Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

serveren er desverre nede pga av problemer med nettleverandøren. det er også andre problemer med serveren men vi håper at serveren er oppe i løpet av kvelden.

 

oppdateringer kommer fortløpende :D

 

 

ANG mumble:

 

Fortress Gamer

mumble-3.verygames.net

50139

(ditt nick)

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Hei, dette har dessverre tatt lang tid. Har nå fått orden på serveren, men har dessverre en svært dårlig nyhet.

 

Det har seg slik at rundt tre tiden i dag, kom elektrikeren innom. Serveren var i full drift med å lage nytt array for dem nye harddiskene. Jeg var i butikken under dette tidspunkt, selvsagt hadde jeg ikke fått noen forvarsel at elektrikeren skulle sjekke sikringsskapet. Når jeg kjem heim fra butikken og skulle sette på pc-en der den tilfeldigvis var avslått hørte jeg et ganske høg knistre lyd. Dra ut alt og høre en mann kjem inn, dette var elektrikeren som nå informere meg at han driv på med sikringsskapet. Jeg hadde ikke fått forvarsel eller blitt informert om dette på forhand.

 

Selvsagt hadde array blitt ubrukelig, det var forventet. Der jeg hadde lagret alt av server data over på en ekstern harddisk, mens RAID 6 skulle bli sett opp på interne harddiskene.

 

Dessverre har det seg slik at denne harddisken var tilkoblet strømnette under tidspunktet. Det var dessverre slik jeg frykter at harddisken ikke starter, dette var en ekstern harddisk som vart brukt som midter tidlig lagring av alt av server filene der jeg skulle bygge nytt array. Jeg har prøvd nå i flere timer og hente ut informasjon av den eksterne harddisken uten å lykkes, der den starte ikke selv om den er strippet ned til vanlig harddisk og sette den inni som en intern harddisk. Jeg har også prøvd å hente ut World filene fra harddisken der informasjonen før var lagret. Dessverre har jeg ikke klart å hente ut filene.

 

Den eneste positive nyheten jeg har er at alt av server script osv. Er på laptopen. Det gjør det mulig for meg å sette opp server med samme settings, men dessverre er mye av den utdatert og må fiksest. Jeg har en backup tilfeldigvis på laptop maskinen, men dessverre er den svært gammel 2 september.

 

Jeg har en senere jeg prøve å få fram, vet ikke hva datoen var for filen, men den er nyere. Kjem med mer update om dette litt senere

 

 

 

 

Jeg vet dessverre ikke mer hva jeg skal si, har selv brukt mange timer på flere av prosjektene på serveren, men si dette blir som å kaste ut en unnskyldning...... Uansett hvor mye jeg beklage eller vri på det, er det min skyld at filene er borte. Selvsagt kan jeg skylde på elektrikeren, men forsatt var det jeg som hadde den eksterne harddisken tilkoblet. Det var jeg som ikke tok enda en backup av filene.

 

Eneste jeg kan gjøre er å beklage på det dypeste at slike ting hender, selv er jeg frustrert, oppgitt, ydmyk og fått en enorm kraftig lærepenge at: Uansett hvor midter tidlig filene skal lagres, ha alltid en ekstra backup!

 

Selv kan jeg ikke få si det nokk, men igjen beklage.

Lenke til kommentar

Hei, har en glad nyhet etter en hel natt og litt til har jeg klart å hente ut en nyere versjon av brette. Det tok lang tid, men jeg klarte å hente ut en nyere fra den formaterte harddisken.

 

Må rett og slett beklage igjen for naivitet der jeg lot alt av server filer ligge på en backup.

 

Her er bilde av Cartograph: av den world jeg klarte å redde:

 

post-142830-1284201906,0015_thumb.png

 

Serveren er oppe i løp av et par minutter, beklage igjen for bryderiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...