Gå til innhold

Eclipse; bra brukergrensesnitt + kompiler for Java, C++, PHP m.m?


Anbefalte innlegg

Jeg liker ting enkelt og som utfører det det er laget for. Derfor lurer jeg litt på Eclipse. Jeg har tidligere brukt TextPad, noe jeg syns er helt ok forsåvidt, men at den skal lage en ny fil hver gang jeg skal kompile et program, det syns jeg er litt unødvendig.

 

Fungerer Eclipse for både Java, C++, PHP osv? Er det mulig å ha én Eclipse som tar alt? Ser at det er mange forskjellige download's på denne siden: http://www.eclipse.org/downloads/

 

Og en annen ting; hvilket program er deres 'favoritt-program' for koding? ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eclipse er etter min mening den beste IDE-en som er der ute. Bruker den både på Linux og Windows, og da trenger jeg ikke å kopiere noe kode for å programmere på Linux, eller for Windows. (Bruker også Dropbox for å synce filene, sånn at det for det meste bare er å trykke på build knappen :))

 

Dersom du skal installere ett annet programmeringsspråk, så går du på help -> Install software i den versjonen av Eclipse du vil ha (anbefaller Helios, selv om den bare er med .zip), da får du muligheten til å lage ett nytt prosjekt i det språket, og etter det så kan du velge perspektivet til det språket, som gir deg highlighting, og andre ting, så er veldig enkelt å bytte fra ett språk til ett annet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...