Gå til innhold

Kommentar: Gi oss større variasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foratter har et poeng, det er lite variasjon i spillbransjen. Men det finnes så absolutt flere unntak enn det han nevner her. Hva med Hevay Rain feks? så absolutt nyskapende og orginalt! :thumbup:

 

Heavy Rain er absolutt ikke noe nyskapende eller orginalt...

 

Jasså? Hvilke spill er det heavy rain kopierer da?

Lenke til kommentar

Foratter har et poeng, det er lite variasjon i spillbransjen. Men det finnes så absolutt flere unntak enn det han nevner her. Hva med Hevay Rain feks? så absolutt nyskapende og orginalt! :thumbup:

 

Heavy Rain er absolutt ikke noe nyskapende eller orginalt...

 

Jasså? Hvilke spill er det heavy rain kopierer da?

 

De gode gammle 80 talls arcade spillene der du kan velge retting eller trykke knapp for å ungå fare/hendelse.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Foratter har et poeng, det er lite variasjon i spillbransjen. Men det finnes så absolutt flere unntak enn det han nevner her. Hva med Hevay Rain feks? så absolutt nyskapende og orginalt! :thumbup:

 

Heavy Rain er absolutt ikke noe nyskapende eller orginalt...

 

Jasså? Hvilke spill er det heavy rain kopierer da?

Alle spill med quick time events... En eller annen fant ut at det hadde vært en god ide å legge til player interaction i en cut scene, som kanskje var orginalt når det spillet kom ut. Men så kommer heavy rain og finner ut at quick time events er så fantastisk bra at vi bare dropper hele gameplay delen og kjører kun quick time events. Orginalt, ja, men på feil måte.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det burde mann ikke gi ut et spill med mindre man har innovasjon i spillet, på et eller annet område i det minste. Jeg kan si meg enig i at historie og setting ofte er som forfatter sier - dominert av maskuline karakterer armert med store våpen.

 

Men jeg synes dog de største kritikerne - de som alltid sier "åh enda et skytespill, alle er like" - er litt for trangsynte, i den forstand at mange forkaster skytespill fordi det er et skytespill. Når man tenker over det så er det faktisk en del innovasjon og nytenkning, selv innenfor de store blockbuster etterfølgerne.

 

Ta Halo-serien som et eksempel da, siden det er det artikkelbildet viser.

 

Halo: Reach er veldig annerledes fra Halo: Combat Evolved. Jeg vil si at det har nok av innovasjon til at det fortjener livets rett. Jeg forstår, og deler også ønsket etter mer variasjon fra slike spill, men jeg føler at skytespill får unødvendig mye pes.

Endret av CaptainNorway
Lenke til kommentar

Skulle vært et spill som bygger på alle sjangrene, et som bare utviklet seg, som wow. Et spill med fps, mmo, strategi, 3rd. person. Ja you name it. Skulle ønske det kunne kommet et "realistisk" zombie spill. Multiplayer ofc. Soldater mot zombier, feks 60 zombier mot 20 soldater. Zombiene tåler masse men ingenting mot hodet, soldatene er veldig sårbare, blir dem bitt så blir dem zombie. Tror det kunne bli møkkfett. At du har 2 kontoer i 1 der du har en zombie og en soldat du kan konfigurere på alle mulige måter, MASSE våpen og masse outfits med alle mulige accesories. Tror det hadde vært fett. Mods!? ja fy faen, hadde vært shitgøy. Hvor det skulle vært? I en by med trange gater. I en skyskraper der alle soldatene til slutt ender på toppen av taket. Tidbasert. Skulle ønske jeg hadde hatt kapasiteten eller en spillemakers ferdigheter for da hadde jeg garantert satt igang på fritia.

Lenke til kommentar

Fordi det som oftes blir crap. Spore og little big planet er jo veldig dårlige spill

 

Spore var i utgangspunktet et veldig spennende spill som ble dummet ned av frykt for at casual spilleren ikke skulle forstå det. Sekvensen mellom amøbe og landdyr ble bl.a. fjernet. Grunnen til at Spore feilet var rett og slett at utviklerne fjernet mye av det som var grensesprengende. Dermed blir spillet bare et bevis på at bransjen ikke tar sjanser.

Lenke til kommentar

Er virkelig baldurs gate den første som baserte seg på de gamle rollespillene? Hva legger du i det? Det er jo ganske mange spill før det som baserte seg på AD&D, og settingen er jo særdeles lite orginal. BG er bra, for alle del, orginalt vet jeg ikke helt om jeg mener det er.

 

AtW

 

 

Det er mange som baserer seg på AD&D, men ikke i så stor grad som Baldur's Gate gjorde. De andre har brukt klassene, verdenen og sånne ting, men de har ikke fulgt regelboken like helt slavisk som BG. Det gjør at de gamel er "vanlige" rollespill som baserere seg på AD&D, men Baldur's Gate er direkte AD&D på dataen. Det er en viss forskjell der Men det er selvsagt ikke den eneste grunnen til hvorfor det ble så populært. ;)

 

 

Fordi det som oftes blir crap. Spore og little big planet er jo veldig dårlige spill

 

Vil påstå begge to er veldig bra spill. Spore lar deg sette sammen en skapning selv helt fra grunnen, og den vil oppføre seg svært realistisk basert på utseended. Du starer med en liten amøbe og utvikler dyret helt til du har utforsket verdensrommet. Hva er så dårlig med det? Problemet var at de ikke våget å satse nok, så det er uferdig bra spill. Expansions hjalp litt, men det er liten vits å slippe expansions til spill ingen gidder spille. Men for all del, lager de et Spore 2 og beviser at de har lært fra feilene sine fra det første forhåndsbestiller jeg. Etter demoen. :p

 

Har bare spilt LittleBigPlanet på PSP, og ærlig talt var det ikke noe for meg. Men det betyr ikke at det er et dårlig spill. Vil du ha et brukbart plattformspill der du kan laste ned en hel drøss unike brett laget av andre folk er det ganske bra. Noen folk er svært kreative. :) På PS3 kan man i tillegg spille sammen med andre, noe som gjør det mye bedre.

 

Men vil du ha originale, unike spill kan du laste dem ned i bøtter og spann stort sett gratis. Noen er bra, noen mindre bra. Du finner dem i Indie-seksjonen. Du har vel hørt om den? :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...