Gå til innhold

Anno 1404 tråden


Anbefalte innlegg

Begynt med Anno 1404 igjen. Tar det i etapper ^^ Lager nå en fin liten verden. Føler jeg er ferdig med disse "lage størst mulig" tingene nå :)

Hehe... gi det noen timer så får vi se hva du ender opp med... Tenker de baner hver gang jeg også, men ender opp med 15000 gretne Noblemen hver gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg skal plukke opp Anno 1404 med Venice expansion nå i påsken. Har gått litt lei SC2 for en periode og GT5 venter på stativ til ratt/pedaler som er forsinket siden februar. Civ V skuffet stort og Settlers 7 ble for kjedelig. Shift 2, DA2, Crysis 2 skuffet også samt et tonn spill fra 2010 jeg gikk lei av fort. Shogun 2 frister ikke heller etter demospilling, kanskje jeg rett og slett er lei "Total War" modellen.

 

Anno 1404 er muligens spillet jeg skal plukke fra hylla. Ellers blir det blåse støvet av ME2 eller fortsette fra 30% i RDR.

 

For min del er det ME3 og FM4 som er de store lyspunktene fremover. Kanskje også Rage, BA3, Witcher 2, Heroes IV, Arkham City, Deus Ex og Elder Scrolls Skyrim. Blir kanskje en lite titt på den neste og forenklede AoE.

 

Anno 2070 er jo også muligens spennende, men tja, vet ikke helt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Anno 2070 så rimelig bra ut.

Men tror anno 1960-1990 ville ha vært ultimat.

ALLE Anno-spillene ser bra ut, og det er ikke slik at har du spilt ett så har du spilt alle.

 

Ut fra navnehistorikken til Anno-serien så vil vi nok aldri se noe til 19xx-tallet.

Anno 1800 eller Anno 2106 er nok det neste som kommer etter Anno 2070.

Lenke til kommentar

Sliter kraftig med noen peasants nå... Begynte å spille spillet igjen for en time siden, og holder på med campaign/quickstart. Har kommet til "nivået" hvor jeg må bygge ropeyard, og dermed ha 240 citizens. Jeg har rundt 220, og de resterende peasants'a jeg har vil ikke gå opp i level til tross for nok byggematerialer, alle behov på fullt og skattenivå på det laveste.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Du må ha så og så mange peasants for at andre kan bli til citizens. Du får vel eit slik løyve per X peasant som gir lov til å oppgradere. Lenge sidan eg har spelt Anno, men det var ein plass i market at ein kunne styre automatisk eller manuell opgradering av hus. Det kjem ei pil over husa ein kan oppgradere om ein har på manuell.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okey, godtfolk. Jeg dro opp Anno igjen fra kista og etter noen timers spilling oppdaget jeg en merkelig sak. En enorm, spinkel (og ganske ekkel) mann vandrer rundt i byen min! Etterhvert forsvinner han, men en time senere dukker denne gigantskikkelsen opp igjen. Dette må jo være en merkelig bug av noe slag. Noen av dere andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Okey, godtfolk. Jeg dro opp Anno igjen fra kista og etter noen timers spilling oppdaget jeg en merkelig sak. En enorm, spinkel (og ganske ekkel) mann vandrer rundt i byen min! Etterhvert forsvinner han, men en time senere dukker denne gigantskikkelsen opp igjen. Dette må jo være en merkelig bug av noe slag. Noen av dere andre som har opplevd det samme?

 

Høres scary ut :ohmy::D

 

Har endelig fått satt igang med Anno 1404 nå (velkommen etter..), og driver med campaign`en og er nå ferdig med sjette brett. Hvor mange missions er det egentlig? OG hvilket brett dukket evnt denne ekle enorme mannen opp? :D

 

Forøvrig ett av de aller beste strategispill jeg noensinne har spilt (sammen med good old Rome Total War). Noen som har prøvd Venice DLC`en? Er den å anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg har Venice, men foretrekker spillet uten (holder meg til det trygge og vanlige) :)

Anbefaler deg også å prøve "Continious Game", og tilpass spillet akkurat slik du ønsker. Greit å velge lette motstandere i begynnelsen (de øverste) - eller hvorfor ikke UTEN motstandere.

Jeg kan sitte time etter time og finpusse byen og fraktrutene.

Lenke til kommentar

Ja leste at Venice først og fremst har fokus på multiplayer noe jeg aldri har hatt interesse av når det kommer til strategispill. Liker å ta meg god tid og kunne sitte å surre med mitt :) Liker egentlig best turnbased men at ingenting går på tid her utover at man må prøve å ikke sakke akterut i forhold til motstandern forståss, er utrolig behagelig.

 

Jeg trodde Continious game var ment som continue (save) game jeg, hehe. Men da får jeg sjekke ut det når jeg er ferdig med campaignen og har reddet verden :p

Lenke til kommentar

Jeg startet med Continious Game og spilte det ørten timer før jeg prøvde ut kampanjen... gikk ikke så veldig lang tid før jeg var tilbake til "sandkassa" mi :)

Veldig tilfredsstillende å se byene sine vokse og ha fornøyde innbyggere. Selve krigføringen i Anno har jeg lite til overs for - Anno er et bybyggerspill og ikke en RTS :)

Lenke til kommentar

Ja krigføringen i spillet her er vel litt.. skal vi si mangelfull :) Kunne kanskje vært fett om de hadde begrenset seg til kun å hatt noe slags tower defence hvor det bare var fokus på å bygge forsvarsverk etc. Men er helt fint de ikke har lagt for mye vekt på dette, er 1000 andre strategispill som har fokus på kriging.

 

Har ett par noob spørsmål her:

Er det slik at small warehouse har plass til 40 av hver vare, mens medium 80 og big 120? Og har det noe å si hvor mange warhouses du har i forhold til hvor mye du kan lagre av ting og tang?

 

Også har jeg sett etter en oversikt av noe slag hvor man kan kunne se hvor mange hemp plantasjer du har i forhold til weaver`s hut, hvor mange iron mines i forhold til iron melters etc? Altså en samlet oversikt over alt av bygg, hvor mange du har av dem og hva disse produserer?

Lenke til kommentar

Warehouse på nivå 1 kan lagre 40. Når du har Citizens kan du oppgradere Warehouse til nivå 2 som kan lagre 50. Nivå 3 kan lagre 60. Du får ikke lagret mer ved å lage flere warehouses, fordelen ved å oppgradere (bortsatt fra litt større plass) er at du får 2 og 3 "folk" som flyr rundt og henter varene.

 

Sjekk også denne linken for litt nyttig informasjon.

 

EDIT:

For å utvide lagringskapasiteten pr øy må du bygge Storehouse (link).

 

Ikonet ser slik ut: Small_storehouse_icon.png

 

Ikke bygg altfor mange på en gang, da de er ganske kostbare. De krever forøvrig at du har 355 Citizens før du kan bygge de. Du bygger disse i forbindelse med "hoved"-varehuset ved kysten.

 

250px-Small_storage.jpg

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hehe... greit å fylle en fredag med litt fritidssysler.

 

Tips:

Bygg ikke for mange hus om gangen uten at du kompenserer dette med nok Fish og Cider, etterhvert Cloth.

Bygg Storehouse(s) etterhvert som du trenger det, kjøp Honor-rullene Scroll.png hos Petter Northug 180px-Lord_Richard_Northburgh.png

 

(vel, nesten det han heter) og gi til sjeiken i sør. 180px-Grand_Vizier_Al_Zahir.png

Da vil du etterhvert få en ekstra båt med masse godteri samt lov til å bygge ting i syden (østen).

Endret av oslo72
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...