Gå til innhold

BK: Lynnedslag


eveant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er dessverre ekstremt dårlig/har ikke kunnskaper om redigering i det hele tatt, så jeg er redd jeg skal fucke opp hele bildet hvis jeg begynner å kødde. Tror ikke jeg bør gjøre det uansett egentlig. Noen som gidder? Trenger ikke være så mye, fjerne lyktestolpene og husa, men samtidig ha samme format på bildet. På forhånd takk

Lenke til kommentar

Du trenger ikke croppe, de beste lynbildene er tatt med lyn i horrisonten og et spennende motiv i resten av bildet, ergo, 2 gode bilder i et. Det er ikke lett, spesielt med tanke på at de fleste vil være inne når det lyner, og de færreste har panserutsikt fra stua.

 

Bebyggelse ødelegger alle landskapsbilder om det ikke gjøres rett, slik det er gjort nå er det helt feil, spesielt med tanke på at bildet er veldig uskarpt.

 

Problemet er likevell ikke husene, men lystrålene i himmelen på grunn av lyktene, så dette er ikke et bilde jeg vanligvis ville prøvd å redde i PS, men tok 2 min og fjernet kjapt.

 

Søk opp PS tutorialer så lærer du nok fort teknikker for å få bildene dine bedre.

post-93156-1283513444,9673_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det, rimelig enkelt egentlig siden det går ut på det samme, hele tiden. Problemet er å vite hva man kan gjøre, de fleste ting kan gjøres, noen enklere enn andre.

Har du noen videoer å anbelfale da? Regner med at du også lærte det på nettet ut ifra det du sier.

 

PS: Har CS2

 

Edit: oj haha, genialt. PS (Photoshop) jeg har bra humor :!:

Endret av Thesilentkiller
Lenke til kommentar

Det er ikke det, rimelig enkelt egentlig siden det går ut på det samme, hele tiden. Problemet er å vite hva man kan gjøre, de fleste ting kan gjøres, noen enklere enn andre.

 

helt rett.. det mr. olsen gjorde vil jeg tippe tok 1 til 5 minutter..

Tok ikke tiden, men langt ifra mer enn det, men kan gjøres mye bedre selvfølgelig.

 

Er bare å søke opp Photoshop tutorial på YouTube og Google, mye av det jeg kan komme delvis derifra og egen erfaring.

 

Start der du føler du er usikker, jeg vil råde alle til å lære seg layers, slik at du ALLTID kan gå tilbake å gjøre endringer du gjorde på starten, uten å fucke opp ting du har gjort underveis.

 

Kipt å sitte i 3 timer med et svart/hvitt bilde som du på slutten vil ha i farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...