Gå til innhold

Tipset lokalavisa, krav på betaling?


i93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du kan komme nå i etterkant og si "Siden dere benyttet dere av bildet mitt vil jeg ha xxxx kr." Om du vil ha penger tror jeg du måtte ha gjort det tydelig i mailen (den som inneholdt bildet) hvor mye du skulle hatt for at de skulle få bruke det i avisen.

 

Eventuelt har avisen en ordning som gir en spesifikk sum for alle tips/beste tip/månedens tips osv. Om det ikke fins noen slik ordning foreslår jeg at du spør pent om du kan få noe for tipset ditt.

Lenke til kommentar

Hvis dette skjedde gjennom lokalavisens svar på "tusen-tipset", så har du vel krav på dette? Hvis ikke tror jeg ikke du kommer noe vei. Hva skrev du i mailen?

 

Ta bilde av ulykke foresten? Hva med å hjelpe?

 

Takk for hjelpen. Skrev ingenting i mailen, bortsett fra en liten beskrivelse av selve ulykken.

 

Ta bilde av ulykke foresten? Hva med å hjelpe?

 

Offeret lå selvfølgelig å ropte på hjelp mens blodet fosset ut av hovedpulsåra, og jeg stod der å tok bilder...[/ironi]

Ingenting jeg kunne gjort, hjelpepersonell var på stedet før jeg fikk muligheten til å hjelpe.

Lenke til kommentar

Vil helst være anonym, så jeg vil ikke linke til nyheten :)

 

Kontaktet en av avisene som publiserte bildet mitt. De ville gi meg rundt 1000 kroner i honorar, så jeg sendte regning på 1500,-

 

En av de andre avisene sa de var villige til å gi 500. Sendte regning og fikk bekreftet beløpet. Skulle også få et honorar for selve tipset. Usikker på beløpet men vil kanskje være i nerheten av 500 det også.

 

Den siste avisen har jeg ikke fått svar fra enda, men regner med å få mellom 500 og tusen der også.

 

Er jeg heldig får jeg altså rundt 3000 kroner.

 

"En enes død, er en annens brød."

 

Dypt tragisk ulykke, med et tragisk utfall. Sitter med en dårlig følelse av å ha tjent penger på en annens dødsfall, men det er vel slik verden fungerer..

Lenke til kommentar
Kontaktet en av avisene som publiserte bildet mitt. De ville gi meg rundt 1000 kroner i honorar, så jeg sendte regning på 1500,-

 

En av de andre avisene sa de var villige til å gi 500. Sendte regning og fikk bekreftet beløpet. Skulle også få et honorar for selve tipset. Usikker på beløpet men vil kanskje være i nerheten av 500 det også.

 

Sitter med en dårlig følelse av å ha tjent penger på en annens dødsfall

 

Du sendte faktisk faktura på eit større beløp fordi du ikkje følte du tjente nok på denne ulykka, og så påstår du at du sit med ei dårleg kjensle? Særleg. :p

Lenke til kommentar

Du sendte faktisk faktura på eit større beløp fordi du ikkje følte du tjente nok på denne ulykka, og så påstår du at du sit med ei dårleg kjensle? Særleg. :p

 

Dårlig følelse var kanskje dårlig formulert fra min side. Mente heller at det var litt rart å tjene penger på en annens død. Men slik er det jo alltid, det er jo slik aviser og andre medier tjener penger også.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...