Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter mye leting på diverse fora, testsider, nettbutikker osv, så har jeg havnet opp med et ønske om å kjøpe denne maskinen Asus N53.

 

Før pengene overføres tenkte jeg bare å høre om jeg er helt på viddene eller om maskinen representerer verdi for pengene. Merk at jeg ikke er ute etter en kraftig spillmaskin, men en maskin som kjører multimedia, enklere spill som Football Manager og kontorapplikasjoner/surfing uten masse venting og systemheng.

 

Maskinen bør også vare i 2-3 år uten å bli kraftig utdatert. Ser forsåvidt at Komplett/MPX også har en versjon som er 1000,- billigere, med 2GB mindre RAM og 140 GB mindre HD, men vet ikke hvor stor forskjell dette utgjør.

 

Dersom noen skulle ha noen kommentarer tas disse i mot med takk, hvis ikke er den nok kjøpt i morgen! :)

 

Mvh

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke 6GB minne, kjøp den billigere versjonen dersom minne+HDD-størrelse er den eneste forskjellen. Når det er sagt, har jeg ikke brukt Windows på gud-vet-hvor-lenge, så kanskje Win7 faktisk trenger så mye.

 

Det ser for meg ut som en veldig bra laptop. Er det aluminium? Tror kanskje jeg må vurdere denne selv :p

Lenke til kommentar

Bør være et bra valg, spesielt siden den har en fullHD skjerm som er sjelden å finne på en 15.6" maskin.

 

Eneste jeg er litt usikker på er batteri driftstid, tror ikke den er den beste kandidaten på det området.

 

Prisen er litt stiv, men det skyldes nok mye at den har en fullHD skjerm.

 

Batteriet er mitt største ankepunkt også, da jeg gjerne skulle hatt 9-cellers istedenfor, men jeg bruker den sjelden når den ikke er tilkoblet uansett, så det utgjør ikke den store krisen.

 

Jeg er litt usikker på om RAM og HDD er den eneste forskjellen, for beskrivelsen av den andre modellen er litt mangelfull. Det jeg lurer mest på er selvfølgelig om jeg kan utvide til 8 GB RAM senere om nødvendig, men jeg får vel høre med Komplett/MPX før jeg kjøper. Dersom noen skulle klare å finne andre forskjeller så er linken til den billigere modellen her. Finnes forsåvidt enda en modell til 7995,-, men den er med i3-prosessor så det er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Like før bestillingen skulle legges inn så dukker denne opp fra selgerne hos MPX. Er generelt skeptisk til HP, men foruten skjerm og høyttalere, så virker den jo veldig bra. Bør jeg ombestemme meg eller gå for ASUS. Kan nevnes at jeg er veldig ømfintlig for støy/varme. Hadde satt pris på kjappe tilbakemeldinger, så jeg ikke brenner 10000 på noe jeg angrer på. Forsåvidt også om det er noen forskjell å kjøpe hos MPX kontra Komplett.

Lenke til kommentar

Alt er bra på denne maskinen untatt skjermkortet. Det er utdatert lenge før 2-3 år er gått. Det går rykter om at N53 også skal komme med Geforce GT 445m rundt november. Om du klarer å vente så oppfordrer jeg deg til å gjøre det. Batterilevetiden var også ikke så bra etter user-reviews jeg har lest. Men rundt 3 timer var det jo.

Lenke til kommentar

Jeg bruker maskinen stort sett tilkoblet, så det bør ikke være noe stor problem. Grafikkortet er jeg delvis klar over, men til nå er det mest avanserte spillet jeg har spilt Football Manager 2010, og det klarer dagens maskin, så da må vel denne klare det også :)

 

Endte opp med å kjøpe maskinen, og spesielt Bang Olufsen-løsningen virket litt spennende. Blir nok mye musikk og da er det hvertfall greit med noenlunde høyttalere.

 

Takk for tilbakemelding :)

 

Alt er bra på denne maskinen untatt skjermkortet. Det er utdatert lenge før 2-3 år er gått. Det går rykter om at N53 også skal komme med Geforce GT 445m rundt november. Om du klarer å vente så oppfordrer jeg deg til å gjøre det. Batterilevetiden var også ikke så bra etter user-reviews jeg har lest. Men rundt 3 timer var det jo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...