Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan noen forklare meg dette memtest86 bildet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan i alle fall si såpass at det er en feil, ingen vits å kjøre testen videre. Hvis du har flere brikker så bør du prøve en og en.

 

 

Har testet begge brikkene nå i alle 4 slot'ene. Testet dem hver for seg.

 

Brikke nr.1 :

 

Slot A2 - Pc'en starte, men ingen bilde kommer.

Slot A1 - Ok. Ingen error i memtest.

 

Slot B2 - Pc'en starte, men ingen bilde kommer.

Slot B1 - 23 errors i memtest.

 

 

 

Brikke nr.2 :

 

Slot A2 - Pc'en starte, men ingen bilde kommer.

Slot A1 - 1024 errors i memtest.

 

Slot B2 - Pc'en starte, men ingen bilde kommer.

Slot B1 - 1024 errors i memtest.

Lenke til kommentar

Kan være feil innstillinger, defekt hovedkort, eller defekt RAM.

Lag en liste over typebetegnelser på HK og RAM, og sjekk i BIOS innstillinger for spenning og timing.

 

 

Typebetegnelse på HK og RAM:

 

ASUS P7P55D PRO - http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=131037

 

Brikkesett type: Intel P55 Express

 

Socket: LGA1156

 

Kompatible prosessorer: Core i5, Core i7

 

64-bit prosessorkompatibilitet: Ja

 

Støttet RAM-teknologi: DDR3 SDRAM

 

Støttet RAM-integritetskontroll: Ikke-ECC

 

Supported RAM (Registered or Buffered): Ikke-bufret

 

RAM installert (maks) 0 MB / 16 GB (maks.)

 

Støttet RAM-hastighet: PC3-10600, PC3-8500, PC3-12800

 

RAM-egenskaper: Dobbeltkanalsminnearkitektur

 

 

Alt står inne på netshop linken om mere informasjon er ønskelig om HK.

 

 

Mushkin DDR3 4GB extreme Performance i5

 

Type: DRAM

Teknologi: DDR3 SDRAM

Produktformfaktor: DIMM 240-pin

Minnehastighet: 1600 MHz ( PC3-12800 )

Ventetidstiming: CL7 ( 7-8-7-20 )

RAM-funksjoner: FrostByte-varmesenke

Spenningsforsyning: 1.65 V

 

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Nei, det er ingen av dem. Minnet jeg har heter Mushkin DDR3 4GB extreme Performance

XP3-12800 2x2048MB 1600Mhz. Det ligger ikke ute til salgs lenger.

 

Men, hva er QVL minne liste? En liste over forskjellige RAM som er kompatibel med et hovedkort?

 

Kunne du ha lagt igjen en link til QVL listen til hovedkortet mitt?

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Du finneer listen på Asus sine sider, men det virker som det ikke er mulig for meg å linke til sider.

 

Men du finner web adresse under:

 

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=j02KziJq95KbCQNm&templete=2

 

Velg MemoryDevice Support og last ned lister.

 

 

Fant listen :)

 

Og brikkene jeg har ligger IKKE i listen. Så blir nok å bytte ut de brikkene.

 

@Malmis - Her er et lite bilde av brikkene jeg har; http://www.netshop.no/img/produkter/thumbs/produkt/37947.jpg

Lenke til kommentar

De kan fungere fint eller de kan gi problemer, det er normalt en 50/50 sjanse for at det går bra når RAM brikker ikke står i QVL.

Jeg har nettopp fått meg nytt hovedkort, et Asus P6X58D Premium, og jeg brukte 3 dager på å finne det minnet jeg ville ha som står på QVL listen til det hovedkortet.

 

Jeg hadde tidligere et Asus P5QD Deluxe var det vel, der hade jeg Corsair Dominator DDR2 minne som stod i QVL listen, men fikk problemer med det. Byttet til Kingston HyperX og problemet forsvant. Har fortsatt Kingston minnet på at Asus Maximus II formula HK, ingen problemer.

 

Det er som sagt vanskelig å si, du kan ta sjansen på at RAM brikkene virker, eller du prøver å finne RAM brikker som står i QVL listen. Men selv da har du ingen 100 % garanti for at RAM brikkene vil funke helt supert.

Lenke til kommentar

Heisan

Har faktisk samme hovedkort som deg og slet fælt med minnebrikkene(crucial) i mitt oppsett.

Kan gi deg link på de som fungerer knall, bios setter korrekt timings/volt osv, men de er ikke så fancy som de du linker til. Har prøvd endel merker minne, og fellesnevneren er at Kingston er det merke somhar vært mest plugg and play hos meg.

 

http://www.komplett....aspx?sku=352067

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Heisan

Har faktisk samme hovedkort som deg og slet fælt med minnebrikkene(crucial) i mitt oppsett.

Kan gi deg link på de som fungerer knall, bios setter korrekt timings/volt osv, men de er ikke så fancy som de du linker til. Har prøvd endel merker minne, og fellesnevneren er at Kingston er det merke somhar vært mest plugg and play hos meg.

 

http://www.komplett....aspx?sku=352067

 

Har du fått testet Corsair minne? Isåfall, gikk det smertefritt?

Lenke til kommentar

Nei Corsair har jeg ikke vært bort i. Men har prøvd Crucial med flere typer Asus kort, og min erfaring er at det ikke er noen god kombinasjon. Geil har jeg også trøblet med, men da hovedsaklig DDR2 minne.

 

Gå på QVL som du fant fram selv og velg minne ut i fra den, da vil jeg tro at du ikke feiler.

Eventuelt de brikkene jeg linket til, men tror de skal finnes på den listen.

Lenke til kommentar

Når du leter i QVL listen til hovedkortet ditt, vær obs på at Asus bruker et part. no som ikke alltid stemmer med Kingston sitt. Jeg har ikke sjekket andre enn Kingston da.

 

Kingston lister sitt part no som f. eks KHX1600C9D3K2/4G som er det samme som KHX12800D3K2/4G i QVL listen til Asus.

Minnet som Gibblay linket til står ikke i QVL listen til hovedkortet ditt som kit, kun som single moduler. Men det bør da kunne brukes som kit også.

 

Her har du et annet Kingston minne. Det er det eksemplet jeg gav ovenfor angående part no forskjell mmelom Kingston og Asus sin QVL liste.

Lenke til kommentar

Når du leter i QVL listen til hovedkortet ditt, vær obs på at Asus bruker et part. no som ikke alltid stemmer med Kingston sitt. Jeg har ikke sjekket andre enn Kingston da.

 

Kingston lister sitt part no som f. eks KHX1600C9D3K2/4G som er det samme som KHX12800D3K2/4G i QVL listen til Asus.

Minnet som Gibblay linket til står ikke i QVL listen til hovedkortet ditt som kit, kun som single moduler. Men det bør da kunne brukes som kit også.

 

Her har du et annet Kingston minne. Det er det eksemplet jeg gav ovenfor angående part no forskjell mmelom Kingston og Asus sin QVL liste.

 

 

Ja, stussa litt på det der. Fant det ut til slutt.

 

Har bestilt meg ny ram nå:

 

OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5

1600MHz DDR3

CL 7-7-7-24

1.65 Volts

240 Pin DIMM

 

Part No. OCZ3P1600LV4GK

 

OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5

 

 

 

Den står oppført i QVL listen.

Lenke til kommentar

OCZ er meget bra minne, jeg har ikke prøvd det selv. Har stort sett brukt Corsair (ikke så mye hell med det) og Kingston.

 

Nå har jeg 12 GB Patriot Viper DDR3 1600 MHz minne.

 

Ja, håper det blir å fungere. En venn av meg har nesten så og si samme pc som meg, eneste er at han har et annet skjermkort og ikke PRO versjon av Asus P7P55D hovedkortet som jeg har. Han kjøpte OCZ ram og har ikke hatt noe problemer med pc'en, mens jeg da kjøpte Mushkin ram'en.

 

Har sett på den Patriot ram'en. Den var med i vurderingsboksen da man så etter ny ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...