Gå til innhold

store problemer med ny maskin


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig ny maskin... og denne funket da jeg hadde satt den opp... frem til idag.... nå får jeg startet opp maskinen, men det ser ikke ut til at maskinen leser fra harddisken eller cd-stastjonen, siden det ser ut som det ikke kommer strøm til.

 

 

så mitt spørsmål er hva kan jeg gjøre?

 

her er hardwaren:

 

AMD xp2400+

chieftec big tower matrix

Abit geforce 4 MX440SE 64 mb

Twinmos 256 MB DDR, 400 FSB

Western Digital harddisk 80 GB special editon

Asus cd-brenner 52x/24x/52x

Epox 8rda+ hovedkort

Globalwin cpu cooler opp til xp270+

IBM Monitor 19"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nylig ny maskin... og denne funket da jeg hadde satt den opp... frem til idag.... nå får jeg startet opp maskinen, men det ser ikke ut til at maskinen leser fra harddisken eller cd-stastjonen, siden det ser ut som det ikke kommer strøm til.

 

hva mener du? når merker du at den ikke leser fra harddisken og cd-rommen? sjekket alle kabler?

Lenke til kommentar

Satt og spilte på den da jeg trykket på pause i spillet.. og dermed forlot jeg maskinen litt... og da jeg kom tilbake var det helt svart skjerm og maskinen var av..... da jeg prøvde å skru den på igjen... lyste harddsik lampen konstant... åpnet så kabinettet etter å ha slått av strømmen, skurdde så på strømmen.... og vanligvis er det slik at cd stasjonen pleier å lyse når maskinen booter, eller hva? Det skjedde ikke med meg.. helt svart og det så heller ikke ut til at maskinen leste fra harddsiken...

Lenke til kommentar

Har sjeket kablene flere ganger.. og maskinen virket helt fint igår... så jeg veet ikke helt hva som er galt.. om jeg kobler til den viften som følger med i kabinettdøren.. så går denne... men harddsiken og cd stasjoen vil ikke starte... og skjermen er helt svart.. kommer ikke inn i bios.....

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg har koblet ut alt... tatt ut og inn batteriet på hovedkortet... men det funker fortsatt ikke... nå gjenstår bare et sprøsmål før jeg eventuelt sender inn pcen til komplett.... er det hovedkortet eler PSU..... siden diskene ikke virker og skjermen er helt svart tenker jeg det er hovedkortet som det er noe galt med.... eller hva?

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt ut og inn batteriet.. sjekket alle kabler tatt de ut og inn.... og resatt biosen ved hjelp av cmos jumperen... men fremdeles er det ingenting som hjelper.... Det skjer heller ingenting på det displayet som skal visxe feil.. ingen piping... det eneste som står der hele tiden er FF... bør jeg sende inn hovedkortet?

Lenke til kommentar
Nå har jeg tatt ut og inn batteriet.. sjekket alle kabler tatt de ut og inn.... og resatt biosen ved hjelp av cmos jumperen... men fremdeles er det ingenting som hjelper.... Det skjer heller ingenting på det displayet som skal visxe feil.. ingen piping... det eneste som står der hele tiden er FF... bør jeg sende inn hovedkortet?

 

Sjekk her i del 2 står det beskrevet noe som ligner din feil !

 

http://www.8rdafaq.com/Epox_nForce2/file.p...ile=issues.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...