Gå til innhold

SSD i frimerkestørrelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kretsen tåler nok opp mot 200 grader i svært korte øyeblikk, men det blir neppe så varmt inni kretsen selv når man lodder med loddetinn på 400 grader. (Nye blyfrie loddetinn har som regel høyere smeltepunkt enn de gamle med bly). Årsaken til at det ikke blir varmere inni kretsen er at loddingen skjer kjapt og at temperaturen synker etter hvert som varmen brer seg ut i materialet rundt.

 

Forøvrig har jeg en liten samling SSD-er i frimerkestørrelse til ulike formål. Mange av de har jeg hatt å årevis. Jeg bruker de i mobiltelefonen, videokameraet, stillbildekameraene, USB-adapteren og har også noen i reserve. De fleste av disse SSD-ene er av typen SDHC og microSDHC.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er jo ett interessant poeng du gjør med å nevne SDHC og de andre minnebrikkene som typisk benyttes i telefoner, kamera..

 

Er det kun CompactFlash som lar seg koble opp som harddisk en kan boot'e fra på PATA-kontakten, eller en liknende kontakt med oppstartsmulighetene?

 

Men kan disse SDHC Flash-brikkene sammeliknes kvalitetsmessig med SSD, som selges med hensyn på harddiskbenyttelse?

Lenke til kommentar

Jeg er så enig med deg..

 

Det er jo greit å nevne det innlysende slik du også gjør, som folk gjerne glemmer når de hører ordene minnebrikke, minnepenn, SSD, hybriddisker og de neste variantene som eventuellt måtte dukke opp.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...