Gå til innhold

Russ 2011 - Den store tråden


Heyhooo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger man bare å være født i '92 for å få russelappen? Uavhengig av om du går VG1, 2 eller 3?

Det er kun russen som kan få russelappen. Svartruss også, men de slipper ikke inn på treff ol.

 

Svart og blåruss finnes da fortsatt? Men er rød som er de det er flest av... Du får neppe slippe innpå noen treff ettersom du er svartruss/2. klassing.

 

Hva faen er det du snakker om? Kjenner jeg blir irritert når du skriver sånt.

 

Svartuss er ikke noe annerledes enn de andre fargene.

Rød = allmenn

Blå = økonomi

Svart = yrkesfag

 

Det virker som at alle tror at svartruss er "fake" russ som kun er 17 år og går vg2.

 

Det er ikke sant. Jeg går VG3 Dataelektroniker og er 19 år da russetiden starter.

 

Uansett om man går ut i lære etter VG2 så er man fortsatt "ansatt" som elev i fylkeskommunen, man beholder skolekort o.l. til man er ferdig med læretiden.

 

Virker som alle allmen-rødruss-gangsta4sho'-yoyoyowestside4thewin-autotuneakonyo jeg har snakket med mener at svartuss ikke er ekte russ.

 

Dessuten slipper man inn på treffene så lenge man har russelappen (det vil si at man kan være 17 år). Men for å kjøpe alkohol inne på områdene må man ha med gyldig legitimasjon (bankkort o.l., russelappen er ikke gyldig leg)

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Skal du ikke drikke, være på buss/van eller dra på noen av treffene?

Gidder ikke treff, skal ikke være med på bil nei ser ikke helt poenget hvis jeg ikke skal med på noen av de store greiene. Er egentlig russ for å ha noe å finne på etter jobb om dagene mtp fester osv. og SÅKLART skal jeg drikke...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du får 800 kort dersom du har bestilt den store grunnpakken fra russesiden.no, og 400 med den lille.

 

Jeg har blant annet "Jeg går aldri over streken, jeg skyver den bare foran meg!" og "Glins - Kan byttes mot 10 blårusskort.". (Er selv rødruss :p)

 

Det var noe jeg fant i farta og som ikke er oppbrukt (ennå).

 

edit: Den første er kanskje oppbrukt da. Men jeg bryr meg egentlig ikke.

Endret av Christiαn
Lenke til kommentar

^Er det ikke 800 da? Huff, må vel nesten begynne å tenke på å lage et jeg òg. Føler ikke for å ha mitt mugshot på kortet, noen tips til noe annet jeg kan ha istedenfor?

 

sorry, er ikke helt oppdatert.. var russ i fjor. protip: hvis du har tenkt å stå opp på 17. mai bør du ha minst 300 russekort klare.. hvis du ikke har igjen så må du si nei til alle de søte små ungene :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...