Gå til innhold

Sony med nye systemkameraer, ny teknologi!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

;)

Jeg prøver bare å få frem at det finns andre merker enn Canon og Nikon, som kanskje til og med har bedre løsninger, men det virker som med en gang en annen aktør kommer med noe så blir det fokus på å finne marginale feil og blåse dem opp, samt å trekke frem uvesentligheter som ikke har noe med saken å gjøre( rootkit) og tåkelegge den ordentlige gode diskusjonen.

Og det virker heller ikke som de som kritisere hardest har prøvd det de kritiserer så hardt...

Det er fint at det er flere merker, og det er fint at det er noen som er entusiastiske for "små" merker. Men du framstår som litt for ukritisk, og forsvarer deg med at CaNikon har tilsvarende entusiaster. Hvis du prøver litt mindre frenetisk, så ville det være lettere å ta deg seriøst.

 

At en utstyrsleverandør gjentatte ganger har brukt rootkit i sin programvare (og dermed gjort pc'n til den intetanende brukeren ekstremt sårbar for ondsinnede angrep) gjør det ekstremt vanskelig for meg å i det hele tatt vurdere økonomisk støtte den veien. Selv om jeg vet at jeg ikke ville installert programvaren deres. Sony har rett og slett demonstrert en arroganse overfor egne kunders rettigheter som jeg har store problemer med. Men jeg har ingen grunn til å tvile på at kameraene er gode, tvert i mot, de får jo stort sett veldig god omtale i tester og fra fornøyde eiere.

Lenke til kommentar

;)

Jeg prøver bare å få frem at det finns andre merker enn Canon og Nikon, som kanskje til og med har bedre løsninger, men det virker som med en gang en annen aktør kommer med noe så blir det fokus på å finne marginale feil og blåse dem opp, samt å trekke frem uvesentligheter som ikke har noe med saken å gjøre( rootkit) og tåkelegge den ordentlige gode diskusjonen.

Og det virker heller ikke som de som kritisere hardest har prøvd det de kritiserer så hardt...

Vil bare kommentere dette rundt å kritisere andre merker; jeg er av ren tilfeldighet en Nikon kunde, og er rimelig fornøyd med det de har levert opp gjennom årene (var Canon kunde på 80-90 tallet med SLR) og er på ingen måte noe fanboy da jeg prøver kamera fra andre produsenter og setter pris på nyskapninger og konkurransen. F.eks når Nikon klarte pushe ut AF-S 50mm f/1.4 med helt hinsides dårlig fokusmotor, var jeg en av de første til å sende krass kritikk direkte til Nikon og på diverse forum :)

Lenke til kommentar

Den vesentlige delen av det innlegget du synes er hinsides er:

Sony har rett og slett demonstrert en arroganse overfor egne kunders rettigheter som jeg har store problemer med.

 

For meg er det veldig relevant. For deg tydeligvis ikke.

 

Hva da med ting som er eller burde være relevant, skal det og dras frem i hver eneste diskusjon om ett merke?

Som Canon fabrikkenes arbeidsforhold og Nikons stadige feil på toppobjektivene sine( 24-70, 70-200 bla)

 

Å komme trekkende med sonys arroganse ovenfor kunder( som forøvrig jeg ikke har opplevd, og jeg opplever og god kvalitet på produktene) og den latterlige rootkitsaken som sist var relevant for over 5 år siden er helt off topic. Og som forøvrig ikke har noe med har noe med kameraer å gjøre.

 

Det er å spore av diskusjonen hver gang Sony kommer med ett nytt kamera. Det har ikke noe i diskusjonen å gjøre.

 

Hva er vitsen om jeg går inn i 60D diskusjonen, og sier jeg aldri ville kjøpt Canon pga ledelsesfilosofi og arbeidsforhold, det har ikke noe i den diskusjonen å gjøre, det får jeg ta i ett annet forum....

 

Jeg syns forørig ikke alt Sony gjør er gull, de har for mange modeller, og tok vekk funksjoner på A330 klassen, og hadde og der en håpløs ergonomi.

Men jeg syns de gjør noe veldig interessant med kameraer som A700, A850/900, NEX og nå A55.

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Men hvis du ser i samme 60D diskusjon ser du mange av Canon-gutta som kommer med flere kritiske innlegg til denne lanseringen. Og da er man jo etter min mening realistisk til "sin egen" produsent.

 

Du fremstår som en misjonær for Sony, og som en annen har sagt, man blir skeptisk til nyreligiøse misjonærer.

 

I tillegg kan det virke som du tar kritikken mot Sony personlig, og det er aldri særlig bra...

Lenke til kommentar

Men hvis du ser i samme 60D diskusjon ser du mange av Canon-gutta som kommer med flere kritiske innlegg til denne lanseringen. Og da er man jo etter min mening realistisk til "sin egen" produsent.

 

Du fremstår som en misjonær for Sony, og som en annen har sagt, man blir skeptisk til nyreligiøse misjonærer.

 

I tillegg kan det virke som du tar kritikken mot Sony personlig, og det er aldri særlig bra...

Jeg er og kritisk til Sony sine produkter, og har kommenert i andre bla annet at det har komme flere modeller uten at de har vært noen særlige forbedringer, som A330 og A500.

 

I denne tråden her har jeg vel og kun lagt frem linker til tester, og føler ikke at det er "misjonering"

 

Det som irriterer meg er at hver gang Sony diskuteres så kommer det så mye som ikke har med kameraet å gjøre, kritiser det som har med kamera å gjøre, det er helt greit, så får jeg heller prøve motargumentere det ;)

Lenke til kommentar

Synes det er greit at noen holder andre merker enn Canon/Nikon varme i forumene her. Samtidig bør ingen av oss glemme hva vi snakker om, det er kun forskjellige kameraer som detaljmessig er noe ulike - og ikke noe mer.

 

Saklig kritikk i alle retninger bør vi takle når vi diskuterer noen døde dingser som alle stort sett gjør nøyaktig samme jobben, det å ta noen bilder. Blir litt som biler, de alle tar en fra A til B og de alle er litt ulike. Men de alle er fremdeles kun en bil, en død metallkjerre med 4 hjul.

 

Tor

Lenke til kommentar

Men hvis du ser i samme 60D diskusjon ser du mange av Canon-gutta som kommer med flere kritiske innlegg til denne lanseringen. Og da er man jo etter min mening realistisk til "sin egen" produsent.

 

Du fremstår som en misjonær for Sony, og som en annen har sagt, man blir skeptisk til nyreligiøse misjonærer.

 

I tillegg kan det virke som du tar kritikken mot Sony personlig, og det er aldri særlig bra...

 

Hvorfor skal han ikke ta kritikken personlig, når det du kommer med er personlig kritikk? Ingenting av det du sier har noen substans. Bare fjas.

Endret av Toa
Lenke til kommentar

Men hvis du ser i samme 60D diskusjon ser du mange av Canon-gutta som kommer med flere kritiske innlegg til denne lanseringen. Og da er man jo etter min mening realistisk til "sin egen" produsent.

 

Du fremstår som en misjonær for Sony, og som en annen har sagt, man blir skeptisk til nyreligiøse misjonærer.

 

I tillegg kan det virke som du tar kritikken mot Sony personlig, og det er aldri særlig bra...

 

Hvorfor skal han ikke ta kritikken personlig, når det du kommer med er personlig kritikk? Ingenting av det du sier har noen substans. Bare fjas.

 

Det er ikke min kritikk han skal se bort fra, men den kritikken andre retter mot Sony. Det er den han ikke bør ta personlig.

 

Og det blir jo litt tullete med dine påstander om ingen substans og bare fjas. Du bør nok vektlegge lesing av innlegg litt mer...

Lenke til kommentar

hehe...du jazzer opp Sony så voldsomt Karabin at det jo nesten blir litt komisk...

 

:!:

 

Som tidligere A700-bruker og nåværende D700-bruker. Har jeg ingen problemer med å si at meny-systemet til A700 er mye bedre og enklere enn det jeg finner på D700.

 

 

...for deg ja...

 

For meg ja, og poenget var å understreke at det faktisk er brukere av andre systemer som på noen punkter er enig med Karabin. Svært mye av det man mener rundt kameraer handler om subjektive følelser, og Karabin har all mulig rett til å "jazze opp Sony" når han føler det er riktig. Er du uenig så gå på sak, slik andre har klart.

 

Jeg synes du driver en utidig hersketeknikk når du driver med latterliggjøring av en bruker som kommer med sine synspunkter på et spesifikt kamera. Dersom du er uenig, med Karabin diskuter sak på en saklig måte, og ikke hev deg over han ved å bruke hersketeknikker som latterliggjøring.

Lenke til kommentar

Og det blir jo litt tullete med dine påstander om ingen substans og bare fjas. Du bør nok vektlegge lesing av innlegg litt mer...

 

"hehe...du jazzer opp Sony så voldsomt Karabin at det jo nesten blir litt komisk..."

 

Totalt meningsløst og uinteressant innlegg som ikke tilfører diskusjonen annet enn dårlig stemning.

Lenke til kommentar

Får man ikke snakke positivt om Sony-kameraer i en tråd om Sony-kameraer? Hva har det med misjonering å gjøre?

 

Sitter med litt av det samme inntrykket. De som tilhører mindretallet, og har færre som støtter seg, blir ofte nedsablet med tildels ufine merkelapper.

 

Det virker som man skal holde kjeft hvis man ikke har lik oppfatning som flertallet. Og argumenterer man videre, så er man "fanboy". Synes egentlig det er ufint å kategorisere mennesker som "fanboy", "troll" eller andre negativt ladede merkelapper.

 

 

Men, usakligheter finnes fra folk i alle leire, og det beste er vel å ignorerer dem.

 

Lykke til med fotograferingen folkens!

Lenke til kommentar

hehe...du jazzer opp Sony så voldsomt Karabin at det jo nesten blir litt komisk...

 

:!:

 

Som tidligere A700-bruker og nåværende D700-bruker. Har jeg ingen problemer med å si at meny-systemet til A700 er mye bedre og enklere enn det jeg finner på D700.

 

 

...for deg ja...

 

For meg ja, og poenget var å understreke at det faktisk er brukere av andre systemer som på noen punkter er enig med Karabin. Svært mye av det man mener rundt kameraer handler om subjektive følelser, og Karabin har all mulig rett til å "jazze opp Sony" når han føler det er riktig. Er du uenig så gå på sak, slik andre har klart.

 

Jeg synes du driver en utidig hersketeknikk når du driver med latterliggjøring av en bruker som kommer med sine synspunkter på et spesifikt kamera. Dersom du er uenig, med Karabin diskuter sak på en saklig måte, og ikke hev deg over han ved å bruke hersketeknikker som latterliggjøring.

 

 

Hersketeknikker og latterliggjøring???????

 

 

Jøss...

Lenke til kommentar

Artig innlegg Toa, fra en som mener at meningsløse innlegg bare skaper en dårlig stemning...

 

Men jeg følge gladelig oppfordringen og gir meg. Er ikke så viktig dette her.

 

Og for all del, Karabin og andre må gjerne like Sony, både som produsent og produkt. Det er heller ikke så viktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...