Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerreim har røket.


dsafd

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Var nettop ute og kjørte og da merket jeg plutselig at bilen stoppte opp. Fant da til slutt ut at registerreimen har røket. Men det jeg lurer på om det vil være skader på motoren? Er livredd for dette.. Pga er dyrt å fikse..

Men har høyrt at du skal høyre smell og andre lignande lyder viss du skal knekke/bøye ventiler og stempler.. Men jeg hørte ingenting når jeg kjørte, men hadde jo høy musikk på..

Hvor stor er sjangsene på at motoren har røket??

 

Peugeot 406 96modell 2.0l bensin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har 16 ventiler er det en 99,9% sjangs for at det er et havari, om du er litt kyndig er det ikke spesielt vannsklig og skifte dette, men du må passe på at ingenting har falt ned i kammeret for da smeller det når du starter igjen, det og ta av bunnpannen og se der kan også være lurt, når registerreiemen ryker og ventilene knekker er det ofte definert som et total havari, siden der er en del arbeid bare og sørge for at det ikke ligger deler spredd rundt omkring ned i motoren, men du kan jo ha vært heldig :)

Lenke til kommentar

Når du har 16 ventiler er det en 99,9% sjangs for at det er et havari, om du er litt kyndig er det ikke spesielt vannsklig og skifte dette, men du må passe på at ingenting har falt ned i kammeret for da smeller det når du starter igjen, det og ta av bunnpannen og se der kan også være lurt, når registerreiemen ryker og ventilene knekker er det ofte definert som et total havari, siden der er en del arbeid bare og sørge for at det ikke ligger deler spredd rundt omkring ned i motoren, men du kan jo ha vært heldig :)

 

Hmm.. Skal ikke gjøre dette her sjøl. Far skal ringe inn til et verkstad og få dem til å fikse det.., Vet du sånn ca hvor mye dette vil koste?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjelden at registerhavari forårsaker noe annet bøyde ventiler. Kommer nok til og koste mellom 10-15 tusen. Er en del jobb.

Det kan isåfall ikke være merkeverksted.

Kan også komme skade på stempler, selv om det er ytterst sjeldent.

 

Altså, vil dette koste mer en 10-15? eller Mindre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...