Gå til innhold

Amobil.no: Bra test T610


Anbefalte innlegg

Ser at det er en del misnøye med valget om å gi T610 terningkastet 6, så jeg kan jo prøve å forklare hva som ligger bak avgjørelsen.

 

For det første er det viktig å huske på at totalkarakteren ikke er et gjennomsnitt av delkarakterene som er gitt, hverken hos oss eller de fleste andre testsider, men heller gir uttrykk for helhetsinntrykket man sitter igjen med av produktet. I dette tilfellet mente jeg, og mener fremdeles, at T610 er en klar sekser-telefon.

 

Mens den helt klart har sine svakheter, føler jeg at dette mer enn kompenseres for av den usedvanlig lave prisen T610 ligger på sammenlignet med konkurrende alternativer, det utrolige mangfoldet av teknologi og funksjoner telefonen byr på og den generelle kvalitetsfølelsen til hele produktet. (Skulle ikke T610 fått en sekser, sitter jeg dessuten igjen med svært få telefoner som noensinne ville gjøre seg fortjent til dette terningkastet.)

 

Det skal sies at resonnementet mitt for den endelige karakteren kanskje ikke kom klart nok frem i teksten, og jeg har derfor skrevet litt om på konklusjonen. Håper denne versjonen høres mer rimelig ut.

 

http://www.amobil.no/index.php?article=817&visual=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du å si at designet har godt utover tastesettet på en negativ måte? Jeg har ingen betenkeligheter med tasteoppsettet til T610. Når det gjelder sms skal det sies at jeg hadde en T68i (med ganske gammel firmware) før jeg fikk meg T610. Det gjør at det ikke skulle så vannvittig mye til før jeg synes at sms'en var bra :) Er alt i alt meget fornøyd med mobilen, og da jeg tok meg en spasertur i går fant jeg ut at det faktisk går ann å leke naturfotograf med kameraet. Kvaliteten ble overraskende god av motiv i lang distanse.

 

BIG NO-NO! Mente at design ikke bør vurderes i en test, hvis ikke design på en eller annen måte går ut over tastesettet. Dette har vi sett på 7210, og 7250. Dette er ikke nødvendigvis negativt.

 

Altså, tenkte ikke på T610 når jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Mener du å si at designet har godt utover tastesettet på en negativ måte? Jeg har ingen betenkeligheter med tasteoppsettet til T610.

 

BIG NO-NO! Mente at design ikke bør vurderes i en test, hvis ikke design på en eller annen måte går ut over tastesettet. Dette har vi sett på 7210, og 7250. Dette er ikke nødvendigvis negativt.

 

Altså, tenkte ikke på T610 når jeg skrev det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi ble forståelig nok ikke særlig mer imponerte da vi skulle begynne å slette noen setninger i en melding vi holdt på å skrive, og oppdaget at telefonen sletter bokstaver med en hastighet på tre tegn i sekundet - i ujevne rykk og napp, alt etter dagsformen til telefonen.

 

???

 

Hold inne C-knappen, og den sletter ett ord av gangen fort nok til at en middels lang melding blir vekk på noen sekunder...

Lenke til kommentar
Skjønner heller ikke hvorfor folk klager på sms skrivingen.
Jeg har ikke prøvd t610 selv, men delay på et halvt sekund høres jo ganske irriterende ut...

 

Dette er tull.

 

Når du trykker en tast så kommer den ikke like sjapt opp på skjermen som det gjør på noen andre, men det betyr ikke at du ikke kan skrive like fort. Tror det er en del som missforstår der. Selvom skriften på skjermen henger 1-2 trykk etter betyr det ikke at du ikke kan fortsette å skrive så fort du kan. Den vil da fortsatt henge par trykk etter,men den vil holde følge med deg.

Har selv utfordret en venn av meg som sverger til Nokia fordi han mener den er mye raskere. han vant 2-1. Nokia er raskere, men ikke overdriv dette så sinnsykt.

 

Enig i at den fortjener 6'ern. Overlegent beste mobilen jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Skjønner heller ikke hvorfor folk klager på sms skrivingen.
Jeg har ikke prøvd t610 selv, men delay på et halvt sekund høres jo ganske irriterende ut...
Tror det er en del som missforstår der. Selvom skriften på skjermen henger 1-2 trykk etter betyr det ikke at du ikke kan fortsette å skrive så fort du kan.

Prøvde en t610 i helgen, og jeg syns det var irriterende med det lille etterslepet. Ikke noe problem ettersom man kanskje blir vant til at tegnene ikke dukker opp like fort som man kanskje er vant med, men likevel et lite irritasjonsmonent, syns jeg. Selv skriver jeg så kjapt fingerene klarer, men av og til går det litt for fort i svingene, og da tror jeg at jeg måtte lest litt mer korrektur i ettertid med en t610 enn med f. eks en 7250. Som jeg skrev; dette er noe jeg syns er irriterende, men ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vi ble forståelig nok ikke særlig mer imponerte da vi skulle begynne å slette noen setninger i en melding vi holdt på å skrive, og oppdaget at telefonen sletter bokstaver med en hastighet på tre tegn i sekundet - i ujevne rykk og napp, alt etter dagsformen til telefonen.

 

???

 

Hold inne C-knappen, og den sletter ett ord av gangen fort nok til at en middels lang melding blir vekk på noen sekunder...

 

t610 har ikke c knapp.. duh :wink:

Lenke til kommentar
Vi ble forståelig nok ikke særlig mer imponerte da vi skulle begynne å slette noen setninger i en melding vi holdt på å skrive, og oppdaget at telefonen sletter bokstaver med en hastighet på tre tegn i sekundet - i ujevne rykk og napp, alt etter dagsformen til telefonen.

 

???

 

Hold inne C-knappen, og den sletter ett ord av gangen fort nok til at en middels lang melding blir vekk på noen sekunder...

 

t610 har ikke c knapp.. duh :wink:

 

pic6-2.jpg

 

Se nede til høyre for joysticken... duh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...