Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trojaner?


Anbefalte innlegg

Hei hei...

 

Jeg har et vindu som popper opp men jevne mellomrom på maskinen min..

 

Det virker som jeg har en trojaner innstalert som lagrer alle keystrokes i en tekstfil og sender det til en gitt mail adresse..

 

keylog.jpg

Hvordan fjerner jeg dette programmet? finner det ikke noe sted. Og ikke minst hvordan finner jeg ut hvem som har den mail adressen? [email protected] ?

 

Håper på kjappe svar

 

Dan-Ove

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sent mail til [email protected], men tviler på at de sier hvem det er som har den adressen.. Har tenkt å gjøre det litt vanskeligere for den pinnen å bruke keyboardet sitt...

 

Har både Norton internet security og mcafee firewall på maskinen, så det er jo godt gjort å få lurt inn en trojaner, da..

 

Han leser jo hva jeg skriver nå, så han får seg nok en god latter på min bekostning nå :(

 

Den fila blir aldri større en 1kb så den sender jo hvert 3 minutt...

Lenke til kommentar

jeppsi tror det ja, det kan jo være noe bugs som har kommet seg inn da. vet aldri hva som kan befinne seg på nettet. kanskje det er noe program som har kommet seg inn eller noe sånt. eller prog som du har lasta ned. hvis du bruker div fildelingsprogram, så kan det være mye rart som kan ha kommet seg inn, men det vet vel de fleste regner jeg med. du kan jo prøve spywire programer og trojan programmer for å sjekke om det virkelig er en trojan. ellers så skal jo norton oppdage trojaner også, iallefall hvis man har Norton Internet Security.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Norton behøver ikke oppdage det hvis dette er et fiffig hjemmelaget program.

 

En liten trøst er vel at du har fått tak i din egen smtp motor ;)

 

Det jeg mener ar at du etter all sansynlighet kan bruke det programmet der til å sende mail med. :)

Antar forresten at det ikke har gjort mye skade siden du ikke har telehor. Regner med at du ikke har tilgang til smtp-serveren deres, og da har nok ikke programmet klart å sende noen verdens ting.

 

Abuse sier nok ikkeno til deg, men det er ikke sikkert fyren bak programmet er på nett lenger :D

 

edit:

pokker! "autokorekturen" har beynt å rette tele h or...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...