Gå til innhold

[løst] canon SX200 IS - knust skjerm, hvor(dan) reparere?


Anbefalte innlegg

Klarte på en eller annen måte å knuse skjermen på kameraet. Fungerte flott i går, nesten helt svart skjerm i dag.

 

Ringte Canon, ble satt over til verkstedet (Proff ettellerannet) og de ga ett prisoverslag på ca. 1500,- for ny skjerm og arbeid.

 

Er det andre steder som kan gjøre det billigere, eller noen steder som kun selger skjermen sånn at jeg kan sette den inn selv?

 

Kjøpte kameraet brukt for ca. €230 i november i fjor, er godt fornøyd med kameraet men vurderer å kjøpe ett nytt (brukt?) kamera istedet da det jeg har har vært med på mye allerede, og jeg ikke vet hvor mye lengre det lever etter den 1500-kroners-reparasjonen. Vurderer noe mere solid (støtsikkert) da jeg skal reise ganske mye mot slutten av året, spesielt en 4-ukers backpackertur rundt India.

Endret av DOD
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke noe annet enn skjermen som er i stykker som jeg har sett, kameraet er ellers helt fint i bruk (bare litt kronglete uten skjerm). Er utdannet elektroniker og er ikke bekymret for å bytte en kameraskjerm, men er ikke i bransjen for tiden og har dårlig med kontakter innen kamerabiten.

 

Kameraet ligger (brukt) på ca. €200 på tyske Amazon(er mye her nede..), nesten nøyaktig det samme som versktedene jeg har snakket med vil ha for å reparere det jeg har.

Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn skjermen som er i stykker som jeg har sett, kameraet er ellers helt fint i bruk (bare litt kronglete uten skjerm). Er utdannet elektroniker og er ikke bekymret for å bytte en kameraskjerm, men er ikke i bransjen for tiden og har dårlig med kontakter innen kamerabiten.

 

Kameraet ligger (brukt) på ca. €200 på tyske Amazon(er mye her nede..), nesten nøyaktig det samme som versktedene jeg har snakket med vil ha for å reparere det jeg har.

Har sendt deg en PM

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endte opp med å kjøpe en ny skjerm på ebay.com, tok en ukes tid før den kom fra Hong Kong. Fulgte med verktøy, ett minibrekkjern av plastikk og en skrutrekker. Skrutrekkeren var ubrukelig men plastikkbiten var grei. Tok et kvarter fra jeg satte meg ned ved kjøkkenbordet til jeg kunne skru på kameraet igjen og konstatere at operasjonen var vellykket.

 

Med mindre verkstedene kjøper inn svært dyre deler, synes jeg 1500++ er veldig mye å ta betalt for en 10-minutters jobb for en faglært mekaniker (her selv aldri åpnet kameraet før, og kun demontert ett ødelagt ett tidligere). Skjermen kostet ~230 kroner inkludert frakt og virker på ingen måte å være av dårligere kvalitet enn den jeg tok ut.

Lenke til kommentar

Veldig interessant at du fikk det til, kanskje du kan bli en konkurrent til Serviceproffen. Jeg er enig i at 1500++ høres mye ut, men for å forsvare verkstedet litt så vil de utvilsomt bruke mer enn 10 minutter hvis du regner med håndtering av pakke frem og tilbake, bestille deler, testing av kameraet etter at det er fikset, fakturering osv osv osv. Større firmaer har alltid mye overhead som gjør at ting tar tid, mye dyrt utstyr som skal betales og husleie har de nok også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...