Gå til innhold

Går noen egentlig fortapt i bibelens øyne?


Anbefalte innlegg

Hmm... Om alle lever evig i himmelen. Og ALLE kan komme inn. Blir det ikke overbefolkning til slutt? Det er jo litt kjipt? Da vil jeg heller møte Satan nede i Helvete og ha god plass! :)

Better to rule in hell than serve in heaven.... :)

 

Skal du ha evig tilintetgjørelse fra den kristne guden er alt du trenger å gjøre å si at du syntes det hellige spøkelset er en flopp og at du ikke tror på det. Det står nemlig i bibelen hvis jeg ikke husker feil. Så si bare at du ikke tror på det hellige spøkelset og at du syntes det er en løgn og viola!, du har skaffet deg en evig tilintetgjørelse i steden for helvette... Merkelig at de lot den "fribilletten" stå der...

 

For noen er jo helvette det samme som fraværet av gud, men jeg tipper at det må være religiøse mennesker som tror det, da jeg ikke har merket noe helvette i de snart førti årene jeg har vært uten den kristne gud.. :) Men smaken er som kjent delt som baken...

 

Saken er at dersom du i ditt hjerte ikke tror på Gud. Hvordan kan han dømme deg?

 

Jeg vil tro at det er kun de som virkelig tror, men likevel ikke vil følge, er de som går fortapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er at dersom du i ditt hjerte ikke tror på Gud. Hvordan kan han dømme deg?

 

Et godt poeng! :)

 

Det er heller ingenting som tilsier at det er den kristne guden som rejerer, hvis en først skal snakke om sannsynligheten for en gud... Tenk om det er en gud ingen har hørt om og som ingen har noen formening om hvordan den guden vil behandles? Da er vi ute å sykler alle mann... he he

Lenke til kommentar

Saken er at dersom du i ditt hjerte ikke tror på Gud. Hvordan kan han dømme deg?

 

Et godt poeng! :)

 

Det er heller ingenting som tilsier at det er den kristne guden som rejerer, hvis en først skal snakke om sannsynligheten for en gud... Tenk om det er en gud ingen har hørt om og som ingen har noen formening om hvordan den guden vil behandles? Da er vi ute å sykler alle mann... he he

 

Jeg tenkte også tanken for noen år siden "faen, tenk om muslimene har rett??"

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også tanken for noen år siden "faen, tenk om muslimene har rett??"

 

:)

For å sitere en kompis av meg: "Hvis du ikke har lekt sykkelstativ fem ganger om dagen er du ille ute å kjøre i den muslimske gudens øyne..."

 

Tror mulismene har en ordning i quranen som sier at du skal kokes slik at kjøttet ditt løsner fra bena og når du "dør" av det, (i enorme smerter og pine såklart) fikses alt igjen og kjøttet henges fast på bena dine igjen før behandlingen gjentas.... i all evighet. Hyggelig gud ja...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også tanken for noen år siden "faen, tenk om muslimene har rett??"

 

:)

For å sitere en kompis av meg: "Hvis du ikke har lekt sykkelstativ fem ganger om dagen er du ille ute å kjøre i den muslimske gudens øyne..."

 

Tror mulismene har en ordning i quranen som sier at du skal kokes slik at kjøttet ditt løsner fra bena og når du "dør" av det, (i enorme smerter og pine såklart) fikses alt igjen og kjøttet henges fast på bena dine igjen før behandlingen gjentas.... i all evighet. Hyggelig gud ja...

 

Jeg tipper at mange kristne tenker "haha at de kan tro på noe slikt, de er jammen lettlurte" men så går de over i en alvorlig tone og forteller hvorfor de oppdrar barna sine i kristendommen, så de slipper å gå fortapt

Lenke til kommentar
Skal folkeslag som aldri har hørt om bibelen engang brenne evig? Skal en gutt født i ett ikke-kristent hjem brenne en evighet, fordi han bare fulgte oppveksten sin, og ikke hadde noen som helst grunn til å bli kristen?

 

Forklar meg gjerne den

 

Ingen mennesker går fortapt fordi de ikke har hørt om Bibelen. Folk går fortapt fordi de utallige ganger har syndet mot Gud og sin samvittighet.

 

Universalisme er en betydelig og økende retning innen kristentroen, som enkelt sagt handler om at alle blir frelst til slutt. Det er mye i bibelen som kan tas til inntekt for det. Og det er en del som mener at å gå fortapt betyr å dø, altså det motsatte av evig liv. Og det er også mye i bibelen som kan støtte det synet, spesielt om man ser på grunnteksten(e).

 

Hvor økende universalismen er vet jeg ikke noe om, men Bibelen kan uansett tas til inntekt for ganske mye, om man tar ting ut av sin sammenheng og ser bort fra det helhetlige bildet den danner.

Hva er det du sikter til i grunnteksten som ikke kommer frem i våre bibeloversettelser, og som gjør at man kan ta Bibelen til inntekt for universalisme?

 

Edit: Var et 'ikke' for mye i den første setningen min.

Endret av Brandt
Lenke til kommentar

Ingen mennesker går fortapt ikke fordi de ikke har hørt om Bibelen.

Jaha nei... Blir det ikke litt selvmotsigende når du så skriver....

 

Folk går fortapt fordi de utallige ganger har syndet mot Gud og sin samvittighet.

Hvordan i all verden skal de klare det når de ikke har hørt om fyren da?

 

Tror du de skjeve "syndene" du finner hos den kristne guden er universale eller? Jeg føler overhodet ingen synd fordi jeg runker, ser på damer, kunne tenkt meg en hyrdestund med den sexy nabo kona osv.... Så hvordan i all verden kan du påstå at disse syndene er universale lurer jeg på?

Lenke til kommentar
Hvor økende universalismen er vet jeg ikke noe om, men Bibelen kan uansett tas til inntekt for ganske mye, om man tar ting ut av sin sammenheng og ser bort fra det helhetlige bildet den danner.

Hva er det du sikter til i grunnteksten som ikke kommer frem i våre bibeloversettelser, og som gjør at man kan ta Bibelen til inntekt for universalisme?

Jeg er for ordens skyld agnostiker, men da jeg var kristen hadde jeg heldigvis flere grunner til å betvile eksistensen av et helvete slik man forestiller seg det i mange kristne miljøer. For det første er ikke evig tortur rettferdig på noen måte. Ingen har gjort noe så forferdelig at de fortjener å lide evig. Og hvis fortapelsen er slik størsteparten av kristendommen synes å tro, var ikke Jesu seier en særlig stor seier likevel - for vi må anta at det er mange flere som har endt i helvete enn som vil komme til himmelen. Det står også at alle var døde pga. Adams fall, men at Jesus "så MYE MER" skulle gi alle liv. Hvis Adam brakte død til ALLE, og Jesus brakte liv til kun noen få, burde det ikke stå "mye mer". Osv.

 

Jeg har sett en del interessant info om dette på http://www.bibelbrod.net/index.php?name=Helvete

Universalisme betyr vel strengt tatt at ALLE blir frelst til slutt uansett, det handler ikke bare om hva fortapelsen egentlig er.

 

(Og det at jeg er blitt agnostiker vil selvsagt en del kristne ta som et tegn på hvor farlig denne læren er... :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

An Inuit hunter asked the local missionary priest: "If I did not know about God and sin, would I go to hell?" "No," said the priest, "not if you did not know." "Then why," asked the Inuit earnestly, "did you tell me?"

- Annie Dillard

 

Spørsmålet jeg ønsker å stille er; hvis dette menneske får høre om Gud, og velger å ikke tro på det. Er det menneske da dømt til fortapelsen? Og hvorfor? Hvorfor skal mannen forkaste alt han har lært hele livet av stammen sin, til fordel for en historie som presten kommer med?

 

Hvorfor skal ett barn, oppdratt av ikke-kristne foreldre gå fortapt? Dette barnet vokser opp og bemerker seg at det finnes tusenvis av religioner der ute, og så går han fortapt fordi han ikke velger å gi seg til Gud?

 

Kan noen forklare meg logikken her? Hvorfor skal jeg søke Gud?

Blir det samme som å spørre.

 

Hvorfor må jeg spise ?

 

Må alle spise for å leve ?

 

Hvorfor må de som ikke spiser dø ?

 

osv.

 

Ser du logikken ?

Jesus sa at mennesket lever ikkje bare av brød alene,men av Guds ord.

Alle disse spørsmålene svarer bibelen på.

Les Bibelen!

Vi er blitt fiender av Gud!Derfor sendte han Jesus. Og på korset der drepte han fiendskapet.Og i verden lever vi i en jungel av løgner fordi satan er en løgner og en drapsmann+at det er han som bedrar hele verden som bibelen sier at vi er bedradd.Mens Jesus er veien,sannheten og livet.Så bare gjennom Jesus kan vi oppnå sann rikdom liv meningen med livet ecs.

Endret av citation
Lenke til kommentar
Jesus sa at mennesket lever ikkje bare av brød alene,men av Guds ord.
Jasså, og hvordan har d jeg overlevd som ikke har levd på den gudens ord i snart førti år?

 

Alle disse spørsmålene svarer bibelen på.

Les Bibelen!

Les bibelen selv du! Finner ikkesvar på noen av dagens problemer i bibelen og vet du hvorfor? De står ikke der.. Personlig syntes jeg at internet er et langt større under enn en brennende busk...

 

Vi er blitt fiender av Gud!Derfor sendte han Jesus. Og på korset der drepte han fiendskapet.Og i verden lever vi i en jungel av løgner fordi satan er en løgner og en drapsmann+at det er han som bedrar hele verden som bibelen sier at vi er bedradd.Mens Jesus er veien,sannheten og livet.Så bare gjennom Jesus kan vi oppnå sann rikdom liv meningen med livet ecs.

 

Blir det påstått ja! Du tror dette medjesus og den pakka er sant, men alt jeg ser er påstander...

 

Og hvorfor i all dager skal jeg tro på djevelen, den store helten i kristendommen, som ikke engang tror på gud? Merkelig hvordan du kan forsvare djevelen og hans mektige innflytelse på din allmektige gud syntes jeg, når du i samme åndedrag påstår at han vet alt og kan se alt... Blir ikke mye allmektig da. Hva sa du? Fri vilje? Javel, så gud har da altså gitt oss fri vilje til å velge selv om han vet hva vi velger? Han klarer ikke engang å overbevise ALLE på denne lille kula om sin eksistens engang, men måtte velge seg en liten ignorant ørken stamme som sitt folk... Minner det om en stor og allmektig gud? Nei, gjør ikke det, for det minner om en slem, ond jævel som har fått tilbederne sine til å tro at de har fri vilje og for liksom å pynte på det så har han satan til å jobbe for seg, for hvordan kunne vi visst hva som var godt fra gud hvis vi ikke hadde kunnskap om hva ondskap var? Bullshit fra ende til annen er hva jeg kaller disse resomentene deres... OM gud hadde eksistert altså!

 

Det går fint an å leve ærlig, oppriktig og som et godt menneske uten å tro på ørkenguden, husdyret hans i form av en hellig ånd og sønnen hans skal jeg si deg. Det du egentlig sitter der å sier er at alle andre enn deg og jesus frikene du omgir deg med er onde, morderiske, løgnaktige og tyvaktige mennesker som synder og har seg i ondskap, men hva vet du om det? Hvem har lært deg, som ikke engang er ærlig nok til å innse at alle de andre gudene der ute har like stor vekt som guden din, at det er slik? Ser du tilbake på den kristne fortiden og stiller den opp mot dagens samfunn vil jeg si at de aller fleste menneskene slår den moralen den jesus figuren du holder opp som helt hadde på alle områder! Han var jo en flopp satt ved siden av dagens moral som de aller fleste her i landet lever etter skal jeg si deg, så jeg lurer på hva slags vaskemiddel de brukte når de vasket dette inn i hjernen din. Tenk litt selv da er du snill, for da går det fort opp for deg at vi aldri har hatt det bedre enn nå, langt vekk fra rariteter og vrengbildene religiøsitet skal ha oss til å tro på.

 

Men alt skyldes den store helten satan ikke sant? Vel, da vil jeg si at jeg i såfall setter en knapp på satan fremfor den herskesyke guden din, for ikke bare lar han folk tenke selv men han har alltid stått klar til å ta på seg skylden for svake kristne som ikke greier å innse at de har skylden selv. Jeg har bare meg selv å skylde på jeg, enten jeg gjør noe galt eller når jeg gjør noe godt og det ville ikke falle meg inn å skylde på andre for ting jeg har gjort. Det gjør meg faktisk til et bedre menneske en deg vil jeg påstå, for jeg må stå for det jeg gjør! Og vet du hva? Den enkleste måten å la være å angre på noe er å la være å gjøre det! En trenger ikke gud for å skjønne det skjønner du, så igjen, hvem har fortalt deg dette? Og hvorfor har du et slikt begredelig menneskesyn på alle de som ikke tror på jesus?

Lenke til kommentar

An Inuit hunter asked the local missionary priest: "If I did not know about God and sin, would I go to hell?" "No," said the priest, "not if you did not know." "Then why," asked the Inuit earnestly, "did you tell me?"

- Annie Dillard

 

Spørsmålet jeg ønsker å stille er; hvis dette menneske får høre om Gud, og velger å ikke tro på det. Er det menneske da dømt til fortapelsen? Og hvorfor? Hvorfor skal mannen forkaste alt han har lært hele livet av stammen sin, til fordel for en historie som presten kommer med?

 

Hvorfor skal ett barn, oppdratt av ikke-kristne foreldre gå fortapt? Dette barnet vokser opp og bemerker seg at det finnes tusenvis av religioner der ute, og så går han fortapt fordi han ikke velger å gi seg til Gud?

 

Kan noen forklare meg logikken her? Hvorfor skal jeg søke Gud?

Blir det samme som å spørre.

 

Hvorfor må jeg spise ?

 

Må alle spise for å leve ?

 

Hvorfor må de som ikke spiser dø ?

 

osv.

 

Ser du logikken ?

Jesus sa at mennesket lever ikkje bare av brød alene,men av Guds ord.

Alle disse spørsmålene svarer bibelen på.

Les Bibelen!

Vi er blitt fiender av Gud!Derfor sendte han Jesus. Og på korset der drepte han fiendskapet.Og i verden lever vi i en jungel av løgner fordi satan er en løgner og en drapsmann+at det er han som bedrar hele verden som bibelen sier at vi er bedradd.Mens Jesus er veien,sannheten og livet.Så bare gjennom Jesus kan vi oppnå sann rikdom liv meningen med livet ecs.

 

"bibelen sier at, jesus sier (gjennom bibelen) at.." osv osv.. Hva med å tenke littegranne selv da??

Lenke til kommentar

An Inuit hunter asked the local missionary priest: "If I did not know about God and sin, would I go to hell?" "No," said the priest, "not if you did not know." "Then why," asked the Inuit earnestly, "did you tell me?"

- Annie Dillard

 

Spørsmålet jeg ønsker å stille er; hvis dette menneske får høre om Gud, og velger å ikke tro på det. Er det menneske da dømt til fortapelsen? Og hvorfor? Hvorfor skal mannen forkaste alt han har lært hele livet av stammen sin, til fordel for en historie som presten kommer med?

 

Hvorfor skal ett barn, oppdratt av ikke-kristne foreldre gå fortapt? Dette barnet vokser opp og bemerker seg at det finnes tusenvis av religioner der ute, og så går han fortapt fordi han ikke velger å gi seg til Gud?

 

Kan noen forklare meg logikken her? Hvorfor skal jeg søke Gud?

Blir det samme som å spørre.

 

Hvorfor må jeg spise ?

 

Må alle spise for å leve ?

 

Hvorfor må de som ikke spiser dø ?

 

osv.

 

Ser du logikken ?

Jesus sa at mennesket lever ikkje bare av brød alene,men av Guds ord.

Alle disse spørsmålene svarer bibelen på.

Les Bibelen!

Vi er blitt fiender av Gud!Derfor sendte han Jesus. Og på korset der drepte han fiendskapet.Og i verden lever vi i en jungel av løgner fordi satan er en løgner og en drapsmann+at det er han som bedrar hele verden som bibelen sier at vi er bedradd.Mens Jesus er veien,sannheten og livet.Så bare gjennom Jesus kan vi oppnå sann rikdom liv meningen med livet ecs.

 

"bibelen sier at, jesus sier (gjennom bibelen) at.." osv osv.. Hva med å tenke littegranne selv da??

Det er noe galt med "selvet", Tenklitt

Det må byttes ut med et nytt "selv" Jesus Kristus

Først da kan du virkelig tenke selv, som et ekte menneske og medmenneske.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

An Inuit hunter asked the local missionary priest: "If I did not know about God and sin, would I go to hell?" "No," said the priest, "not if you did not know." "Then why," asked the Inuit earnestly, "did you tell me?"

- Annie Dillard

 

Spørsmålet jeg ønsker å stille er; hvis dette menneske får høre om Gud, og velger å ikke tro på det. Er det menneske da dømt til fortapelsen? Og hvorfor? Hvorfor skal mannen forkaste alt han har lært hele livet av stammen sin, til fordel for en historie som presten kommer med?

 

Hvorfor skal ett barn, oppdratt av ikke-kristne foreldre gå fortapt? Dette barnet vokser opp og bemerker seg at det finnes tusenvis av religioner der ute, og så går han fortapt fordi han ikke velger å gi seg til Gud?

 

Kan noen forklare meg logikken her? Hvorfor skal jeg søke Gud?

Blir det samme som å spørre.

 

Hvorfor må jeg spise ?

 

Må alle spise for å leve ?

 

Hvorfor må de som ikke spiser dø ?

 

osv.

 

Ser du logikken ?

Jesus sa at mennesket lever ikkje bare av brød alene,men av Guds ord.

Alle disse spørsmålene svarer bibelen på.

Les Bibelen!

Vi er blitt fiender av Gud!Derfor sendte han Jesus. Og på korset der drepte han fiendskapet.Og i verden lever vi i en jungel av løgner fordi satan er en løgner og en drapsmann+at det er han som bedrar hele verden som bibelen sier at vi er bedradd.Mens Jesus er veien,sannheten og livet.Så bare gjennom Jesus kan vi oppnå sann rikdom liv meningen med livet ecs.

 

"bibelen sier at, jesus sier (gjennom bibelen) at.." osv osv.. Hva med å tenke littegranne selv da??

Det er noe galt med "selvet", Tenklitt

Det må byttes ut med et nytt "selv" Jesus Kristus

Først da kan du virkelig tenke selv, som et ekte menneske og medmenneske.

 

Morsomt. Du må tenke som en annen for å tenke selv?

 

Du er rundlurt, IHS

Lenke til kommentar

Hva menes med å tenke litt selv?

 

Alle tar naturligvis kunnskap fra egene erfaringer og i fra hva man hører og leser fra andre - og trekker konklusjoner ut fra det.

 

Hvofor er det å vise til Bibelen å ikke tenke selv, men å refferer til diverse andre steder (f.eks Blogger) smart og klarsynt?

 

Det at man ikke liker den kilden hvor kunnskapen hentes fra, er ikke ensbetydenen med at den som mener dette er fornuftig ikke tenker selv!

 

 

 

// WINWIN

Lenke til kommentar

Hva menes med å tenke litt selv?

 

Alle tar naturligvis kunnskap fra egene erfaringer og i fra hva man hører og leser fra andre - og trekker konklusjoner ut fra det.

 

Hvofor er det å vise til Bibelen å ikke tenke selv, men å refferer til diverse andre steder (f.eks Blogger) smart og klarsynt?

 

Det at man ikke liker den kilden hvor kunnskapen hentes fra, er ikke ensbetydenen med at den som mener dette er fornuftig ikke tenker selv!

 

 

 

// WINWIN

 

Finner du noen som helst som bruker en blogg som kilde i en vitenskapelig sammenheng? Neppe...

 

Hadde du latt ett barn vokse opp på en øy for seg selv, uten noen som helst kontakt med andre mennesker, så ville han ganske sikkert ikke blitt kristen. Kanskje han ville hatt noen tanker om sin eksistens han også, men han ville neppe blitt kristen.

 

1. Vil han gå fortapt? hvorfor/hvorfor ikke?

2. Måtte han ha tilgang til en 2000 år gammel skrift for å bli kjent med sin skaper? Hva gjorde de før bibelen? Gikk alle før bibelen fortapt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Finner du noen som helst som bruker en blogg som kilde i en vitenskapelig sammenheng? Neppe...

 

 

Tror muligens at du ikke helt oppfattet hva jeg mente med den kommentaren.

 

 

Hadde du latt ett barn vokse opp på en øy for seg selv, uten noen som helst kontakt med andre mennesker, så ville han ganske sikkert ikke blitt kristen. Kanskje han ville hatt noen tanker om sin eksistens han også, men han ville neppe blitt kristen.

 

1. Vil han gå fortapt? hvorfor/hvorfor ikke?

2. Måtte han ha tilgang til en 2000 år gammel skrift for å bli kjent med sin skaper? Hva gjorde de før bibelen? Gikk alle før bibelen fortapt?

 

1. Nei, ingen går fortapt uten først å få grunnlag til å velge side.

 

 

// WINWIN

Lenke til kommentar

 

Finner du noen som helst som bruker en blogg som kilde i en vitenskapelig sammenheng? Neppe...

 

 

Tror muligens at du ikke helt oppfattet hva jeg mente med den kommentaren.

 

 

Hadde du latt ett barn vokse opp på en øy for seg selv, uten noen som helst kontakt med andre mennesker, så ville han ganske sikkert ikke blitt kristen. Kanskje han ville hatt noen tanker om sin eksistens han også, men han ville neppe blitt kristen.

 

1. Vil han gå fortapt? hvorfor/hvorfor ikke?

2. Måtte han ha tilgang til en 2000 år gammel skrift for å bli kjent med sin skaper? Hva gjorde de før bibelen? Gikk alle før bibelen fortapt?

 

1. Nei, ingen går fortapt uten først å få grunnlag til å velge side.

 

 

// WINWIN

 

 

Jeg, som har vært kristen i 20 år (sagt det før?) :) hvordan har jeg fått muligheten til å velge egentlig? Jeg valgte ikke at når jeg vokste opp, så begynte jeg å tvile på at bibelen var sann. Jeg har ikke "valgt å ikke tro på Gud" Du velger ikke hva du tror.

 

På hvilke grunnlag går jeg fortapt?

Lenke til kommentar

 

Jeg, som har vært kristen i 20 år (sagt det før?) :) hvordan har jeg fått muligheten til å velge egentlig? Jeg valgte ikke at når jeg vokste opp, så begynte jeg å tvile på at bibelen var sann. Jeg har ikke "valgt å ikke tro på Gud" Du velger ikke hva du tror.

 

På hvilke grunnlag går jeg fortapt?

 

 

Les litt om hva jeg skrev om tro i den andre tråden der vi driver å diskuterer... Etter å ha lest det, så ser du kanskje at du muligens er i samme situasjon som den personen på øya?

 

Er det mulig at den oppdragelsen du fikk som kristen, ikke er i samsvar med Bibelen?

 

Og igjen Tenklitt, så er det hverken jeg eller du som dømmer.

 

 

// WINWIN

Lenke til kommentar

"bibelen sier at, jesus sier (gjennom bibelen) at.." osv osv.. Hva med å tenke littegranne selv da??

Det er noe galt med "selvet", Tenklitt

Det må byttes ut med et nytt "selv" Jesus Kristus

Først da kan du virkelig tenke selv, som et ekte menneske og medmenneske.

Morsomt. Du må tenke som en annen for å tenke selv?

Du er rundlurt, IHS

Det er vel heller omvendt. Det du tror er ditt eget "selv" som du tenker ut ifra. Er bare et gjøkegg du tror er ditt eget selv.

 

Du kjenner ikke deg selv, det er derfor oppfatter alt bakvendt. Så fort du blir omvendt, ser du tingene i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar

"bibelen sier at, jesus sier (gjennom bibelen) at.." osv osv.. Hva med å tenke littegranne selv da??

Det er noe galt med "selvet", Tenklitt

Det må byttes ut med et nytt "selv" Jesus Kristus

Først da kan du virkelig tenke selv, som et ekte menneske og medmenneske.

Morsomt. Du må tenke som en annen for å tenke selv?

Du er rundlurt, IHS

Det er vel heller omvendt. Det du tror er ditt eget "selv" som du tenker ut ifra. Er bare et gjøkegg du tror er ditt eget selv.

 

Du kjenner ikke deg selv, det er derfor oppfatter alt bakvendt. Så fort du blir omvendt, ser du tingene i riktig rekkefølge.

 

I bakvendtland går alt ting an?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...