Gå til innhold

Vis oss din hjemmelagde CPU/GPU kjøler!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVilke temps får du med den der, Grønnbølge?

 

Akkurat det er jeg ikke sikker på... kommer hjem i morgen, så jeg kan teste det da ;)

 

 

Da har jeg fått testet tempen :p

 

Idle: 45 grader

 

Load: 73 grader :p

 

Hva med å montere en cpu vannblokk inni der ? Cheapy vannkjøling.

 

hehe, det hadde egentlig vært litt tøft å prøve en gang :D

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar

Hva med å montere en cpu vannblokk inni der ? Cheapy vannkjøling.

 

hehe, det hadde egentlig vært litt tøft å prøve en gang :D

 

Hadde jo vært relativt enkelt å bare klistre på litt termisk lim eller teip. Eller eventuelt lage en lite brakett for å skru den fast.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skallet er laget av arkitekt-papp (offisielt heter det vel kapa-papp) limt sammen av lim som tåler høye temperaturer kjøpt på Clas Ohlson. Skallet er stripset fast i hullene som det gamle skallet hang fast i.

På toppen sitter det en 120mm, og en 80mm som sitter rett over stock-vifta. :)

 

Ikke ille til hjemmelaget å være. Hvordan er temperaturene i forhold til den gamle kjølern ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

20 grader kaldere på idle.

Etter som kortet justerer viften etter gitt temperatur er ikke kortet noe kaldere på full load. Men viften går 40% saktere på full load, så den er mer stille enn det den var før.. Noe som var grunnen til at jeg moddet, for alle som har hørt et gtx 4** på full guffe vet hvor irriterende det er :p

Lenke til kommentar

20 grader kaldere på idle.

Etter som kortet justerer viften etter gitt temperatur er ikke kortet noe kaldere på full load. Men viften går 40% saktere på full load, så den er mer stille enn det den var før.. Noe som var grunnen til at jeg moddet, for alle som har hørt et gtx 4** på full guffe vet hvor irriterende det er :p

 

He he, ja det har jeg. I tillegg har jeg pcen under en meter unna ansiktet, og den er siktet rett mot meg. Auto funksjonen i programet ar også bare bullshit. Står å surrer på 44% viftehastighet til den når 90 grader, så skrur den opp vifta til 60%.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skallet er laget av arkitekt-papp (offisielt heter det vel kapa-papp) limt sammen av lim som tåler høye temperaturer kjøpt på Clas Ohlson. Skallet er stripset fast i hullene som det gamle skallet hang fast i.

På toppen sitter det en 120mm, og en 80mm som sitter rett over stock-vifta. :)

 

Matrialet er også bedre kjent som Depron, det brukes til modellfly bygging el, nesten alle hobby butikker har det, eller matrial forhandlrere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Får vel vekke litt liv i denne tråden jeg, da.

 

Jeg gjorde litt av hvert med denne greia her da jeg var litt mindre, prosessorkjøleren var ikke til rette sokkel, så jeg smelta bort litt av plastikkfestene til kjøleren så den fikk plass og festa den på med strikk og teip. Jeg festa også ei vifte til skjermkortet med strikk. Prøvde litt frem og tilbake med overklokking. Nå ligger den (restene etter den) stuet bort i skapet. :thumbup:

 

782688.jpeg

 

782689.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...