Gå til innhold

Forminske flere bilder program


Anbefalte innlegg

Har nydelig fått meg speilreflex og tatt masse bilder. Men til ettertanke så trenger jeg ikke bilder på max oppløsning (mellom 7-8mb) det tar meget med plass, finnes det et program som kan justere ned alle bildene i en mappe f.eks. uten av man må justere et og et bilde.

Endret av hairball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nydelig fått meg speilreflex og tatt masse bilder. Men til ettertanke så trenger jeg ikke bilder på max oppløsning (mellom 7-8mb) det tar meget med plass, finnes det et program som kan justere ned alle bildene i en mappe f.eks. uten av man må justere et og et bilde.

 

 

Jeg kan trygt anbefale deg FastStone ImageViewer (gratis) som jeg selv bruker som bildebetrakter, endre navn på flere bilder i en mappe eller jsutere bildestørrelsen.

Du finner mer info og nedlasting her:

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Lenke til kommentar
eg kan trygt anbefale deg FastStone ImageViewer (gratis) som jeg selv bruker som bildebetrakter, endre navn på flere bilder i en mappe eller jsutere bildestørrelsen.

Enig FastStone er raskt og gir gode muligheter for å tilpasse bildekvaliteten. (Du burde vel ha en backup med originalfiler?)

Lenke til kommentar

Har nydelig fått meg speilreflex og tatt masse bilder. Men til ettertanke så trenger jeg ikke bilder på max oppløsning (mellom 7-8mb) det tar meget med plass, finnes det et program som kan justere ned alle bildene i en mappe f.eks. uten av man må justere et og et bilde.

 

Har du tenkt å lage mindre kopier eller å endre størrelse på originalfilene? Personlig ville jeg aldri justert på originalene (dvs uten å ha en backup et annet sted).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...