Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Brannskade på parkettgulv


Anbefalte innlegg

Etter en fest med vannpipe oppdaget jeg med forskrekkelse at et vannpipekull må ha falt på gulvet, og laget et ca. 5 mm dypt hull i sirkelform. Samme omkrets som et vannpipekull for de som vet ca. størrelsen på disse.

 

-Hvordan skal jeg reparere dette uten å rive opp det 3 år gamle gulvet?

 

Gulvet er av kunstig treverk, med ca. denne fargen.

Det vil selvsagt ikke bli usynlig, men jeg ønsker å dekke det til litt diskré, så jeg kan finne på en dårlig unnskyldning til mor.

 

-Haster veldig

 

- På forhånd takk for svar mvh. Bangfish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en rest fra den gang gulvet ble lagt så er det en relativt smal sak å bore ut den skadde delen og lime inn en ny hvis du har verktøy til å lage en slik "plugg" med. Men det er jo ikke så veldig vanlig at folk har slikt liggende.

En snekker vil nok kunne hjelpe deg med dette men de kommer jo ikke akkurat flygende på minuttet så det greieste er kanskje å forklare situasjonen for mamsen og be om godt vær.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis kan merket fylles med et eller annet guffe på tube. Det kan bli stygt hvis du er klønete, men det kan bli penere enn et svidd hull dersom gjør det rett.

 

Hvis gulvet er av kunstig treverk, og ikke ekte treverk, er det ikke parkett, men laminat. Det er greit å få riktig når du går til jernvare, fargehandel eller byggevarehus for å spørre etter et egnet sparkel eller fugemasse. En brunlig farget akrylfugemasse er muligens det rette her, men om det hadde vært parkett hadde muligens formtre vært tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...