Gå til innhold

Bytte til linux, kan jeg bytte tilbake til vista etterpå?


Anbefalte innlegg

Har Ubuntu nå :D , Må de virkelig ha CDENE :dontgetit:

Hvis ikke så får de ikke laget kopier. De har ikke mulighet til å bestille fra Acer heller, så du er avhengi av at Elkjøp/Lefdal som du besøker har platene til akkurat din maskin.

 

Håper ikke du har slettet Windows osv. på maskinen da det er din eneste garanti for å hente ut platene. Hvis du har slettet Windows og recovery partisjonen så regnernes det som bruker feil og verkested vil ta betalt for å legge inn Windows igjen(du må ikke kjøpe Windows, men verkstedet tar betalt for å legge inn Windows igjen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virus (eller: skadelig programvare) på linux er ikke noe problem fordi det: #1 ikke er utbredt og fordi #2 root/sudosystemet gjør det vanskelig for det å gjøre noen reell skade. Sikkert tusen andre grunner, akkurat der ville jeg heller sjekket om med "Best of GNU/Linux"-tråden som ligger sticky litt over deg.

 

Den "undermenyen" hvor jeg går ut ifra at du sikter til docken kan du få til å se slik ut med docky, avant-window-navigator eller en hel del andre programmer. Google litt, kikk litt, så finner du sikkert en du liker. :)

Lenke til kommentar

... å kjøpe eller bruke piratprogramvare for å få vista igjen.

Står ikke Vista Keyen under maskinen din? I så tilfelle kan du vel laste ned en installasjons cd/dvd skrive inn koden under maskinen å få en lovlig Vista igjen.

Poenget mitt er det at med wubi så vil du slippe å gjøre tabber slik at man slipper å måtte reinstallere pc'en

Ser den, men poenget mitt var at du blir ikke kriminell dersom koden under pc'en fortsatt er mulig å tyde ;)

hmmm..er litt redd for å gjøre dette, jeg har serial koden ja, men hvor finner jeg installasjons cd/dvd? jeg har jo ikke.

Så lenge du har en gyldig lisenskode, så spiller det ingen rolle hvor du installere windows fra, så lenge lisenskoden passer med installasjon (oem, retail, enterprise osv).

Har gjort dette flere ganger, du har også mulig til å endre på lisenskoden i windows etter at installasjonen er ferdig (dette bør [må] gjøres før aktivering), slik at man kan installere med en annens lisenskode og så rette opp til sin egen.

MS er nok mer opptatt av at du har en gyldig (lovlig) lisens, enn hvor du fikk installasjon mediet i fra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...