Gå til innhold

Bytte til linux, kan jeg bytte tilbake til vista etterpå?


Anbefalte innlegg

Greit, da har jeg brent cdene, men da jeg putter inn CD1, står det følgene "Fail to get disk 0 partition 1 drive letter" hva kan dette forårsake?

 

edit: Også,går det ann å ha microsoft word,Photoshop..videoredigerings programmer.. MSN..osv på Linux?

Endret av Darksite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, spørs om disken forventer å finne en ren windowsdisk og blir forvirret når det ikke er det. Jaja, det kan uansett fikses senere.

 

Du kan i utgangspunktet ikke bruke Microsoft Office, Adobe Photoshop etc i GNU/Linux-distroer som Ubuntu. Det finnes likevel alternativer til disse som OpenOffice, GIMP (bilderedigering), Emesene/Empathy/aMSN etc. Dersom det er noe du -må- bruke de spesifikke Office, photoshop-programmene til kan du alltids installere kompatibilitetslaget Wine som lar deg installere de programmene, men du må da regne med at ting -kan- slutte å fungere, evt at noe ikke fungerer 100%. Office og Photoshop er likevel såpass store og populære at det er få, om noen, problemer med de.

Lenke til kommentar

hmmm...er forsatt litt redd for den feilen som kommer opp når jeg putter inn disken, jeg tror ikke jeg vil ha linux til det blir fiksa. Jeg trenger virkelig photoshop.

 

edit: Og om jeg putter inn recovery CDEN i Ubuntu får jeg følgene error:

Archive:  /media/Recovery1/RECOVER7.EXE
[/media/Recovery1/RECOVER7.EXE]
 End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
 a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
 latter case the central directory and zipfile comment will be found on
 the last disk(s) of this archive.
zipinfo:  cannot find zipfile directory in one of /media/Recovery1/RECOVER7.EXE or
         /media/Recovery1/RECOVER7.EXE.zip, and cannot find /media/Recovery1/RECOVER7.EXE.ZIP, period.

Endret av Darksite
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan være helt sikker på at Microsoft ikke gjør slike ting fritt tilgjengelig. Som regel må man henvende seg til produsent av maskinen fot slikt, og da må man regne med å lette lommeboka for en tusenlapp.

 

 

Tja.

 

De ser nå ut til å gi ut noe:

http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Og så er det noe som heter WAIK, som kan brukes til å bygge install-media?

 

En ganske stor forskningsorganisasjon jeg jobber for har det meste av install-media liggende ute åpent som .iso'er på siden sin. Men du må jo ha cd-nøkkel, og det får du ved å ringe lisensavdelingen og oppgi badge-nummeret ditt...

 

 

EDIT:

Adobe lar deg laste ned install-media:

http://www.adobe.com/downloads/

Men du må selvsagt ha cd-nøkkel for å aktivere.

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...