Gå til innhold

9700 np @ 9800?


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ditt 9700 blir aldri et 9800 samme hvor mye du klokker, 9800 har forbedringer i selve arkitekturen. (selv om endringer er VELDIG liten) noen vil kanskje også strekke seg til å si at 9800 bare er en høyere klokket 9700. Delte meninger om det på nett.

 

Bortsett fra det kjører 9800 pro på: 380mhz kjerne og 340 mhz minne (effektivt 680mhz) så ganske nær er du jo. Jeg lurer også på hva slags kjøling du har når du drar en 9700 (non pro?) til det nivået.

Lenke til kommentar
Ditt 9700 blir aldri et 9800 samme hvor mye du klokker, 9800 har forbedringer i selve arkitekturen. (selv om endringer er VELDIG liten) noen vil kanskje også strekke seg til å si at 9800 bare er en høyere klokket 9700. Delte meninger om det på nett.

 

Bortsett fra det kjører 9800 pro på: 380mhz kjerne og 340 mhz minne (effektivt 680mhz) så ganske nær er du jo. Jeg lurer også på hva slags kjøling du har når du drar en 9700 (non pro?) til det nivået.

 

så hva er egentlig forskjellen utenom klokkefrekvensen?

Lenke til kommentar
Ditt 9700 blir aldri et 9800 samme hvor mye du klokker, 9800 har forbedringer i selve arkitekturen. (selv om endringer er VELDIG liten) noen vil kanskje også strekke seg til å si at 9800 bare er en høyere klokket 9700. Delte meninger om det på nett.

 

Bortsett fra det kjører 9800 pro på: 380mhz kjerne og 340 mhz minne (effektivt 680mhz) så ganske nær er du jo. Jeg lurer også på hva slags kjøling du har når du drar en 9700 (non pro?) til det nivået.

 

så hva er egentlig forskjellen utenom klokkefrekvensen?

 

Nyere GPU, mer båndbredde.. ja, små oppdateringer men allikavel

Lenke til kommentar
åssen i H!"#¤&% kom du så høyt? har samme kortet, og kommer ikke høyere enn 349/330 :( jeg har også tatt av shimmen, så kontakt skal det være nok av.. bruker du orig. kjøling?

 

flash biosen.. da kommer du høyere

 

har gjort det, kjører med en ulåst 9700pro bios.

Lenke til kommentar
åssen i H!"#¤&% kom du så høyt? har samme kortet, og kommer ikke høyere enn 349/330 :( jeg har også tatt av shimmen, så kontakt skal det være nok av.. bruker du orig. kjøling?

 

flash biosen.. da kommer du høyere

 

har gjort det, kjører med en ulåst 9700pro bios.

 

er 9700 pro låst da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...