Gå til innhold

Amobil.no: Bra test T610


Anbefalte innlegg

Utrolig bra test av T610, blir på en måte hypnotisert til å kjøpe den når jeg leser. Men jeg lurer på en ting, jeg har hatt T68i (gammel firmware) i lengre tid, er sms skrivingen merkbar treig i forhold? Er det så ille at jeg ikke bør kjøpe den når jeg skriver mye sms?

 

Takk for bra artikkler og tester, er innom siden minimum 5 ganger daglig, og det er utrolig gøy og alltid finne noe nytt på bruktmarked, forum og hovudsiden.

 

All Ære, Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tvilsomt å gi terningkast 6 når sms-funksjonen er så dårlig, uansett om det kommer firmware oppgradering eller ikke.

 

Helt enig! Tror det er ytterst få som ikke skriver en eller to meldinger pr. dag og da med en dårlig gjennomført SMS-funksjon blir terningkast 6 for høyt.

At telefonen gir mye for pengene er det vel ingen tvil om, men hvis noe skal få seks`er skal den (etter min mening) så å si være perfekt gjennomført på alle punkter.

Lenke til kommentar

At telefonen gir mye for pengene er det vel ingen tvil om, men hvis noe skal få seks`er skal den (etter min mening) så å si være perfekt gjennomført på alle punkter.

Veldig enig med deg. Skal telefonen få høyeste karakter, så skal den være helt fri for irriterende feil (noe t610 ikke er). Og ang. dette med treghet i sms-skriving, så må de forholde seg til slik telefonen er i dag - ikke synsing i hva som kommer i neste firmware.

Lenke til kommentar
Synes også det var en veldig bra test! Bestillte telefonen hos telebutikken for snart 2 uker siden. Noen som vet når de får den på lager?

 

Jeg bestillte T610 på telebutikken.no for over en måned siden. De har fremdeles ikke sendt mobilen. Går det an å være så forbanna treige?

 

Jeg fikk min fra Telebutikken.no sist fredag.

 

Tror de har sendt ut i to små partier.

 

...

 

En 5 hadde vært passende på testen til T610. En sterk 5'er.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mobben i noen dager nå, og forstår ikke helt hva dere klager over sms-funksjonen for. Jeg syns den er helt ok, og ser ingen problem. Jeg har riktignok en litt oppgradert versjon i forhold til de første mobilene (oppgradert firmware). Syns ikke det er noe serlig å klage over, uten om at jeg gjerne hadde sett at mmc-slot hadde hvert bra. Men, hva kan man forvente? Man betaler bare 3000-4000 tusen for mobben (samme som for 7250!?)

 

Jeg synes forresten at designet er funksjonelt og deilig :wink:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt mobben i noen dager nå, og forstår ikke helt hva dere klager over sms-funksjonen for. Jeg syns den er helt ok, og ser ingen problem. Jeg har riktignok en litt oppgradert versjon i forhold til de første mobilene (oppgradert firmware). Syns ikke det er noe serlig å klage over, uten om at jeg gjerne hadde sett at mmc-slot hadde hvert bra. Men, hva kan man forvente? Man betaler bare 3000-4000 tusen for mobben (samme som for 7250!?)

 

Jeg synes forresten at designet er funksjonelt og deilig :wink:

 

Synes design er noe som ikke har noe å gjøre i en test hvis det ikke går utover tastesettet, som på N 7210 og N 7250/i. Det er en smakssak, og smaken er som baken, den er delt.

 

SMS-en er helt OK. Ikke kjempe, men helt grei nok.

 

7250 er vel littegrann dyrere, tror jeg.

*sjekker*

Ja, bare en tre-fire hundre kroner.

Lenke til kommentar

Mener du å si at designet har godt utover tastesettet på en negativ måte? Jeg har ingen betenkeligheter med tasteoppsettet til T610. Når det gjelder sms skal det sies at jeg hadde en T68i (med ganske gammel firmware) før jeg fikk meg T610. Det gjør at det ikke skulle så vannvittig mye til før jeg synes at sms'en var bra :) Er alt i alt meget fornøyd med mobilen, og da jeg tok meg en spasertur i går fant jeg ut at det faktisk går ann å leke naturfotograf med kameraet. Kvaliteten ble overraskende god av motiv i lang distanse.

Lenke til kommentar
Sony Ericsson har lenge vært beryktet for sine forholdsvis trege og uresponsive telefoner, men da vi først tok i bruk telefonen viste den seg å være både kjapp og responsiv i menyene, og den lastet inn både innbokser og Java-programmer i passe hastighet. Vi pustet lettet ut, men da vi senere skulle sette oss ned og skrive en tekstmelding viste det seg at vi hadde tatt gledene på forskudd.

 

T610 er nemlig ikke noe annet enn et mareritt (i slow motion) å skrive meldinger med, og sliter med den dårligste responsen og den verste tregheten vi har sett siden vi testet Samsungs T100. Hver gang du trykker inn en knapp, bruker nemlig telefonen rundt et halvt sekund på å oppdatere tegnfeltet, for så å bruke nok et halvt sekund på å vise selve bokstaven på skjermen.

 

Når dette kommer fram i en test så syns jeg det er merkelig å gi tlf en seks`er. For å få toppkarakter så skal det være minimalt med feil. Og en treg sms-funksjon er ganske omfattende del, da de fleste av oss skriver flere meldinger daglig.

Og hvis dere regner ut gjennomsnittet av alle terningkastene blir det faktisk ikke mer enn en femmer heller (som nevnt tidligere).

 

Det sitter kanskje folk her som ikke har T610 uten en treg sms-funskjon, men det har ikke noe å si på karakteren på denne testen. Karakteren skal settes etter den telefonen som er blitt testet og ikke etter fremtidige firmwire oppgraderinger (slik Heraldo skreiv).

Lenke til kommentar
Totalvurdering - 6

 

Sjelden har vi møtt på en telefon som gir deg så mye teknologi og muligheter for pengene som Sony Ericssons T610. Proffbrukeren har tilgang til Blåtann, høyhastighets GPRS og HSCSD. Underholdning dekkes av programmer som Music DJ og Picture Editor og den fullblods støtten for MMS, Java og Mophun. Legg til et brukervennlig og fleksibelt integrert kamera, og det er klart at T610 er et røverkjøp av en mobiltelefon. Det skal sies at vi fant enkelte problemer, som dårlig respons og treghet ved skriving av tekstmeldinger, en skjerm som hadde problemer med sollys og en litt svak minnekapasitet. Kan du leve med dette, er T610 en av de beste investeringene du kan gjøre i år. Anbefalt!

 

Totalvurdering er på en måte keyword'et. Totalvurdering er av hele mobil, ikke en sum av de områdene som er testet. Totalvurdering er bygget på helhetsinntykket, ikke delt inn i "underholdning" eller "grensesnitt" - alt sammen. Jeg hadde også gitt telefonen en 6'er.

 

Når det gjelder sms skriving på SE'modeller (da spesielt de med grensesnittet brukt på T68/T610) er det slik at man får opp alle tegn som finnes på den knappen man trykker på (som på de fleste siemens) oppe i hjørne. Disse tegnene er responsive, og det er der det er "meningen" at man skal se når man skriver. At bokstaven hopper inn i selve meldingen litt sendt kan jeg ikke si plager meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...