Gå til innhold

Hvilket GTX460 kort?


Hanzo

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har konkludert med at at GTX 460 kort er en verdig arvtager til mitt 8800GTS 512MB kort, og håper jeg får en merkbar oppgradering med dette valget. Vurderte 5850 og 5870, men det virker som om 460 kortet gir en fin kombinasjon av verdi for pengene, og samtidig kjølig og greit. Jeg sitter primært i WoW, så det er uansett ikke det mest krevende oppgaver.

 

Men, hvilket fabrikat skal jeg velge? Ser Palin kommer bra ut, men finner ingen som har disse på Lager. Amentio har Asus versjonen til 1726,- og Gainward til 1632. Zotac sin versjon ser jeg får litt så som så tilbakemelding med tanke på kjøleløsning, og også eVGA har vistnok fått litt klage på støy.

 

Så, er det noen av disse kortene som dere kan anbefalle? Andre som har et GFX460 kort på lager med skikkelig kjøleløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var nok litt kjapt her, ser de korta jeg tenke på her ikke er 1GB versjonen som er den jeg vurdere. Men jeg lurer fortsatt på hvilket kort jeg skal gå for, spesielt siden enkelte klager på støy fra noen GTX460 kort.

 

Er det ingen som kan anbefalle en helt klar modell? Palin korta skryter mange av, men jeg finner ingen som selger dem her i landet?

Lenke til kommentar

Hei, selv har jeg merket meg tre forskjellige gtx 460 1GB kort, men jeg er ikke sikker på hviket som er best.

 

1. Palit GeForce GTX 460 Sonic HDMI 1GB

 

2. Gigabyte GeForce GTX 460 OC Mini HDMI Dual-DVI 1GB

 

3. MSI N460GTX Cyclone OC 1GB

 

Slik jeg ser det så er fordelen med Palit-kortet at det har vanlig HDMI kontakt, men tilgangen fra skikkelige butikker er dårlig, dog prisen er den laveste. MSI-kortet er muligens det aller beste, men er forholdsvis dyrt. Gigabyte-kortet er en del rimeligere, og det er god tilgang på det fra skikkelige butikker (vurderer selv å kjøpe Gigabyte-kortet + Starcraft 2 fra dustin :)).

 

Jøss, så at du vant et for 800 kr på qxl, gratulerer :)

Endret av molsen
Lenke til kommentar

Takk for godt svar her,ser i ettertid at plassen jeg køpte kortet fra ikke er spesielt kjappe, og operer med 35 virkedager før de sender ut noe... Det er jo jggu 2 måneder til jeg får kortet da! Så vurdere å kjøpe et til og bruke begge når de andre omsider kommer. Men SC2 som står avbildet sammen med skjermkortet hos Dustin er vel bare en 10 dagers prøveversjonen? Nekter å tro at de bundlet det alt, og ihvertfall ikke til den prisen?

Lenke til kommentar

Nå er Gainward kommet med en 2GB versjon.Jeg er svært sugen på det kortet.Har nettopp kjøpt Gainward 460 1GB og spiller kun BC på det.Stoor forsjell fra mitt gamle 260 kort.Klokka det rett opp på 800 og tempen er ca 55 under gaming enda. :thumbup: 32 Idle.Produsenten påstår at minnet faktisk blir brukt av kortet og er ikke bare en "gimmic" slik det har vert før med 2GB minne på skjermkort.Hvor mye bedre ytelse kan det gi i praksis tro ?

Lenke til kommentar

Hvordan får man kjøpt galaxy-kort i Norge?

 

Blir spennende å se hvordan 2GB-kortet presterer ja, og da for min egen del hvordan det presterer alene. Leste på et forum at 2GB vil bli veldig effektivt i CAD, men mye av dette blir bare synsing.

 

Her er en test av et annet 2GB kort levert av Zotac: http://en.expreview.com/2010/08/08/exclusive-review-of-zotac-geforce-gtx-460-2gb-edition/9041.html

 

17. august er ETA hos Komplett.

Lenke til kommentar

Gigabyte-kortet skal nok være et av de stillere ifølge diverse tester, men hvilket av Gigabyte-kortet og MSI-kortet som er best er for meg noe uklart, men førstnevnte er jo billigere.

 

Hvis man kjøper Gainward GLH så betaler man for en OC man veldig enkelt kan gjøre selv på alle GTX 460 kort, men det er jo ikke noe dårlig, bare litt dyrt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...