Gå til innhold

TIL SKOLESTART: HP 8540p eller Samsung R580-JS04?


Anbefalte innlegg

Jeg begynner på videregående til høsten, og trenger en bærbar PC som dekker mine behov. Etter mye leting etter den rette PC, har jeg kommet fram til disse to PCene:

 

HP 8540p

Samsung R580-JS04

 

Med tanke på ting som er dårlige på disse to alternativene, forstår jeg det slik at HPen er dårlig på spill og lett kan gå tom for arbeidsminne, og at Samsungen har dårlig oppløsning og et ikke så veldig bra batteri.

 

Hva ville dere anbefalt for meg? PCen jeg velger vil bli brukt både på skolen og i fritiden, og må da dekke flere områder: Skriveprogrammer, media, spill, harddiskplass, osv.

 

Hvor stor forskjell er det egentlig på en oppløsning på 1600x900 og 1366x768?

 

Jeg har lest litt om at en oppløsning på 1366x768 ikke egner seg til skolearbeid o.l, da man ikke får plass til så mye på skjermen. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på hva laptopen skal brukes til, men HP maskinenen ser bra ut den. I tillegg får du jo 3 års garanti på stedet neste arbeidsdag, pluss de tilbyr låne PC hvis reparasjon tar lang tid. Og ikke å forglemme 3 års forsikring også. Tviler sterkt på at du får det på den Elkjøp laptopen.

 

Mulig minus på HP er litt liten hard disk og 2GB minne, men du får jo også MS Office 2003 med på kjøpet.

HP har en batteri tid på litt over 5 timer ved normal bruk, det er ikke verst. Skjermkortet er heller ikke det verste, det stammer stort sett fra samme core som GT 330M så det vil ikke skille mye når det kommer til spill. Eneste problemet slikt sett kan bli at NVS 5100 er laget for buisness porgrammer og ikke for spill.

 

En oppløsning på 1366x768 er ikke mye på en 15" skjerm, bedre med 1600x900. Du vil absolutt ha fordel av å ha en 1600x900 oppløsning. Du kan jo prøve å skifte oppløsning på den PCen du skriver posten fra, sett den til 1600x900 og 1366x768 hvis du kan og du vil se forskjell.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...