Gå til innhold

Min tjenesteattest

Rudolf83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra at noen har hatt glede av en bra attest.

Selv har jeg fått bra attester i fra alle jobber jeg har hatt.

Og med ett sjarmerende smill, så pleier det ikke være noe problem med jobb læll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve attesten er etter min mening det eneste positive man får med seg fra militæret ut i det sivile liv. Med så dårlige attester er det nesten bedre å ikke nevne at man har vært i militæret, da arbeidsgiver kanskje ønsker å lese den?

Skrevet

Selve attesten er etter min mening det eneste positive man får med seg fra militæret ut i det sivile liv. Med så dårlige attester er det nesten bedre å ikke nevne at man har vært i militæret, da arbeidsgiver kanskje ønsker å lese den?

Hvis min fremtidige arbeidsgiver spør om attesten, så sier jeg bare at jeg aldri var i militæret. Eventuelt at tjenestetiden etter rekrutten gikk på å koste sand fra en hall. En gang i blant var vi så heldige at vi fikk dra kabel for befalselevene. Ellers gikk det i kortspillet idiot på kontoret. Herregud for et bortkastet år...

Skrevet

Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da.

Det har ikke dem noe med.

"I mind my business if they mind theirs".

Skrevet

Det funker ikke for arbeidsgiver desverre...

Hull i CV`n blir gjerne spurt om.

De har ingen krav til å få vite hva som har skjedd, men da minsker også sjansene for å få jobben. Strengt tatt har ikke arbeidsgiver noe krav om å få vite noe som helst om deg, men det er ikke akkurat positivt å ha den instillingen du har der på intervju.

Skrevet

Du kan jo prøve å nevne dette for arbeidsgiver og se om de får lyst til å ansatte deg. For alt de vet kan du ha vært i fengsel når du nekter å oppgi hva du har brukt "hullet" i CV-en til.

Skrevet

Hull i CV'en er kanskje noe av det mest negative som finnes i en jobbsøknad. Spesielt dersom man nekter å oppgi hva man gjorde det året. Som above poster skriver, de kan fort tro at du har vært i fengsel det året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...