drar nok ifra cbr'en. Men trimmer du NSR tror jeg ikke akkurat det skal diskuteres om den drar ifra eller ikke, altså den går veldig mye bedre :)

 

EDIT: Men skal sies at CBR er en fin sykkel som bruker ekstremt lite bensin, og du slipper nok unna litt mekking med den.

 

Ja, cbr er kanskje en fin sykkel, men den er veldig spinkel og ubehagelig å kjøre! når jeg sier kanskje en fin sykkel å se på, mener jeg kanskje. selv mener jeg den ser forferdelig ut. den er jo så slank og ekkel, ikke er den noe god å kjøre heller.

 

angående mekking. Det trenges ikke noe mekking, så lenge du ikke kjøper en til 11000kr.

det eneste er vanlig vedlikehold. ellers er det meste likt.

ja, cbr er mer gjerrig på bensinen, men kjøp deg ett effekt annlegg til nsr'en og du har en sykt artig sykkel.

 

selv har jeg en yamaha dt125r med effektanlegg og lednings trimmet (rundt 25-30 hk tror jeg) helt sykt gøy!

 

Gå for nsr!

 

Kan vell ikke si meg enig med at den er ubehagelig og kjøre, den er riktignok spinkel, men synes ikke den er ubehagelig og kjøre forhold til feks NSR. Trengs jo litt mekking når du har en 2-takt fra før 2000, som har gått over 20000 km, og som sikkert over 70 % har blitt kjørt veldig hardt, da må du etterhvert bytte deler osv, men kjøper du en cbr som oftest er mye nyere, så er det en stund til du er der.

Ellers er jeg enig i det med effektanlegg til nsr, mye morsommere!

 

Skal du ha fart og gøy og nye deler er ikke stress, så går du for nsr.

Vil du ha en sykkel for og komme deg fra A til B og spare penger, så går du for cbr.

Lenke til kommentar

Ok, da vet jeg det, takk for svar!

Men ang. effektpotte for eksempel til nsr, er det lovlig??

 

det er ikke lov og ha mer enn 15hk.

 

men politiet har ingne måte og måle hestekrefter på når de er på kontroll. det eneste som kan skje er at du blir innkalt til visning hos veivesenet, men da tar det jo bare 20min og skru over orginal eksosen.

 

og for å si det sånn. jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt for trimming av lett MC.

 

Til deg som skriver om skruing på 2 taktere.

 

Jeg har selv en 2004 mod yamaha dtr. gått snart 40.000km.

 

ingen problemer. alle må jo skifte stempel og drev og kjede og bremser og slikt. det er likt for alle.

 

en firetakter lever nok lengere på ett stempel ja, men er det verdt det? jeg bare spør... :p

morroa først og fremst.

 

Det er derfor de fleste av oss tar lappen... :p

Lenke til kommentar

 

Ok, da vet jeg det, takk for svar!

Men ang. effektpotte for eksempel til nsr, er det lovlig??

 

det er ikke lov og ha mer enn 15hk.

 

men politiet har ingne måte og måle hestekrefter på når de er på kontroll. det eneste som kan skje er at du blir innkalt til visning hos veivesenet, men da tar det jo bare 20min og skru over orginal eksosen.

 

og for å si det sånn. jeg har aldri hørt om noen som har blitt tatt for trimming av lett MC.

 

Til deg som skriver om skruing på 2 taktere.

 

Jeg har selv en 2004 mod yamaha dtr. gått snart 40.000km.

 

ingen problemer. alle må jo skifte stempel og drev og kjede og bremser og slikt. det er likt for alle.

 

en firetakter lever nok lengere på ett stempel ja, men er det verdt det? jeg bare spør... :p

morroa først og fremst.

 

Det er derfor de fleste av oss tar lappen... :p

 

 

"Det er derfor de fleste av oss tar lappen... :p"

 

Ja, men de fleste er ikke alle?

 

Kjenner folk som har nsr osv, og de kan man vell nesten si at står mer i garasjen og blir fikset på enn de er på veien, så å si at det er det samme med mekking på en sykkel som er 2takt, har kjørt 40.000 og er ifra 1999, forhold til en nesten ny 4takt sykkel, blir nok litt feil og si.

Lenke til kommentar

Ja, men de fleste er ikke alle?

 

Kjenner folk som har nsr osv, og de kan man vell nesten si at står mer i garasjen og blir fikset på enn de er på veien, så å si at det er det samme med mekking på en sykkel som er 2takt, har kjørt 40.000 og er ifra 1999, forhold til en nesten ny 4takt sykkel, blir nok litt feil og si.

 

Jeg ser ikke helt hvordan du får det til og stemme. som sagt har jeg en 2-takter fra 2004 som har gått snart 40000. jeg har ingen problemer. jeg kjører hver dag, sammen med 5 andre. 2 av de kjører nsr, og de kjører like mye som meg, de står ikke i garasjen og skrur...

 

men det er jo opp til trådstartet og velge hva han vil gå for, men jeg vil sterkt anbefale nsr. temaet er tråss alt "hvem går fortest", så han får jo se hva han går for...

Lenke til kommentar

Uff, hadde kjøretime med nsr i dag, helt jævlig. Føles som at jeg satt på en planke, motoren lagde en jæææææææævlig lyd.

 

det med å sitte på en planke. enten er du bare skinn og bei, eller så har kjøreskolen byttet sal.

 

lyden er pga det er 2-takt...

 

 

Det kalles "Smak og behag".

Endret av mwftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

angående skruingen så vil jeg tro av erfaring at det er pga at dem har lyst, ikke at det er nødvendig..

 

det tar ikke mange timer og bytte stempel eller noe annen del for den slags skyld :)

 

 

 

 

du kan ikke kjøpe deg sykkel uten og forvente og bytte deler tilslutt.

 

 

jeg har en nsr, jeg er over 2meter sitter så en konge på den sykkelen,

lyden er litt voldsom i starten, men når du blir vant til rytmen så er det bare herligt :D

 

jeg har blitt stoppet med uplombert potte mange ganger,

polti: jeg syntes denne hørtes veldig grov ut !

jeg: dette er en lettsykkel.

polti: oki

 

 

skal du ha et fremkomst middel A-B kjøp deg en skuter :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...