Gå til innhold

Balisong(Butterfly knife). Lovlig i Norge?


Valkyria

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Samer de menneskene med reinsdyr på fjellet har de lov å dra til buttiken med kniv på beltet?

Det spørs. For ein same som jobber med reindrift så skal det ikkje være eit problem å pårope seg aktverdig grunn på grunn av reindrifta. Å gå i butikken utan å legge frå seg kniven kan være greit om ein ikkje har ein trygg plass å legge frå seg kniven.

 

Som same kan ein muligens også pårope seg at den aktverdige grunnen er at det er ein del av nasjonaldrakta å bære samekniv.

Lenke til kommentar

Jeg kan fint gå rundt med 30cm samekniv uten å jobbe med rein her. Jeg antar det er fordi folk kjenner meg, Som regel så lar jeg kniven ligge i bilen og lar sliret være på beltet. I oslo får du bot på 9000 for en letherman....

 

edit: jeg er ikke same engang, jeg bare liker knivene deres.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har i det siste ønsket meg en Balisong å øve meg på å trikse med den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balisong_%28knife%29

 

Jeg lurer på hvor dette kan skaffes og om det i det hele tatt er lovlig i et kjipt lite land som Norge?

 

fant heller ingen bedre kategori å plassere tråden i.

 

edit:

Om det er ulovlig, finnes det noen "practise knife" verisjoner av den med uskarpt blad?

Det er lovlig å ta med seg fra utlandet, men den må være i fra hverandere. Altså, skruene må være ute, hendlene og selve kniven må være separat.

Endret av whogivesashitlmao
Lenke til kommentar

Det er lovlig å ta med seg fra utlandet, men den må være i fra hverandere. Altså, skruene må være ute og hendlene og selve kniven må være separat.

 

Nope, det er sjølve kniven som er ulovleg. 

 

Ja, i teorien kan du nok smugle med deg kniven inn i landet ved å frakte den i fleire delar for å skjule at det er ein balisong og ikkje ein anna type kniv, men så fort du monterer kniven så innehar du ein balisong, og det er ulovleg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...