Gå til innhold

Wingeers vektløftingslogg [Nå m/bilde(r)!]


Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke det. Fått influensa eller noe drit, så nå har jeg ikke noe valg.

Problemet med å sette seg mer bak er jo at en ikke klarer å holde ryggen så rett, som jo er noe av det viktigste. Jeg kan, og pleier å ha(så lenge jeg fokuserer på det), sikkert ha mer "hip drive", riktignok. Videoen viser ikke mine beste reps, akkurat.

Skal se hvordan det blir å stå litt bredere.

Vil ikke uansett knebøy også styrke ankler og knær? Pleier å varme opp med utfall, riktignok. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trente i dag. Etter å ha vært ganske syk i en uke. Tror ikke jeg er helt i toppform enda, men det var for galt å ikke ha trent på en uke. Begynte nesten å føle meg litt svak. Haha.

Fikk hvertfall litt teknikktrening, og litt frontbøy. Selv om 4x70kg føltes mye tyngre enn det egentlig burde være. Pluss at jeg kjente jeg ble godt svimmel etter hvert sett. Ugg. Gleder meg til å bli ordentlig frisk og rask igjen.

Lenke til kommentar

Har vært hos fysio. Har rett og slett overbelastet låret. I.e. for mye økning/treningsmengde over for kort tid. Det har ført til at det er noen rifter(?) i patellar ligament. Har fått noen øvelser som jeg skal gjøre, så skal jeg tilbake til neste uke. Fikk også beskjed om å kjøle det ned etter trening. Trener uansett med støttebandasje i dag, og prøver å unngå øvelser med mye bevegelse i kneet.

Lenke til kommentar

Var på utøvermøte i går. Nå skal det bli mer satsing på senior (under 30) i klubben. Vi er nå 7-9 løftere som skal få oppfølging av en trener og treningsprogram tilpasset hver av oss. Tenker jeg skal prøve å trene 4 ganger i uken og se hvordan det går. Dette blir gøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, synes det er spennende selv. Blir morsomt å se om vi ikke får noen konkurranseløftere i seniorklassen. Føler meg som (og er sannsynligvis) den svakeste av oss, så det blir nok å øke styrke i første omgang. Mistenker jeg også er den som har løftet i kortest tid også.

Har fått noen øvelser av fysioterapeuten som jeg gjør hver dag. Blant annet tøying (som om jeg ikke drev med det fra før av :p ) og etbensbøy på balansebrett (litt improvisert her, men), samt en bekkenheving av slag. Fikk også beskjed om å ise ned kneet etter trening, så det gjør jeg også. I tillegg stakk han et par nåler i det på fredag. Kjente ikke så mye til det på fredag, og da var jeg dristig nok til å prøve frontbøy. Var litt ømt etter trening, men det var langt verre forrige uke. Tror nok det skal gå over om 2-4 uker.

Skal også se om jeg får gjort noe med håndleddet mitt. Fikk en trykk i det etter en stygg lav vending som jeg ikke fikk til. Dette var på et treningssenter, så det er vel ikke så populært å bare kaste fra seg vekten dersom løftet ikke går. Hadde det vært på klubben hadde jeg jo bare kastet stanga i bakken og unngått den trykken. Men, men. Kjekt å gå til fysioterapeut, hvertfall! Kan anbefale det til alle som har vondt noen steder, om dere leser her!

Lenke til kommentar

Da er dato for første stevne fastsatt! Det blir 20 april. Jeg har en god mnd. å gå på enda.

Deilig å trene igjen etter sykdom merker jeg. Håper ikke jeg kjører for hardt for tidlig og ender opp syk igjen, men. Ny pers i styrkevending i dag, 70kg. Fanget den ganske høyt oppe også, så jeg har enda litt å gå på. Dersom jeg går for full vending klarer jeg kanskje 80kg. Det går fremover. Prøvde meg også på et overstøt, men jeg misforstod tid og rom midlertidig, så det gikk ikke. Styrken er der, riktignok. Godt å vite at jeg minst har 70kg i støt til stevne. Satser på å komme rundt 140kg sammenlagt. Det er et greit mål. 145kg er jernmerket, så det hadde jo vært stas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Jeg har vært litt snill når jeg skrev opp maksløft og regnet ut prosent. Jeg vet at jeg sikkert kan klare bedre om jeg bare pusser opp teknikken. I.e. det er ikke styrken som begrenser, men teknikken. Heldigvis har vi nå fått godt samarbeid med en trenerfigur. Har allerede hatt en trening med han, og det har hjulpet ganske mye.

Så siden jeg er så "snill", så blir det fortsatt slik at utfordringene enda er av teknisk natur. Så jeg får det til rimelig bra, men det er fortsatt en lang vei igjen. Regner med at teknikken kommer til å siste relativt godt innen mai/juni. Da blir det mer at styrken/hurtigheten er begrensende.

All trening er på klubben nå, ja. Har sagt opp medlemsskapet på treningssenter. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kneet er mer eller mindre friskt igjen. Har hatt siste behandling hos fysioterapeut. Skulle heller komme tilbake om det blussa opp igjen. Første stevne (klubbmesterskap) nærmer seg med stormskritt (nå til fredag!). Tenkte for moro skyld at jeg skulle prøve på 60kg i rykk forrige trening. Vekta kom høyt nok opp og alt, men jeg turte ikke sitte under, så den gikk rett opp og rett ned igjen. :) Har uansett jobbet ganske mye med overstøtet nå, så jeg tror at 70kg i støt skal sitte. Blir nå spennende å se.

Lenke til kommentar

Første stevne overstått! Nogenlunde fornøyd. Prøvde meg hverken på ordentlig rykk eller støt. Det vil si, jeg gikk for styrkeversjonen i begge.

I rykk: 45-50-55, alle godkjente (3 hvite på alle!)

Støt: 65-70-75, alle godkjente (3 hvite her også)

Jeg har altså tangert rekorden i styrkerykk og bedrer støt med pressvending med 10kg. Siste pressvendinga på 75kg var ikke heeelt 100% slik jeg ville ha den, men det gikk jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

30.04.12

Rykk:

30/3 - 35/3 - 40/3x2

Pressvending:

40/3 - 50/3 - 55/3 - 60/3

Støtdrag:

60/3 - 65/3 - 70/3x2 - 75/3x2

Pluss litt høyrepsgreier (hele 6 repetisjoner!) i skråbenk med noen tilfeldig utvalgte manualer.

Legger også ved et bilde av lår, så kanskje det blir noe annet enn monolog her inne:

20120.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...