Gå til innhold

Hjernevasking av barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble sjokkert da jeg så denne videoen. Visste at en del menigheter har litt ekstrem praktisering av troen. Men dette er jo barnemishandling...

 

Slike menigheter florerer dessverre i store deler av verden. I forskjellige "galskapsgrader"

 

Jeg også tenker barnemishandling når jeg ser dette. Men foreldrene ser ofte på det som en stor gave til barna sine. De får gitt dem noe hellig som ingen andre av de stakkars barn av ateister får. Jeg kan bare ha en drøm om at slike menigheter etterhvert kan bli kontrollert av staten.. Men det er jo et ømfintlig tema. Alle har rett til å praktisere religionen sin.

 

Bare synd alle også har rett til å indoktrinere barna sine i samme slengen.

Lenke til kommentar

Får virkelig håpe informasjonssamfunnet kommer frem til denne delen av verden en gang også.

 

 

Så kanskje vi kan ta et skritt oppover på utviklingsstigen.

 

Det er nok fremme. Problemet er at denne informasjonen er "fienden" for en del folk som vokser opp i slike menigheter.

 

Uten å generalisere for mye...

Lenke til kommentar

Sykt at de bruker små barn på den måten, og får de til å bli agressive kristne som hater alt og alle som ikke tror og handler om gud.

 

Å skape aggressivitet i de små sinn er et effektivt virkemiddel for å hindre dem fra å tenke klart. Disse barna "vet" at alt som setter spørsmålstegn ved det de har blitt fortalt er et onde. Selv om du er aldri så saklig og vennlig mot folk som har vært utsatt for dette, så går dem automatisk inn i en forsvarsposisjon hvor det er nesten umulig å nå inn til dem.

Lenke til kommentar

Er det noen her inne som går i menighet (som er pinsevenn), som har synspunkter på dette?

 

Det som gjorde videoen ekstra ille var jo selvsagt at det var barn innblandet. Men jeg har sett mye rart, og lurer på hvordan de religiøse stiller seg ovenfor dette her, da noen ting av det i videoen skjer i menigheter landet over.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...