Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Hei, serveren skulle ha en oppdatering men dessverre skuffer posten meg og jeg må vente enda en dag på nye deler.

 

Bildene er nå oppe og automatisk bilde opptatering skal bli ordnet der nye bilder kjem to ganger i døgnet.

 

Serveren blir nede til litt senere i dag, der brette skal bli utvides og backup programet skal bli fikset!

 

Kjem tilbake senere med mer informasjon! (I need some sleep :sleep: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, får dessverre ikke opp serveren no, der det var mer arbeid å overføre settings der wrapperen var corrupt, samme har hendt med orginalen og skal bli fikset i morgen tidlig.

 

Jeg tar no å bruke natten for stabilisering test av den nye serveren og innstalere diverse programer.

 

Håper det er forstårlig at ting tar tid.

Lenke til kommentar

God Morgen

 

Hei, det har seg slik du ikke er den første som har lurt på om det er mulig å ordne slik at folk med WoM klienten kan joine serveren. Det er en par grunner til jeg ikke har gjort det. Jeg burde kanskje uttalt meg om dette før, men har dessverre ikke tatt meg tid til det. Skal vertfall utfylle meg nå slik at det ikke blir misforståelse. Er brukere på serveren uenig med min avgjørelse, for jeg drøfte det med andre server admins/moderatorer der vi kjem fram til en enighet. Her er vertfall mitt svar angående WoM klienten.

 

 

 

Første bør jeg ta opp tilgjengelighet av klienten. Det har seg slik at alle brukerne på serveren må registrere seg på nettsiden til WoM (World Of Minecraft) der dem må oppgi en del personlig informasjon (e-post). Jeg vil derfor ikke tvinge folk til å registrere seg på en nettside for å kunne bruke en del ekstra futures som WoM klienten gir.

 

Installasjonen av klienten er ikke helt "straight forward" der brukeren først må laste ned mod til klientsiden fra WoM for og så laste ned jav fil fra Minecraft.net, her kan folk bli "confused" der mye av min tid vil bli brukt til support.

 

For hver update Notch kjem med fra Minecraft.netWoM klienten oppdateres.

 

Andre grunnen til jeg ikke har åpnet for WoM klienten er "juks" du får med den. Da snakker vi om Fly, Speed, No-Clip hack. Selvsagt er fly mode, super speed og No-clip (Spøkelsemodus) genialt når du skal bygge. Der du kan bruke No-clip for å gå gjennom bygninger, eller Fly for å nå toppen av bygningen. Hva med brukerne som ikke vil bruke WoM klienten der dem er "stuck on the ground" Det blir rett og slett ikke rettferdig for dem eller for alt arbeidet lagt bak andre byggverk på serveren vist jeg plutselig nå åpner for WoM klienten.

 

No har jeg langet ut mye negativt om klienten, men den har sine geniale sider. Der du har screenshot som fungere akkurat slik som i andre spill der screenshots blir lagret i mappen til klienten. Dette er en veldig "handy" verktøy når folk vil vise fram byggverkene. Det finnes alternativer som print screen + ms paint som er svært tungvindt eller du kan bruke programmet Fraps som har nesten den samme funksjonen som WoM klienten med screenshot.

 

Jeg håper svaret mit, viser min hensikt og grunnlaget for hvorfor klienten ikke vil bli brukt på serveren, jeg er helt åpen for diskusjon angående temaet der ingen spørsmål er feil eller galt der dette er et vanskelig tema.

 

Med at denne informasjonen er utgitt vil jeg også minne om at folk tatt med hacks på serveren vil bli straffet for handlingen der dem får advarsel og Kick/greifer status eller i verste fall TEMP/PERMANT BAN blir iverksatt.

 

~ Tjnome Server Admin ~

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei, var litt offline prøvde å fikse en ny commando for serveren. Slik det blir mulig å ordne gruppe for admins ingame.

 

Hei, WoM klienten skal fungere, men har gjort det litt vanskelige å joine serveren med den klienten der server-name kjem som false i WoM klienten. Det gjør serveren privat og ikke public, men forsatt mulig for å joine med den modet klienten.

 

Angående skolen er det ingen som har tatt jobben enda og du er mer en velkommen til å ta jobben! Skal ordne basic moderator for brukeren, der du har en del ekstra kommandoer. Jobben som moderator er enkel der du har fult lov å kick/ban greifers (selvsagt med advarsel først) og hjelpe nye spillere med basic commando støtte.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei, i SP (Singel Player) er poenget å overleve, der du har monster som jakter etter deg om natten. Om dagen kan du bygge deg beskyttelse slik at monster ikke kan drepe deg om natten. Du må også grave/leite etter ressurser som wood, coal f.eks for å lage fakkel slik du kan lyse opp hulen din osv.

 

MP (Multi Player) har enda ikke monster komme (forsatt alpha av spillet) slik at det er trygt om natta. Du kan så og si bygge utforstyret.

 

Jeg anbefale du faktisk ta å prøve spille, det koster svært lite og avhengighetsskapende!

 

Her kan du sjå en youtube klipp der en snakke om hvordan du overleve i Singel Player

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...