Gå til innhold

Useriøst av Elkjøp


Anbefalte innlegg

Som et par allerede har nevnt er det temmelig imponerende at de to største aktørene på elektrovarer i Norge (Elkjøp og Expert) samtidig er de to aktørene med de mest håpløse og meningsløse nettsidene.

 

Navigeringen er håpløs, oversikt og vareutvalg er håpløst, kvaliteten på data og lagerstatus er håpløst, og på toppen av det hele ser det håpløst ut. Med tanke på hvor mange milliarder disse to aktørene selger for hver år er dette mildt sagt underlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte en TV fra Elkjøp på fredag. Fikk etter et par timer melding om at pakken var sendt, og sporingsnummer var vedlagt.

 

Jeg vet godt hvordan EDI systemet fungerer, så jeg visst at selve pakken ikke ble innlevert (eller ihvertfall ikke videresendt fra Posten) på lørdag, eller t.o.m. mandag.

 

Men nå er det tirsdag, og ifølge sporingen er ingen pakke innlevert. Elkjøp fakturerer umiddelbart, og lager klar en pakkemelding via EDI-systemet. Men det er tydeligvis ingen garanti for at den engang er på lager. Driver selv butikk, og printer ut og sender EDI melding når pakken er klar til å sende til kunde, og leverer den inn samme dag, eller morgenen etter (hvis det er sent på ettermiddag). Akkurat dette er elendig av Elkjøp, for det gir inntrykk om at varen står klar for forsendelse.

Husk at varen blir sendt fra sverige, og bruker et døgn eller to på å komme seg inn til norge. Derfor kan det bare stå "mottatt forhåndsmelding" på postens sporingssystemer, selv om pakken faktisk er sendt :).

Lenke til kommentar

Som et par allerede har nevnt er det temmelig imponerende at de to største aktørene på elektrovarer i Norge (Elkjøp og Expert) samtidig er de to aktørene med de mest håpløse og meningsløse nettsidene.

 

Navigeringen er håpløs, oversikt og vareutvalg er håpløst, kvaliteten på data og lagerstatus er håpløst, og på toppen av det hele ser det håpløst ut. Med tanke på hvor mange milliarder disse to aktørene selger for hver år er dette mildt sagt underlig.

 

Du vet Expert har www.bestbuy.no ja?

Lenke til kommentar

Når en kunde ser at butikken ikke har varen inne, og ser at varen skal komme om tre dager. Men om f.eks Apple ikke holder sine avtaler og lager forsinkelser, så er det Elkjøps feil?

Dette er og noe som skjer i samtlige nettbutikker. En nettbutikk er avhengig av å stole på lovnadene til produsent.

 

Men jeg tror vel og at saken kunne ordnet seg bedre, om f.eks trådstarter hadde reist innom en fysisk butikk, og forklart de der hva som hadde skjedd. Om de har samme vare inne, så hadde de nok finnet en god løsning.

Lenke til kommentar

Mange merkelige svar her må jeg si. Elkjøp er dessverre ikke flink til å sende produktene i rimelig tid. At enkelte her har vært heldige betyr dessverre ikke så mye når de i mange tilfeller må purres på i månedsvis før de i det hele tatt sender varen. Jeg har, før denne tråden, aldri hørt om en eneste person som er fornøyd med kjøp i elkjøps nettbutikk og da snakker vi om et sted mellom 20 og 30 nettkjøp.

 

Min anbefaling til kunder, venner og kjente er: Hold deg til de seriøse netthandlene og hopp over Elkjøp, Lefdal etc..

Lenke til kommentar

Mange merkelige svar her må jeg si. Elkjøp er dessverre ikke flink til å sende produktene i rimelig tid. At enkelte her har vært heldige betyr dessverre ikke så mye når de i mange tilfeller må purres på i månedsvis før de i det hele tatt sender varen. Jeg har, før denne tråden, aldri hørt om en eneste person som er fornøyd med kjøp i elkjøps nettbutikk og da snakker vi om et sted mellom 20 og 30 nettkjøp.

 

Min anbefaling til kunder, venner og kjente er: Hold deg til de seriøse netthandlene og hopp over Elkjøp, Lefdal etc..

Så, ditt inntrykk av elkjøps nettbutikk før du kom inn i denne tråden, var at den hadde en 100% feilrate? Og dette antok du var korrekt? Flott ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt utrolig. Handelen ble stoppet med Elkjøps nettbutikk. MEN, i går fikk jeg inkassovarsel fra Elkjøp, fordi jeg ikke har betalt iPoden jeg aldri fikk, som til dels ødela bursdagen for min datter, som ikke fikk bursdagsgaven på dagen og som til slutt ble stoppet. Varen ble stoppet for forsendelse etter fire ukers ventetid og en rekke henvendelser til kundeservice.

 

Med en inkassovarsel fra Pay-ex, på oppdrag for Elkjøp,for en vare jeg aldri fikk, begynner begeret å bli fullt.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Hvis man graver litt i forumet / mediabildet fins det plenty dokumentasjon på at Elkjøp faktisk driver useriøst. De presser alltid grensene når det gjelder markedsføring av produktene sine.

 

Eksempler:

 

Først sette prisen opp, deretter ned. Da blir det "tilbud".

Såkalte lokketilbud der varen fins i et svært begrenset antall.

 

Ellers bedriten kundeservice som:

 

Fokus på salg av varer basert på beste dekningsbidrag, ikke hva kunden faktisk har behov for.

Lenke til kommentar

Helt utrolig. Handelen ble stoppet med Elkjøps nettbutikk. MEN, i går fikk jeg inkassovarsel fra Elkjøp, fordi jeg ikke har betalt iPoden jeg aldri fikk, som til dels ødela bursdagen for min datter, som ikke fikk bursdagsgaven på dagen og som til slutt ble stoppet. Varen ble stoppet for forsendelse etter fire ukers ventetid og en rekke henvendelser til kundeservice.

 

Med en inkassovarsel fra Pay-ex, på oppdrag for Elkjøp,for en vare jeg aldri fikk, begynner begeret å bli fullt.

Det er helt utrolig at Elkjøp klarer å rote til så mye. Jeg har lest gjennom denne tråden der noen påstår at man ikke kan dømme Elkjøp basert på kun ett dårlig tilfelle. Nå er det dessverre slik at man finner flere tilfeller av dårlig kundebehandling av Elkjøp hvis man googler litt.

 

Hvis Elkjøp ikke klarer å levere innen fristen, så må de for fane meg ikke skrive på nettsiden at de kan levere innen 3-7 dager. De har da brutt hva de lover.

 

Dette ser ut som en fin sak for Forbrukerrådet. De behandler saker for deg gratis (noe må man få for skatten man betaler). Det du trenger å gjøre er å fylle ut et skjema:

http://forbrukerportalen.no/filearchive/klageskjema_BM-3..pdf

 

Skriv gjerne en detaljert beskrivelse av hele hendelsesforløpet i et eget A4-ark som du legger ved. Legg også ved utskrift av mail og lignende. Så sender du det i posten. Du vil få løpende kopier fra Forbrukerrådet når de sender ut brev til Elkjøp. Her stiller Elkjøp ganske svakt. Du vil nok vinne saken.

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at Elkjøp klarer å rote til så mye. Jeg har lest gjennom denne tråden der noen påstår at man ikke kan dømme Elkjøp basert på kun ett dårlig tilfelle. Nå er det dessverre slik at man finner flere tilfeller av dårlig kundebehandling av Elkjøp hvis man googler litt.

 

Hvis Elkjøp ikke klarer å levere innen fristen, så må de for fane meg ikke skrive på nettsiden at de kan levere innen 3-7 dager. De har da brutt hva de lover.

 

Dette ser ut som en fin sak for Forbrukerrådet. De behandler saker for deg gratis (noe må man få for skatten man betaler). Det du trenger å gjøre er å fylle ut et skjema:

http://forbrukerportalen.no/filearchive/klageskjema_BM-3..pdf

 

Skriv gjerne en detaljert beskrivelse av hele hendelsesforløpet i et eget A4-ark som du legger ved. Legg også ved utskrift av mail og lignende. Så sender du det i posten. Du vil få løpende kopier fra Forbrukerrådet når de sender ut brev til Elkjøp. Her stiller Elkjøp ganske svakt. Du vil nok vinne saken.

Slikt gjelder absolutt ALLE butikker, hvis man søker litt rundt så finner man mange tilfeller av dårlig kundebehandling.

Hvor står det at de lover at de kan levere innen 3 - 7 dager? Har quota leveringsbetingelsene under her.

 

Leveringstid:

Leveringstiden avhenger av hvilke produkt(er) du har bestilt og hvor du bor. Som regel kan vi levere på 3-7 dager etter bestillingsdato (kan bli lengre enn 7 dager dersom det er forsinkelse fra leverandøren). Du vil kunne velge aktuelle tidspunkter for levering når du bestiller.

 

~ Mortis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen butikker er feilfri. Dessverre har jeg hørt mye rart om Elkjøp. Ikke bare når det gjelder kundebehandling, men også om hvor dårlig kompetanse de har. For eksempel blir uvitende forbrukere villedet av en Elkjøp-ansatt til å kjøpe noe en ikke trenger.

 

Jeg ville heller ha bedt kunden om å google litt og lese på egen hånd enn å si noe som er feil eller irrelevant (f.eks. antall megapixler eller zoom i et kamera).

 

Selv om Elkjøp skriver på nettsiden at det kan forekomme forsinkelser, så kan de ikke fraskrive seg ansvaret. Kunden har bestilt noe og Elkjøp bør så langt det er mulig prøve å levere innen tidsfristen. Her synes jeg Elkjøp har vist en dårlig serviceinnstilling og ikke fulgt opp eller gitt nok feedback når kunden tok kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...