Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må man absolutt ha en facebook profil?


Gjest gjest:D

Anbefalte innlegg

1. Tenk at du møter en person som du ikke kjenner, etterhvert som du blir bedre kjent spør du h*n: "Har du facebook?", h*n svarer nei. Hva hadde du tenkt om personen hvis du fant det ut på den måten? Vær ærlig...

 

Jeg hadde ikke brydd meg så mye tror jeg. Hadde nok spurt hvorfor personen ikke hadde det, men trenger ikke å være noe negativt.

 

 

2. Kjenner du alle facebook vennene dine irl? Har du i det minste sett de i den virkelige verden?

 

Tror det er 3 personer som jeg har på vennelisten min som jeg ikke har møtt irl. Men da har jeg gjerne vært i samme klan på et eller annet spill over en årrekke. Eller chatten flere 1000 timer med dem på en eller annen irc server.

 

Resten av "vennene" mine har jeg møtt flere ganger, jeg legger ikke til folk jeg bare har møtt en random kveld på byen eller lignende.(så lenge det ikke er snakk om en pen dame eller lignende jeg virkelig likte og vil bli bedre kjent med).

 

 

3. Blir man litt avhengig av facebook hvis man starter? Ser for meg desperate oppmerksomhetskåte folk som spammer F5 i håp om at noen har skrevet noe til dem.

 

Jeg har en fane med facebook åpen hele tiden, men det kan ta dager før jeg faktisk sjekker den fanen.

 

4. Har DU facebook? :D

 

ja det har jeg. tror jeg har hatt den siden 12 mai 07(sjekket mailen min for datoen).

Endret av xaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bra! Flott person som ikke trenger å fortelle alle alt som skjer.

 

2. -

 

3. -

 

4. Nei, og det er derfor 2. og 3. er tomme.

 

Jeg har ikke, og er glad for det. 99,9999% alle jeg kjenner har. Hadde hatt hadde jeg vært som dem. Hva er så gøy med det? Du gjør en ting, så med ett tastetrykk, vet alle det. Du kan fort drite det også med slikt. Vil ikke at alle skal kunne se alt om meg. Jeg er litt i en video på youtube, mer enn nok det. Ikke at folk vet det er meg men..

 

Vil du egentlig ikke ha? Drit i det. Det gjør deg spesiell å ikke ha i dagens gale samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var selv i ditt dilemma om at folk ordet meg til å få Facebook. Når du først har begynt med det blir du jo litt avhengi av det, men vis du ikke spiller spill der så kan du fint vare inne en gang per dag vis du vil. Det er jo som noen andre sier at det er en fin måte å samle alle vennene. Hadde jeg vært deg hadde jeg fått meg det. Det er ikke så mye stress. ;). (men litt er det!) ;)

Lenke til kommentar
1. Tenk at du møter en person som du ikke kjenner, etterhvert som du blir bedre kjent spør du h*n: "Har du facebook?", h*n svarer nei. Hva hadde du tenkt om personen hvis du fant det ut på den måten? Vær ærlig...

Hadde spurt om h*n har MSN, Skype eller Xfire...

 

2. Kjenner du alle facebook vennene dine irl? Har du i det minste sett de i den virkelige verden?

Nei. Kjenner stort sett alle, men det er noen som jeg ikke kjenner IRL.

 

3. Blir man litt avhengig av facebook hvis man starter? Ser for meg desperate oppmerksomhetskåte folk som spammer F5 i håp om at noen har skrevet noe til dem.

Nei.

 

4. Har DU facebook? :D

Ja, jeg har Facebook. Jeg har en Facebook konto også for å skjekke hva andre legger ut om meg (og bilder ol.) og generelt bare for å følge med på det som skjer.

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Da fikk jeg og facebook, har blokkert slik at ingen ser meg :ph34r:

 

Ikke vær sikker på det. Gjør de som eier det en feil kan alt du har bli tilgjengelig for alle. En stund eide de faktisk bildene til mange folk også.

 

Hva om du legger opp masse bilder og personlig info om deg og familie/venner, så blir kontoen din hacket, og du mister alt. Den må være værre enn da min Steam-account ble hacket..

 

Og .. nå er du som altfor mange andre.

Lenke til kommentar

Så klart må du ikke ha en facebook-profil! Jeg vet om flere som ikke har det, og jeg tror ikke det er noe savn for dem..

 

 

1. Tenk at du møter en person som du ikke kjenner, etterhvert som du blir bedre kjent spør du h*n: "Har du facebook?", h*n svarer nei. Hva hadde du tenkt om personen hvis du fant det ut på den måten? Vær ærlig...

 

Jeg hadde nok spurt han om hvorfor, men ikke tenkt noe videre på det.. Kjæresten min har ikke facebook, men han er jo en helt normal person for det. Han er litt som deg, at han ikke liker å dele livet sitt på nettet på den måten. Og det respekterer jeg jo, hvorfor skulle jeg ikke det?:)

 

2. Kjenner du alle facebook vennene dine irl? Har du i det minste sett de i den virkelige verden?

 

Er vel noen få jeg ikke har sett i virkeligheten, fordi jeg har kommet i kontakt med dem via forum, f.eks. Men resten av vennene mine på facebook er tidligere skolekamerater eller bekjente. Bare et lite antall er faktisk vennene mine som jeg treffer jevnlig.

 

3. Blir man litt avhengig av facebook hvis man starter? Ser for meg desperate oppmerksomhetskåte folk som spammer F5 i håp om at noen har skrevet noe til dem.

 

Jeg har aldri blitt avhengig av facebook, men jeg ser jo tydelig at noen er det. Er som regel de samme personene som oppdaterer statusen sin og sånt. Jeg synes det er greit å titte innom facebook hvis jeg er på nettet, men er ingen nettside jeg kan bli sittende i noen timer på, slik som jeg kunne gjort f.eks her på diskusjon.no :) I lengden er facebook egentlig litt kjedelig..

 

4. Har DU facebook? :D

Ja!

 

 

Facebook er fint for å holde kontakt med eller komme i kontakt med tidligere venner, skolekamerater, kollegaer og andre bekjente! Liker du å følge med på hva vennene dine driver med, eller vise dem hva du driver med, er det jo en ypperlig side. Bra sted og dele bilder også(bare husk å spørre vedkommende om det er greit først, dette er mange sløve på).

Men noen negative sider har det jo også. Det er vanskelig å få slettet profilen sin, og eventuelle bilder av deg som har blitt lagt ut. Med mindre du har lagt dem til selv, vil slettingen av bilder ligger i hendene på de som har lagt dem ut. På den måten kan du miste kontroll over bilder som er av deg.. Believe me, det kan skje!

Facebook kan forresten brukes av arbeidsgivere for å finne ut av hvem du er og hva du driver med. Ikke så lurt å ha de verste fyllebildene liggende på nettet :p

Lenke til kommentar

Da fikk jeg og facebook, har blokkert slik at ingen ser meg :ph34r:

 

Ikke vær sikker på det. Gjør de som eier det en feil kan alt du har bli tilgjengelig for alle. En stund eide de faktisk bildene til mange folk også.

 

Hva om du legger opp masse bilder og personlig info om deg og familie/venner, så blir kontoen din hacket, og du mister alt. Den må være værre enn da min Steam-account ble hacket..

 

Og .. nå er du som altfor mange andre.

 

Det ligger kun informasjon som var "nødvendig", altså ikke noe med et stort utnytting's potensiale. Ingen bilder eller slikt heller, kommer tvilsomt å legge ut noe slikt.

Lenke til kommentar

Nei, du trenger absolutt ikke å ha en facebook profil.

I mitt miljø blir man sett på som EMO hvis man ikke har facebook, så det er absolutt en fordel å ha det.

Mye kommer an på alder også. Er man 50 er det absolutt ikke nødvendig å ha facebook, men er man rundt 20 vil jeg si at det fører med seg store sosiale fordeler.

Lenke til kommentar

1. Tenk at du møter en person som du ikke kjenner, etterhvert som du blir bedre kjent spør du h*n: "Har du facebook?", h*n svarer nei. Hva hadde du tenkt om personen hvis du fant det ut på den måten? Vær ærlig...

Jeg hadde aldri spurt om det, jeg er fortsatt aktiv bruker av mobiltelefon med SMS. Men hvis jeg absolutt må svare på det, så hadde jeg ikke brydd meg noen ting.

 

2. Kjenner du alle facebook vennene dine irl? Har du i det minste sett de i den virkelige verden?

Ja

 

3. Blir man litt avhengig av facebook hvis man starter? Ser for meg desperate oppmerksomhetskåte folk som spammer F5 i håp om at noen har skrevet noe til dem.

Er sikkert noen som blir det, jeg kjenner ingen som er sånn tror jeg,

 

4. Har DU facebook?

Ja, for å egentlig kunne følge med på events som skjer. Bruker det ikke til å holde kontakt med folk, men skjer en gang i blandt at det kommer invitasjoner til events på FB.

Lenke til kommentar
Gjest fjesboka

1. Tenk at du møter en person som du ikke kjenner, etterhvert som du blir bedre kjent spør du h*n: "Har du facebook?", h*n svarer nei. Hva hadde du tenkt om personen hvis du fant det ut på den måten? Vær ærlig...

 

Her vil du få forskjellige svar alt ettersom hvor i livet du befinner deg og hvilket miljø du tilhører.

Jeg ville aldri funnet på å spørre om noen hadde facebook i utgangspunktet.

 

2. Kjenner du alle facebook vennene dine irl? Har du i det minste sett de i den virkelige verden?

 

Mange driver "sport" i å ha flest mulige facebook venner, så dette varierer veldig. Når folk legger til kjente personer og mennesker de kanskje har truffet én gang, så sier det vel sitt om at veldig mange ikke kjenner alle facebook vennene sine i virkeligheten.

 

3. Blir man litt avhengig av facebook hvis man starter? Ser for meg desperate oppmerksomhetskåte folk som spammer F5 i håp om at noen har skrevet noe til dem.

 

Det er klart at dette forekommer, men det er jo også farlig å skjære alle under én kam. Noen bruker det mer enn andre, men sånn er det med alt.

 

4. Har DU facebook? :D

 

Nei, jeg har ikke facebook, men jeg har mange venner som har facebook. De som vil bruke tiden sin på det får gjøre det, og de er helt ok med at jeg ikke er på facebook. Noe annet skulle bare mangle.

 

 

I mitt miljø blir facebook sett på som et medieskapt fenomen som stort sett er for den yngre garde som bare følger det media sier de skal gjøre. Jeg er sivilingeniør og (derfor) veldig interessert i tekniske nyskapninger, så jeg er så absolutt ikke fremmed for å bruke slik teknologi, men facebook står ikke høyt i kurs av den grunn, hverken blant meg eller mine kolleger (i alle aldre).

Jeg er 27 år, så jeg er ikke for "gammel" for facebook. Det er et totalt unødvendig tidsfordriv og for meg vil det ikke bedre min livskvalitet eller gjøre noe enklere for meg. Jobb og privatliv er noe jeg vil holde adskilt og dersom det skulle være noe, så får folk tak i meg på mail eller telefon. Å måtte sjekke facebook for evt meldinger eller hva det nå skulle være, er for meg bare et stort tidsfordriv som jeg fint kan klare meg uten.

Jeg har et rikt liv med mange gode venner, en flott, smart dame, hus, bil, båt og en god inntekt, og derfor har jeg ikke noe behov for å bli likt eller å vise meg frem på internett, enten det er til kjente eller ukjente mennesker. De som betyr noe for meg er i mitt sosiale liv til vanlig og de som ikke er der, vel, de har det sikkert flott uten meg som enda en facebookvenn.

 

De aller fleste som vokser opp i dag vil nok anskaffe seg en facebook profil, men hvordan status er når de er blitt voksne vil nok variere veldig. Mennesker er forskjellig og noen har et umettelig behov for å se og bli sett, og ikke minst virke populær. Andre igjen vokser ifra dette etter hvert som de får fokus på andre viktigere ting i livet.

 

Det som dog er interessant med facebook, er hvordan mange firmaer og offentlige personer / tjenester har sett seg nødt til å komme seg på facebook de også, nettopp fordi så mange personer bruker facebook. Er det likevel nødvendig for alle å være på facebook? Nei, det er det så absolutt ikke, men dersom du vil ha Urge i butikkene og Grandiosa uten paprika, da er nok facebook noe for deg!

Lenke til kommentar

Da fikk jeg og facebook, har blokkert slik at ingen ser meg :ph34r:

Og .. nå er du som altfor mange andre.

 

Og det er ikke du? Bare ved å ha linker til youtube, brukerkonto på diskusjon.no og det faktum at du sitter online akkurat nå når du leser dette; gjør deg prikk lik jævlig mange andre og.

 

Personlig bruker jeg facebook bare for å holde kontakt med nye mennesker jeg møter. Jeg har bodd i mange forskjellig byer, og neste år skal jeg ut av landet. Uten facebook hadde jeg ikke hatt sjans til å opprettholde kontakten med dem. (Pluss at det gir meg en veldig god pekepinn på hvilke jenter som er single, om det er nye jenter jeg har møtt eller gamle venninner)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Da fikk jeg og facebook, har blokkert slik at ingen ser meg :ph34r:

Og .. nå er du som altfor mange andre.

 

Og det er ikke du? Bare ved å ha linker til youtube, brukerkonto på diskusjon.no og det faktum at du sitter online akkurat nå når du leser dette; gjør deg prikk lik jævlig mange andre og.

 

Personlig bruker jeg facebook bare for å holde kontakt med nye mennesker jeg møter. Jeg har bodd i mange forskjellig byer, og neste år skal jeg ut av landet. Uten facebook hadde jeg ikke hatt sjans til å opprettholde kontakten med dem. (Pluss at det gir meg en veldig god pekepinn på hvilke jenter som er single, om det er nye jenter jeg har møtt eller gamle venninner)

 

Ja, og du vet vel mitt fulle navn, og vet hvordan jeg ser ut eller?

 

Det eneste du kan vite, er at jeg er gutt, at jeg er 17 år, og går under navnet "Jevrio".

Og at fornavnet mitt er Martin.

 

Du vet ikke hvordan jeg ser ut eller noe.. og, kan logge ut, så se i forumet, så logge inn for å svare kjapt, ingen ville visst hele tida da jeg er online.

 

Ja, jeg er lik mange, men sammenliknet med hvor mange som har facebook, er det plutselig få jeg er som.

Lenke til kommentar

På facebook gjelder samme regelen som overalt ellers på internett. - Har du bilder eller info som du ikke ønsker at alle andre skal ha tilgang til så legger du de ikke på internett. punktum.

 

Følg denne regelen så kan du benytte alle tjenester du vil uten at det får de store negative følgene.

Lenke til kommentar

Noen kan ta bilder av deg uten at du vet det, og legge ut. Så kan de skrive ditt navn på det.

 

Hvis personen som er offeret IKKE har facebook, vil de ikke kunne se noe mer om hvem denne fyren er.

Du vet at du kan fjerne tags? Og du kan faktisk også politianmelde folk som legger ut bilder av deg uten ditt samtykke siden dette faktisk er ulovlig.(Ikke at folk pleier å gjøre det siden dette er ofte folk du kjenner) Du kan vel også be facebook fjerne bilder av deg, vis du mener at det feil at det ligger ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...