Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops


Anbefalte innlegg

FAL virker lik som den i MW2, og FAL er en av mine favorittvåpen, da jeg nesten bare spiller HC, så det var positivt. :) Er enig i at RC bilen er fail, men den siste sniperen er brukbar til både qs og ns. Fikk noen fine qs og ns med den, så er ikke enig i at sniper er ræva. Elsker alle killstreakene unntatt RC bilen, så vi får se hvordan det blir å spille live når xboxen min kommer tilbake :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa du FAL? Hvordan var den å skyte med? Håper ikke de nerfer det eneste semi-våpenet på spillet. Det er ikke alle som mestrer å bruke semi, men jeg håper ikke de straffer dem for det heller.

 

Testa dragunov, ak47, haglesak, pistol, mp5k, tror det var det meste.

 

Må si sniper var helt ræva. Altfor lite plass i siktet, tar lang tid å komme til siktet (noe som er for å "hindre" quickscoping).

 

Og den RC bilen er FAIL. Tror jeg flere ganger plasserte den under bakken så den sprang, og jeg fikk suicide..

Jeg skjønner ikke hvorfor QS er negativt? Det er mer skills i det enn tube og full spray, samt akimbo G18 ol.

 

Jeg lurer på hvordan AWP er her, i forhold til CS og Intervention i MW2

QS er ikke skills, det er bare å finne rytmen... og det er feil bruk av sniper-rifler. De skal ikke brukes 10m fra fienden, det området hører til SMG spillerene. :no:

Lenke til kommentar

Testa du FAL? Hvordan var den å skyte med? Håper ikke de nerfer det eneste semi-våpenet på spillet. Det er ikke alle som mestrer å bruke semi, men jeg håper ikke de straffer dem for det heller.

 

Testa dragunov, ak47, haglesak, pistol, mp5k, tror det var det meste.

 

Må si sniper var helt ræva. Altfor lite plass i siktet, tar lang tid å komme til siktet (noe som er for å "hindre" quickscoping).

 

Og den RC bilen er FAIL. Tror jeg flere ganger plasserte den under bakken så den sprang, og jeg fikk suicide..

Jeg skjønner ikke hvorfor QS er negativt? Det er mer skills i det enn tube og full spray, samt akimbo G18 ol.

 

Jeg lurer på hvordan AWP er her, i forhold til CS og Intervention i MW2

QS er ikke skills, det er bare å finne rytmen... og det er feil bruk av sniper-rifler. De skal ikke brukes 10m fra fienden, det området hører til SMG spillerene. :no:

Det krever aim, reaksjoner og timing, mer enn enn SMG-spiller som springer med Marathon og Lightweight og sprayer og håper på treff.

Lenke til kommentar

Det krever aim, reaksjoner og timing, mer enn enn SMG-spiller som springer med Marathon og Lightweight og sprayer og håper på treff.

poenget er vel at snipere skal være long-range våpen, og SMGer skal være short-range våpen.

Ser man på realisme, så ser man snipere som går nært opp uten å trekke opp pistol. Samt at man kan sikte uten å stå med hele øyeballen inni siktet. Det er, på ordentlig. En sniperrifle er ofte en vanlig rifle med sikte, ikke mer enn det.

Lenke til kommentar

Testa du FAL? Hvordan var den å skyte med? Håper ikke de nerfer det eneste semi-våpenet på spillet. Det er ikke alle som mestrer å bruke semi, men jeg håper ikke de straffer dem for det heller.

 

Testa dragunov, ak47, haglesak, pistol, mp5k, tror det var det meste.

 

Må si sniper var helt ræva. Altfor lite plass i siktet, tar lang tid å komme til siktet (noe som er for å "hindre" quickscoping).

 

Og den RC bilen er FAIL. Tror jeg flere ganger plasserte den under bakken så den sprang, og jeg fikk suicide..

Jeg skjønner ikke hvorfor QS er negativt? Det er mer skills i det enn tube og full spray, samt akimbo G18 ol.

 

Jeg lurer på hvordan AWP er her, i forhold til CS og Intervention i MW2

QS er ikke skills, det er bare å finne rytmen... og det er feil bruk av sniper-rifler. De skal ikke brukes 10m fra fienden, det området hører til SMG spillerene. :no:

Det krever aim, reaksjoner og timing, mer enn enn SMG-spiller som springer med Marathon og Lightweight og sprayer og håper på treff.

Så bruk en hagle da vel! Det krever aim, reaksjoner og timing.

Og hvem som er med sine fulle 5 vil spraye med SMG? Man sikter jo om man ikke har en løk mellom ørene!

 

 

Det krever aim, reaksjoner og timing, mer enn enn SMG-spiller som springer med Marathon og Lightweight og sprayer og håper på treff.

poenget er vel at snipere skal være long-range våpen, og SMGer skal være short-range våpen.

Ser man på realisme, så ser man snipere som går nært opp uten å trekke opp pistol. Samt at man kan sikte uten å stå med hele øyeballen inni siktet. Det er, på ordentlig. En sniperrifle er ofte en vanlig rifle med sikte, ikke mer enn det.

Bevis det. Har aldri hørt om folk som går rundt med en M82, og om man hadde stått med øyet oppi siktet skal jeg love deg att du hadde merka det godt da du trykket av. Vanlig rifle? En vanlig rifle er en rifle, en snikskytterrifle er en rifle som er bygget for å ta ned mål over ekstreme lengder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

En Snikskyterrifle er for å "cleare" områder i krig slik at Smg folka kan ta over, de er ikke ment for å leke med og ta en liten 720 quickscope med f.eks barret og ikke greie å drepe personen, selv om du treffer. Alt med det er urealistisk, selv om det kan være gøyt innimellom så er det feil.

 

Å si at de fleste med SMG holder på med spray and pray er feil. Selvom ump45 er latterlig overpowered i mw2, så rakker du forsatt ned på vector, p90, mp5k og mini uzi?

 

Sniper = Lange avstander

SMG = Medium til short avstander.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Greier du å sprinte med en .50 cal og QS eller NS en person på 10 meters avstand skal du få alt jeg eier!

 

Eller nei, for du er allerede slått ned i bakken av kraften fra våpenet.

 

Edit: Poengent mitt er at CoD er så urealisk som du får det, men man kan ikke klandre spillene for det for de gjemmer seg bak Arcade stempelet.

Det er ingen INGEN profisjonelle skarpskyttere som gjør akkurat det 10 åringene på cod gjør altså NS og QS.

Endret av evenandreas
Lenke til kommentar

Altså, du blir slått over ende med en Remington 700 med sikte, fordi det er en sniperrifle, men om du tar av siktet er det en vanlig rifle, og du blir ikke slått over ende? Dette blir for dumt. Sniperrifler startet som rifler med sikte, og mange av dem er det enda.

 

Blir du slått over enda av å stå med en sniperrifle så må CS, BF, CoD og MoH redesignes så at folk faller over ende når de skyter med rifle om de står, evnt at man bare kan skyte når man ligger.

Lenke til kommentar

Det går også mye på løpet. Men ta f.eks. Barrett. Den har løst løp, som gjør at det nesten ikke er rekyl på den, løpet og mekanismen slås tilbake, men ikke kolbe osv.

 

Jeg vet jeg er vanskelig med dere, men å jogge rundt med en rifle på 10kg er ikke mer problem for en soldat enn å gå rundt med ti kg er for meg og deg. Og sniperrifler er fortsatt vanlige rifler, oppgraderte for bedre presisjon. Å skyte den på 10 meter og treffe er ikke mer vanskelig enn å treffe ett skudd med f.eks. FAL (da den er semi ingame) på ti meter uten å bruke hullsikte (eller iron sight som det så fint heter). Forskjellen er at FAL er spesifikt lagd for close-medium combat, mens sniperrifler er lagd for long range, men egnetlig er mid range rifler lagd for storvilt.

 

EDIT: DEN flytta ett av mine punkter til feil plass, F5 og les om igjen :p

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...