Gå til innhold

Kult bilde til Rasterbator. Noen?

Atmosphere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Fikset meg ny leilighet og har masse nakne vegger. Har lyst til å få opp et stort veggbilde 80x200cm-ish. Trenger et bilde til å kjøre gjennom Rasterbator. Vil ha noe fargerikt (tenk Andy Warhol), morsomt (ikke et trist Van Gogh liksom) og ikke for mye detaljer. Skal printe det profesjonellt, på tykt papir, så det blir nok bra.

Noen tips? Takker. :)

Edit: Hvis noen lurer på hva i helvette Rasterbator er: Det er et program som lager et bilde om til et veldig stort bilde over veldig mange ark. À la: http://img477.imageshack.us/img477/5262/62962co.jpg :)

Endret av Jude Quinn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger med her! Veggene mine er fryktelig hvite, så et nokså stort bilde som kan settes opp med lærertyggis hadde vært genialt.

Gjør som meg ta bilder av familien eller tegninger som du har tegnet og heng opp :)

Skrevet (endret)

http://www.vangoghartprints.net/images/van_gogh_cafe.jpg

Nei, seriøst, finn ei pen dame som et normalt menneske.

Ville dog heller brukt en storformat printer. Hadde 2 Rasterbator-bilder på rommet da jeg bodde hjemme, men ingenting slo Angelina Jolie, printet ut på gamleskolens storformat printer. Det var langt fra feil! Dog, kosta meg en del diskutering med lærerne og et par hundre kroner.

Idéen om å ta bilde av vinduet var ikke dumt. Blir litt som dette:

med_gallery_78380_11_128408.jpg

Endret av lokeland
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ble ikke dårlig det da!

Kom på at vi har en A3-printer på DAK-rommet, så jeg skal prøve meg på noe som går over 1 A3-ark i første omgang. Blir sikkert grei størrelse da.

Skrevet

Blir nok bra med A3. Vurderte det selv, men liker egentlig den "fliselooken" litt. Printet det på tjukkt A4-papir og delte i kvadrater.

Ikke værst til å være gratis i hvert fall. :p

Skrevet

Ja, vet at de har A3-printer på betonglaben, skal uansett innom der en dag for å printe ut et svært kart til et prosjekt, så skal se hvordan kvaliteten blir. Hvis det er brukbart så kjører jeg vel på med en rasterbation (?), kan faktisk fungere med 2x2 A3 på den ene veggen min.

Skrevet (endret)

Har ikke bildet, men fant det via google bildesøk. Giret opp kontrasten og sortnivået en smule i Gimp. Brukte dotsize 7, 35 ark og 21x21cm. :)

Endret av Jude Quinn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...