Gå til innhold

Abit AB9


Anbefalte innlegg

har et hovedkort som heter Abit AB9. bruker windows vista.. tenkte å innstallere windows 7, men får ikke til å boote fra cd/dvd.. hovedkortet gir ikke ut strøm til tastaturet før jeg kommer til windows logon.. har prøvd med en ps2-usb adapter, men uten hell.. ser ikke ut til at den får strøm i det hele tatt fra ps2 pluggen (den grønne!)..

 

SÅ, hvordan får jeg boota fra CD når jeg ikke kommer inn i bios ved hjelp av tastaturet? noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha ett slikt tastatur med PS2, ingen vei utenom når HKet er gammelt.

Grunnen er at USB må initialiseres og på den tiden AB9 var nytt så var USB tastatur svært lite utbredt.

Nyere hovedkort jukser til USB tastatur slik at de funker i BIOS og før USB driverne er lastet inn men dette kom ikke før rundt Socket A aldren på enkelte hovedkort, EPoX 8RDA+ hovedkortet mitt er av samme ulla faktisk og ville hatt samme problemet om jeg ikke brukte PS2 kontakten.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør det nok ikke, hadde samme problem selv me en gammel pc, ikke faen om jeg kom inn, prøvde sån omformer også, men nei.

 

Så ver gang jeg skulle inn i bios eller installere feks OS på nytt e.l så måtte det gamle tastaturet fram :O :p

 

 

åja.. =) da er det fortsatt et lite håp da! hehe.. får låne et ps2 tastatur senere i dag, så får vi se åssen det går..

 

Utrolig at microsoft ikke har laga en funksjon som gjør at man kan velge inne windows om man skal boote fra cd eller HDD..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...