Gå til innhold

Kjøpe jobbdress - hvor, hva og hvordan?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny jobbdress. Jeg har én flott dress fra før - slimfit, sort fra Bruuns Bazar. I og med at jeg har dress i sort, hadde jeg forestilt meg en grå dress.

 

Men hvor starter jeg? Jeg trenger en dress som kan brukes mye og ofte, og som har kvalitet og utseende som egner seg til forretningslivet. Jeg holder til i Lillestrøm-området, men jobber i Oslo. Noen som har anbefalinger til steder å oppsøke først, og eventuelt prisklasse eller type dress? Jeg er forresten høy (1.88) og tynn (77 kilo), men lange armer - hvis det skulle være til hjelp ved valg av merke på dressen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gunnar Øye i Oslo blir stadig dratt frem som et sted man kan begynne. Jeg har ok erfaringer med House of Singles også. Gå absolutt for en grå eller navy dress. Ville nesten vurdert en navy du kunne kombinert med brune sko for din del. Så kan du også kjøpe et par grå bomullsbukser du kan kombinere med en navy blazer hvis jobben tillater det.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd noe annet enn helt utmerket service på Ferner.

Da har du hatt flaks tror jeg.

De virker hvert fall veldig lite interesserte i å hjelpe meg de gangene jeg har vært innom der. Utenom hun jeg kjenner da, men hun har ikke så peil på dress osv (jobber i 1etg).

 

Men ja, anbefaler også Gunnar Øye og Ferner, der har de godt utvalg med kvalitets produkter.

Hvis prislappen blir noe høy er House of Singles ett godt alternativ.

 

Bare husk at dressene passer ikke alltid 100% rett fra stativet, så kan være greit å ta med til skredder for litt tweaking.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke godt kjent med verken Ferner Jacobsen eller Gunnar Øye. Men etter hva jeg har hørt, er prisene relativt stive på disse stedene. Som student rett fra universitetet, er det heller tvilsomt om jeg har råd til dresser av dette kalibret. Jeg skal absolutt ha en god dress, men har ikke råd til å betale for det perfekte. Er det riktig at prisene på særlig Ferner ligger et stykke over prisnivået for en student? (Hadde i utgangspunktet håpet å holde meg under 4500 kroner for dressen - hvis mulig.)

Lenke til kommentar

Da ville jeg gått innom House of Singles, mulig du får dresser for 4500,- på Ferner og Gunnar Øye, men utvalget blir da snevert.

 

Hos House of Singles har de også skreddere som kan fikse opp slik at dressen sitter bra til ikke så gale priser. http://www.houseofsingles.no/

Bukselengde og livbredde er vel inkludert i dressprisen.

Vil helt klart anbefale å gjøre det. Ikke vits å spare penger på akkurat det.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Hvis du liker den dressen du har fra Bruuns Bazaar kan du jo gå og plukke den opp i grå også... Selv har jeg 3 dresser fra Bruuns Bazaar, en grå og en sort av den klassiske modellen de har hvert år og en brun fra en eldre kolleksjon av BZR (smalere snitt). Kvaliteten er upåklagelig og prisen er 4000,- for den klassiske...

 

Tipper du har best mulighet til å finne riktig størrelse på Steen & Strøm, servicen skal være bra der...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd noe annet enn helt utmerket service på Ferner.

Da har du hatt flaks tror jeg.

 

Det tror ikke jeg. Jeg har vært på Ferner flere ganger enn jeg kan telle, og jeg har aldri vært ufornøyd med hjelpen. Jeg kan ikke se for meg at jeg har hatt flaks hver eneste gang jeg har vært på Ferner, når det er snakk om såpass mange ganger.

 

 

Når det kommer til House Of Singles og Menswear må jeg si at jeg er ganske skeptisk. Vet at flere her inne har kjøpt seg dresser fra HoS, og tiden vil vise hvor god kvaliteten er, men personlig ville jeg heller lagt inn litt mere penger for noe jeg vet vil holde lenge.

Lenke til kommentar

Når det kommer til House Of Singles og Menswear må jeg si at jeg er ganske skeptisk. Vet at flere her inne har kjøpt seg dresser fra HoS, og tiden vil vise hvor god kvaliteten er, men personlig ville jeg heller lagt inn litt mere penger for noe jeg vet vil holde lenge.

Virkelig? Ferner Jacobsen eller ingenting? Hva mener du jeg må opp i prismessig for å få en god, holdbar dress?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg ikke vet om noen som har hatt dresser fra HoS/Menswear over lengre tid, og derfor er det vanskelig å si noe om den langsiktige kvaliteten. For alt jeg vet kan kvaliteten være kjempebra, men siden jeg ikke vet det ville jeg heller lagt inn litt mer penger og kjøpt noe jeg vet sikkert at holder lenge.

Lenke til kommentar

Det tror ikke jeg. Jeg har vært på Ferner flere ganger enn jeg kan telle, og jeg har aldri vært ufornøyd med hjelpen. Jeg kan ikke se for meg at jeg har hatt flaks hver eneste gang jeg har vært på Ferner, når det er snakk om såpass mange ganger.

Er vel heller jeg som har hatt uflaks da.

HoS kvaliteten virker/føles bra, men vet jo ikke hvordan det er over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...