Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig vekttap


Vikestart

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg gått ned i vekt i løpet av natta uten at jeg har mosjonert på dagen på noen som helst måte.

 

Lørdag til søndag gikk jeg ned en kilo, søbndag til mandag husker jeg ikke, mandag til tirsdag gikk jeg ned en kilo, og tirsdag til i dag gikk jeg ned en halv kilo.

 

Så det blir til sammen 3,5kg ned i vekt uten at jeg har bevegd noe særlig på meg... o_O

 

Jeg skjønner ikke hvor dette kommer fra :p

 

----

 

Jeg er 1,75 meter høy og veier nå 75,2kg. For 4 dager siden veide jeg litt over 78kg...

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette ikke skyldes at vekta du veier deg på har gått helt bananas så kom deg til legen fortere enn svint, et slikt vekttap er helt unormalt og er en indikasjon på at noe er alvorlig galt.

Nei, skal ikke være noe galt med den. Har også veid meg på samme sted i huset hver dag.

 

Mamma sa at det kan skyldes forelskelse da :p Har hørt om at noen går ned i vekt av det, mens andre går opp i vekt av det...

Lenke til kommentar

Er ikke alltid symptomer når det kommer til problemer i kroppen, men at du mister vekt kun av forelskelse tror jeg ikke er mulig ? Tror det med vekt tap under forelskelse er at du rett og slett ikke har matlyst når man er forelsket :) Men jeg skal ikke si noe sikkert da.. (Forresten håper du får jenta / gutten du er forelsket i :p)

 

Føler du deg slapp og gåen? Mangel på Energi? Prøv å få i deg noe feit mat, og ta deg en tur til legen. Du har mistet ganske mye vekt over natta, så med mindre du er ute og løper hele natta i søvne, så tror jeg ikke det er normal ?

 

Men jeg har ingen faglig kompetanse, så kansje noen andre vet bedre en meg :)

Lenke til kommentar

Her i huset er det bare feit mat som gjelder. Vi spiser veldig mye mettet og umettet fett + proteiner, men lite karbohydrater og transfett (Det er bevist i nyere forskning at det er det beste alternativet og det er jeg et levende bevis på), så ja... jeg får jo i meg nok feit mat da. ;)

 

Jeg føler meg ikke særlig slapp. Jeg er ganske oppegående. Eneste ville kanskje være pga. at jeg ikke er særlig mye ute, men heller sitter forann dataen veldig mye. Sliter fortsatt en del med det å skaffe seg venner (Selv om jeg har noen da, men er ikke så altfor mye med dem på fritiden nå). Jeg skal begynne å jogge en god tur hver dag da, og sykle litt av og til. Men alt i alt så er jeg i ganske så grei form :)

 

Når det gjelder å gå ned i vekt av forelskelse, så er dette noe mamma foreslo :p Hun er utdannet helsekostarbeider. Hun er daglig leder på Naturligvis Helsekost på Tista senteret i Halden. Hun sier som sagt til meg at det er mye kraft i tanker og at for eksempel forelskelse kan forårsake kroppen til å reagere på måter som setter i gang andre prosesser i kroppen som kan resultere i vektøkning/vekttap og andre virkninger. :)

 

Jeg vet ikke jeg... Jeg har nå vært forelska i over 4 måneder. Lever med i et avstandsforhold på 1,5 time. :/

 

(PS! Det er en gutt :p )

 

Drikker du nok?

Dehydrering kan forklare noe av vekt-tapet.

 

Det samme kan lite mat gjøre, kanskje du er så forelsket at du glemmer å spise?

Forelskelse i seg selv gjør nok lite med vekten, men kan nok forklare grunnen til at du går ned i vekt.

Jeg drikker veldig mye vann og jeg spiser hver 3. time. ;)

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...