Gå til innhold

[LØST] PC bygg til pappa 5000


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal i gang med og bygge min første pc.

Og fikk på kort varsel høre av faren min at han også ville ha en ny pc, så har ikke hatt like god tid til og se over hans som med min egen (som forsåvidt er ferdig konfigurert). Derfor spør jeg etter litt hjelp.

Har endel teoretisk erfaring med hardware kjøp i forbindelse med PC`en min,

men ikke noe praktisk så gi gjerne råd:)

Men har ikke satt meg like mye inn i AMD, da jeg fort fant ut at Intel passet best på riggen min, derfor lurer jeg på om dere der ute kunne hjelpe meg og lage en AMD rigg?

 

Dette er en PC til faren min som sagt, og skal derfor ikke benyttes til spill, men

jeg vil allikevel putte inn et dedikert skjermkort, og OS skal være med i prisen: 5000.

Denne PC`en vil bli mest brukt til vanlig PC applikasjoner og kontorarbeid, og ønsker da en

litt kraftig CPU.

Jeg har bestemt meg for PSU og kabinett.

 

Kriterier:

Billig.

God prosessor.

4 GB Ram.

Helst dedikert grafikk (må ikke)

Ikke stor harddisk at all (vi har NAS).

 

 

Her er listen min til nå:

https://prisguiden.no/profil/lister/117029

 

MVH: ESS

Endret av ESS.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke noen laptop vi trenger, heller ikke "ferdig-PC", jeg skal bygge en stasjonær.

Skal bare gjøre litt research framover for og finne et bra oppsett med AMD, får se litt på tester av hovedkort i den prisklassen, for og få mest for penga...

 

ESS

Lenke til kommentar

I know. Skal forsåvidt ikke handle fra komplett, er litt opptatt av pris.

Uansett ble det oppsettet feil.

Er bare et spørsmål om tid og finne det rette, bare lurte på om noen vet om fks et bra HK i den klassen for penga?

 

HTPC er uansett for dyr, og strømforsyninga er av dårlig kvalitet, HTPC er heller ikke det jeg skal ha.

Jeg skal ha det hele inn i et Antec Tree Hundred med Samsung HHD`en og Corsair PSU:)

 

Budsjettet er max 5000kr.

 

 

ESS

Endret av ESS.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...