Gå til innhold

ikke-'religiøse': VIL du at det skal finnes en himmel?


  

105 stemmer

  1. 1. VIL du at det skal finnes en himmel?

    • ja
      44
    • nei
      61
  2. 2. Har du isåfall LYST til å komme til himmelen? (i forhold til en evighet i ingenting)

    • ja
      48
    • nei
      57
  3. 3. TROR du at det finnes en himmel?

    • ja
      8
    • nei
      75


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så du vil ikke at alt skal bli bare godhet når du dør?

Din glede når du er med kjæresten/ er med familien/ gjør noe kjekt i evighet? det vil du altså ikke?

 

Nei, jeg vil ikke det.

Jeg vil ikke gjøre noe kjekt i all evig tid, jeg vil heller gjøre det beste jeg kan ut av det jeg har her og nå.

For hvis jeg eventuelt kunne få evig liv med kun glede så jeg vel likegjerne bare dø nå og slippe lidelsen i dette livet?

Lenke til kommentar

Kan godt dra til himmelen jeg, men den må da nødvendigvis være full av arrogante og pompøse "I told you so" kristne at jeg tviler på en evighet ville vært så koselig. Jeg ville heller vært i en VIP himmel med Christopher Hitchens, Richard Dawkins og et par andre skeptikere hvor vi satt og drakk alkohol, røykte sigar og spilte poker mens vi lo over hvor tåpelige kristne er hvorpå vi fikk BJs av 4 Elisha Cuthbert'er.

 

PS: cuadro skulle fått vært med.

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Ser frem til det motsatte av en evighet jeg...

 

For hvor mye gjorde det meg at jeg ikke husker en dritt fra de 13.7 illiarder av år som har gått? Nettopp, så når jeg dør er det slutt.

 

Nei jeg vil ikke til himmelen om så den pakka kom med bruks anvisning og bærereim. tenk deg hvor kjedelig det ville vært når du sitter der og hører jesus sin vits for 92 987 341 349 453 298 756 345 281 097 874 782 gang. Vitsen var elendig den førte gangen han fortalte den og den blir rett og slett ikke bedre.... Tror jeg ville flådd fyren i ren sjær frustrasjon etterhvert, tror jeg hadde laget meg en hagle og jaktet pompøse kristne fulla av seg selv og pedofile prester...

 

Deretter skulle jeg tatt livet av meg, igjen og igjen og igjen bare for å se om det blir så svart som de påstår... he he

 

Nei virkelig, jeg hverkan tror på noen himmel (eller helvette) og om det hadde væt en himmel der ser jeg rett og slett ikke noen god drunn for at jeg skulle eksistert i en evighet der. For hva pokker er vitsen, hva tror de at de oppnår de som tror på dette? Håper de at de skal være evige lakeier for den kristne gud og ligge langflat og slikke spyttet til gud som servile tjenere i en evighet, kanskje de håper på å få hodet langt opp i ræva på jesus hvis de er heldige, som en slags himmelsk suvenir... De har jo ikke noe valg, de må jo sitte der og tilbe den gnurebukken av en gud, som har tre personligheter...

 

Ikke noe for meg. Og latterlig å tro på, for det er ingenting ved mennesker som gjr at de fortjener å leve i evighet... Så det bunner vel egentlig ut i stormanns galskap og en diger døds angst. Dødsangst er den beste vennen til religion, da de religiøse er så redd for å dø at de MÅ tro at de ikke gjør det... :no:

Lenke til kommentar

Jeg synes reinkarnasjon er mer fristende enn den

(fra ca. 0:50). Dvs. så lenge det fortsatt er innenfor menneskearten. Med mindre sivilisasjonen kollapser de neste tiårene så hadde det vært moro å oppleve framtidens teknologiske utvikling.

 

Reinkarnasjon er også langt nærmere det som faktisk skjer med oss når vi dør. Kroppen råtner og materialene vi er bygget opp av blir brukt til andre ting.

Lenke til kommentar

Denne er umulig å svare på. Jeg kan jo si at jeg bare vil dø, og det vil nok være det umiddelbare svaret mitt. Men samtidig, hvis hypotetisk sett jeg kunne hatt det deilig og fint i en evighet, så må man jo se på saken. Men jeg klarer ikke å forstå hva det skal være, som kan være spennende en evighet? Husk på hva en evighet er. Når du har gjort det samme i 598473950827342987543209847329873248759874398375983082137049812381290 milliarder år, så skal du gjøre det i 4320984329230948320950493689234609234895984309059834590 milliarder millioner trillioner år til, og så videre. Men en kronisk blowjob og en 100" LED tv, med manna fra himmelen som dalte ned i fanget.. kanskje det er noe å holde på med i 98879387492387493824793287259829835 år? ..

Lenke til kommentar

Evig liv i himmelen hørest skummelt ut for meg vertfall.

 

Jeg kjeder meg etter 30 år allerede så etter noenhundre år hadde jeg nok helst sett at lyset ble slukket forgodt :p

Om gud og jesus finnest så tviler jeg på at dem hadde klart å holdt meg underholdt i en evighet, tror faktisk Bob Saget hadde hatt en bedre mulighet.

 

At evig liv er bra greier hørest veldig kort tenkt ut for meg vertfall.

Lenke til kommentar

Reinkarnasjon er også langt nærmere det som faktisk skjer med oss når vi dør. Kroppen råtner og materialene vi er bygget opp av blir brukt til andre ting.

Synd at de bestandelene ikke husker hva de var brukt til før ikke sant? He he. På en annen side ville det ikke vært kult å vært en blomst og visst hva du viste i dag når motor klipperen nærmet seg... og lignende slike ting, så det er kanskje like greit at vi ikke husker noe fra den gangen bestandelene våre var noe annet....

 

Det rare er at vi har skiftet ut alle cellene i kroppen vår i løpet av 7 år (Jeg har vært "ny" snart 7 ganger jeg!! :) ) bortsett fra hjerne cellene og du er fremdeles den "samme" gamle deg for det, om en litt eldet under prosessen...

 

Som Carl Sagen sa, "Vi er alle stjerne støv.."

Lenke til kommentar

Ye den himmelen bibelen snakker om klarer jeg meg godt foruten.

 

Valhala derimot er mer fristende, der mektige fleinsopp spisende krigere samles rundt bordet med saltet kjøtt og øl.

Til opplysning: Det med at vikinger spiste en bit av feinsopp er bare tull, noe de fant på en gang på slutten av 1500 tallet. Du blir nemlig ikke å stridsdyktig av kraftig diare og oppkast... :roll:

 

Dette og det faktum at vikinger IKKE hadde ku horn feste på hjelmene sine (Forøvrig funnet på av film industrien i Hollywood for å lage vikinger enda mer skremmende...) er det faktisk overraskende mange som ikke vet. Det er myter som en gjenfortalt X antall ganger til folk tror det er sannhet....

 

Så vet du det. De spiste altså IKKE fleinsopp og de hadde IKKE horn på hjelmene sine (De horna var sikkert veldig praktiske å henge seg opp i alt mulig med kan jeg tenke meg, alt fra tauverk på båten til ermet i skjorta de hadde på seg når de løftet sverdet til hugg. De ville jo utryddet seg selv ved det første slaget med slikt på hodet og da ser jeg bort i fra at de hadde stått tvikroket av smerte mens spy og dritt sprutet ut i hver sin ende av dem etter noen jafs av en mør fleinsopp..... :) )

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ye den himmelen bibelen snakker om klarer jeg meg godt foruten.

 

Valhala derimot er mer fristende, der mektige fleinsopp spisende krigere samles rundt bordet med saltet kjøtt og øl.

Til opplysning: Det med at vikinger spiste en bit av feinsopp er bare tull, noe de fant på en gang på slutten av 1500 tallet. Du blir nemlig ikke å stridsdyktig av kraftig diare og oppkast... :roll:

Fleinsopp gir da ikke oppkast og diare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...