Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

GTX 280 vifteproblem sløve


Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har akkuat fått ett XFX GTX 280 oss 1 kompis. Det funket oss han, viften gikk rundt.

 

Nå har jeg det, skjermkortet går, og viften går ikke rundt. temperaturen lå på ca 100 grader.

har imidlertidig 2 stykk 120mm vifter jeg har gaffateipet til skjermkortet så det ligger på 80 grader.

 

Hvordan kan jeg få viften til og gå? kan det være psuen sin feil? ( ACE 620w )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om viften ikke går rundt så må den enkelt nok være en av tre ting:

- Viften er ødelagt

- Viften er fysisk blokkert av noe så den ikke kan rotere

- Viften er ikke tilkoblet sin strømtilførsel

 

PSUen kan du utelukke som feilårsak. Vifter bruker neglisjerbart med strøm. Om du hadde så lite strømtilgang at ikke det var nok til viften så kan du glemme at maskinen hadde startet opp i det hele tatt i så fall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Om viften ikke går rundt så må den enkelt nok være en av tre ting:

- Viften er ødelagt

- Viften er fysisk blokkert av noe så den ikke kan rotere

- Viften er ikke tilkoblet sin strømtilførsel

 

PSUen kan du utelukke som feilårsak. Vifter bruker neglisjerbart med strøm. Om du hadde så lite strømtilgang at ikke det var nok til viften så kan du glemme at maskinen hadde startet opp i det hele tatt i så fall.

 

-Stigma

 

 

okei, det er ikke noe som blokkerer den.. Kan jeg fikse den?

Lenke til kommentar

Om viften ikke går rundt så må den enkelt nok være en av tre ting:

- Viften er ødelagt

- Viften er fysisk blokkert av noe så den ikke kan rotere

- Viften er ikke tilkoblet sin strømtilførsel

 

PSUen kan du utelukke som feilårsak. Vifter bruker neglisjerbart med strøm. Om du hadde så lite strømtilgang at ikke det var nok til viften så kan du glemme at maskinen hadde startet opp i det hele tatt i så fall.

 

-Stigma

 

okei, det er ikke noe som blokkerer den.. Kan jeg fikse den?

 

Hvis den er defekt - så nei, som regel er det ikke mulig å repare en vifte, men du kan sikkert erstatte selve viften i kjøleren slik at du kan bruke den videre.

 

Hvis den ikke har kontakt til strøm så er det jo sikkert enkelt å fikse som regel. I lsike tilfeller er det mest snakk om helt banale feil slik som å glemme koble til kontakten på kortet igjen etter at kjøleren har vært avmontert.

 

Du kan også vurdere å sende den inn på reklamasjon. Du har 5 års reklamasjon på slike deler (obs obs: ikke det samme som garanti), og siden kjølern er en sentral del av produktet så vil den nok også falle under reklamasjon.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Om viften ikke går rundt så må den enkelt nok være en av tre ting:

- Viften er ødelagt

- Viften er fysisk blokkert av noe så den ikke kan rotere

- Viften er ikke tilkoblet sin strømtilførsel

 

PSUen kan du utelukke som feilårsak. Vifter bruker neglisjerbart med strøm. Om du hadde så lite strømtilgang at ikke det var nok til viften så kan du glemme at maskinen hadde startet opp i det hele tatt i så fall.

 

-Stigma

 

okei, det er ikke noe som blokkerer den.. Kan jeg fikse den?

 

Hvis den er defekt - så nei, som regel er det ikke mulig å repare en vifte, men du kan sikkert erstatte selve viften i kjøleren slik at du kan bruke den videre.

 

Hvis den ikke har kontakt til strøm så er det jo sikkert enkelt å fikse som regel. I lsike tilfeller er det mest snakk om helt banale feil slik som å glemme koble til kontakten på kortet igjen etter at kjøleren har vært avmontert.

 

Du kan også vurdere å sende den inn på reklamasjon. Du har 5 års reklamasjon på slike deler (obs obs: ikke det samme som garanti), og siden kjølern er en sentral del av produktet så vil den nok også falle under reklamasjon.

 

-Stigma

 

 

Takk stigma, ska demontere og sjekke om viften er koblet till

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...