Gå til innhold

ny ultralett bærbar, er lei å ha min xps1340 på ryggen!.


rbuljo

Anbefalte innlegg

heia. jeg pendler hver dag til universitet på motorsykkel (150km t/r), dette vil si at det blir en del tunge ting å ha i ryggsekken hver dag. har idag en dell studio xps 1340, men synes denne blir for tung og tykk.

 

vil gjerne finne en pc som er i ca 13-15" skjermstørrelse og som er veldig tynn og lett.

men med litt futt under panseret hvis dette er mulig.:) men ikke gaming e.l. har stasjonær til slikt.

 

har til og med sjekket ut macbook air, men vet ikke om apple er noe for meg da jeg aldri har hatt det før.

men størrelsen og responsen på maskina var jo utrolig.

 

kan dere komme med gode anbefalinger, prisklasse er alt fra 3000-12000.-

må bare ha en god pc til studiene som jeg ikke blir gal av å ha i ryggsekken.

 

hjelp meg å finne en god pc :)

tynnest og lettest samt litt batteri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer Aspire TimelineX 3820 (13") eller 4820 (14"). Masse sprut under panseret og god batterilevetid. Jeg skal ha en 4820 etterhvert, jeg har en greie for 14 tommere. De er ikke for små og ikke for store.

 

Eneste grunnen til å velge en TimelineX er hvis du virkelig har behov for solid hardware til gaming osv. OP sa at han har en stasjonær som han bruker til dette og da vil jeg si at TimelineX er et dårlig valg.

 

Har du økonomi til å kjøpe en Mac vil jeg si at det er et veldig godt valg.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til å velge en TimelineX er hvis du virkelig har behov for solid hardware til gaming osv. OP sa at han har en stasjonær som han bruker til dette og da vil jeg si at TimelineX er et dårlig valg.

 

Har du økonomi til å kjøpe en Mac vil jeg si at det er et veldig godt valg.

 

Hvor har du fått det fra? F.eks Aspire 4820 leveres i fire forskjellige konfigurasjoner.

 

Part Number LX.PSN02.138:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i3 , 350M , 14" WXGA CB , 2GB+1GB RAM, 320GB(5.4k) HDD , DVD-SuperMulti , Intel® HD Graphics , 128MB / 1695MB , 802.11bg_Draft n , BT 3.0 , 1.3M DV , 6 Cell , 8+ Hours

 

Part Number LX.PSG02.018:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i5 , 430M , 14" WXGA CB , 2GB+2GB RAM, 500GB(5.4k) HDD , DVD-SuperMulti , ATI Mobility Radeon™ HD 5470 , 512MB/2304MB , 802.11bg_Draft n , BT 2.1 , 1.3M DV , 6 Cell , 8+ Hours

 

Part Number LX.PSE02.188:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i5 , 450M , 14" WXGA CB , 2GB+2GB RAM, 640GB(5.4k) HDD , DVD-SuperMulti , ATI Mobility Radeon™ HD 5650 , 1024MB/2816MB , 802.11bg_Draft n , BT 3.0 , 1.3M DV , 9 Cell , 11.5+ Hours

 

Part Number LX.PSG02.143:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i5, 14" WXGA CB, 2GB RAM, 320GB(5.4k) HDD, DVD-SuperMulti, ATI Mobility Radeon™ HD 5470, 512MB/2304MB, 802.11bg_Draft n, Bluetooth 3.0, 1.3M DV, 6 Cell battery

 

Den første av disse er ikke egnet for spill i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til å velge en TimelineX er hvis du virkelig har behov for solid hardware til gaming osv. OP sa at han har en stasjonær som han bruker til dette og da vil jeg si at TimelineX er et dårlig valg.

 

Har du økonomi til å kjøpe en Mac vil jeg si at det er et veldig godt valg.

 

Hvor har du fått det fra? F.eks Aspire 4820 leveres i fire forskjellige konfigurasjoner.

 

Part Number LX.PSN02.138:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i3 , 350M , 14" WXGA CB , 2GB+1GB RAM, 320GB(5.4k) HDD , DVD-SuperMulti , Intel® HD Graphics , 128MB / 1695MB , 802.11bg_Draft n , BT 3.0 , 1.3M DV , 6 Cell , 8+ Hours

 

Part Number LX.PSG02.018:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i5 , 430M , 14" WXGA CB , 2GB+2GB RAM, 500GB(5.4k) HDD , DVD-SuperMulti , ATI Mobility Radeon™ HD 5470 , 512MB/2304MB , 802.11bg_Draft n , BT 2.1 , 1.3M DV , 6 Cell , 8+ Hours

 

Part Number LX.PSE02.188:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i5 , 450M , 14" WXGA CB , 2GB+2GB RAM, 640GB(5.4k) HDD , DVD-SuperMulti , ATI Mobility Radeon™ HD 5650 , 1024MB/2816MB , 802.11bg_Draft n , BT 3.0 , 1.3M DV , 9 Cell , 11.5+ Hours

 

Part Number LX.PSG02.143:

Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel Core i5, 14" WXGA CB, 2GB RAM, 320GB(5.4k) HDD, DVD-SuperMulti, ATI Mobility Radeon™ HD 5470, 512MB/2304MB, 802.11bg_Draft n, Bluetooth 3.0, 1.3M DV, 6 Cell battery

 

Den første av disse er ikke egnet for spill i det hele tatt.

 

Det jeg mener er grunnen til at mange foreslår TimelineX modeller er at du får gode specs til en billig penge. Har du derimot ikke behov for veldig kraftig hardware finnes det mange alternativ som ganske sikkert vil være et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

heisann, takker for svar. trenger som sagt en veldig tynn og lett pc. sliter litt med ryggsekkplass når sekken bynner å fylles opp med bøker. pendler som sagt med motorsykkel, merker fort 0.5kg ekstra. trenger minst mulig vekt og volum og drasse på.. samtidig at jeg ikke må sveive pc`en igang.:D

 

timelinex ser flott ut. kanskje man skulle prøvd å taste litt på en sånn en på elkjøp.

 

hvordan er mac og bruke? studier, framføringer/powerpoint osv? nå har jeg bare hatt og har windows pc`er hjemme. blir jeg og ha "språk"problemer mellom disse to forskjellige systemene? deling av filer og media osv.

Lenke til kommentar

Det er jo spørs hva du skal studere. Microsoft Office finnes jo til Mac.

 

Men hvis du skal studere forskjellige ingeniørfag, spilldesign, programmering, telekommunikasjon osv vil du støtte på problemer. Såfremst du ikke innstallerer Windows på maskinen da.

 

I mediefag slik som videoredigering, lyd og bilde er nok Mac å foretrekke.

Lenke til kommentar

studerer ingeniør innen fornybar energi.

 

for og omformulere meg, hva er de tynneste/letteste laptopene idag og hva er rundt svingen?

Jeg studerer selv ingeniør (automasjon).

Har vel egentlig vert ganske skeptisk til Mac så lenge jeg kan huske, men jeg kjøpte meg en Macbook Pro 13" for 1 år siden og jeg er kjempefornøyd med den. Virkelig, angrer ikke et eneste sekund på at jeg spytta inn noen tusen ekstra for den. For meg var det en helt ny verden :p

 

Det eneste negative med en Mac til mitt studie er at den ikke kommer med windows på, siden mange av de programmene vi bruker på skolen krever windows. Som du sikkert vet så er ingeniørverden ikke særlig OSX/Linux vennlig :) der er det Windows XP eller Windows 7 som gjelder ^^

 

Det problemet kan løses på forskjellige måter. Man kan kjøre Windows i Parallells, eller man kan installere Windows på sin egen partisjon (det har jeg gjort, og for meg funker det like bra som en hvilken som helst Windows basert pc).

 

Macen er laget av aluminium, noe som gjør den ideell til å putte i sekken sammen med tjukke bøker osv. Den tåler en trøkk for å si det mildt. En jeg kjenner som har 15 tommeren, mista den ned ei trapp. Den fikk en pitteliten bulk, men funker like bra.

 

Og ikke minst, Macbook Pro 13" er veldig slank og lett å ta med seg. Hvis du kan ta deg råd til en Mac, så gjør det. Den er robust, slank, OK ytelse og ikke minst nydelig å se på og å bruke. Ut i fra min egen erfaring, så vil jeg tro den kan matche alle dine behov. OSX lærer du rimelig fort, og på apple sine nettsider er det MANGE videoguider som hjelper deg i gang :)

 

EDIT: Kan forøvrig legge til at macer holder seg godt i pris, om du skulle ønske å selge den i ettertid :)

Endret av espen88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...