Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(sorry, men det er jo litt deilig å få bekreftetat man ikke får opløsningen "gratis :fun:)

Det er ikke sånn støy, får det ikke bort med å justere støyreduksjonsslidere. Har sett samme greia fra din precious D700 :p

 

 

Og for de av dere som eventuelt måtte lure: Vi var der samtidig og tok de "samme" bildene

Guten tag.

Lenke til kommentar

(sorry, men det er jo litt deilig å få bekreftetat man ikke får opløsningen "gratis :fun:)

Det er ikke sånn støy, får det ikke bort med å justere støyreduksjonsslidere. Har sett samme greia fra din precious D700 :p

Blæh! Hva slags "støy" snakker du da om, siden signalet er rent som destillert vann fra D700 ved lav iso og lang eksponering... :whistle:

 

100% crop fra 4 minutters eksponering @ iso 400:

959284446_yaDpZ-O.jpg

(valgte et vanskelig bilde med mørke toner hvor støyen kunne ha fått boltre seg)

 

Støy jeg ikke klarer å få bort med enkel NoiseNinja melder seg gjerne over 3200...

 

(som du helt sikkert skjønner, men kanskje ikke alle andre, mener jeg ikke å starte noen merkekrig her - jeg er bare genuint nysjerrig på hva du mener)

Lenke til kommentar

Trådens første modell-bilde :)

post-182759-1280702479,7168_thumb.jpg

 

Hun er så griselekker og fotogen. Du har lagt ut bilder av henne før. Er hun en gjenganger i ditt studio, eller hatt dårlig tid å etterbehandle?

 

Om du har en portefølje å lenke til, så må du gjerne gjøre det. Liker bildene dine svært godt! thumbup.gif

Lenke til kommentar

jeg er bare genuint nysjerrig på hva du mener og ingen disser min D700 og overlever :realmad:

Tenker på sånne artefakter? gradvis overgang fra mørkt til lyst med forskjellige farger.

 

Vi vet at D700 er verdens beste kamera, med verdens beste iso ytelse osv osv osv.

I'm not worthy, I'm not worthy, I'm not worthy, I'm not worthy, I'm not worthy....

Lenke til kommentar

nice TGB, likte de varme tonene og posseringen hennes..

 

 

rask edit av 2 kundebilder.. ofte er kundeshooter fantastisk morsomme. Kunden her hadde bestilt både studio og utefotografering. Selv i trøndersk kaldt vær klarte hun å hoppe uti vannen på bakliadammen.. Hadde ikke vært meg, for det var kaldt nok å stå oppe i tørt land :p

 

 

img_2262-edit.jpg

 

img_2176-edit.jpg

 

Så det er sant det de sier om at der finnes tvillinger på andre siden av jorden.

 

Lekkert bilde det #1. Synd med været. harhar.gif

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Trådens første modell-bilde :)

post-182759-1280702479,7168_thumb.jpg

 

Hun er så griselekker og fotogen. Du har lagt ut bilder av henne før. Er hun en gjenganger i ditt studio, eller hatt dårlig tid å etterbehandle?

 

Om du har en portefølje å lenke til, så må du gjerne gjøre det. Liker bildene dine svært godt! thumbup.gif

Bare litt backlogg på redigeringsfronten. Er tenkt flere fotoshoot med henne, så ting dukker opp etterhvert. Har for øyeblikket ingen operativ web-side, grunnet latskap eller andre prioriteringer. Pusher ut litt av og til på facebook da, om du sjekker EXIF og søker på navnet der så finner du meg.

 

Setter alltid stor pris på at noen liker arbeidet man gjør, så stor takk for det :)

 

DeViSoR: Takk :) Bilde 1 falt i smak fra dine siste.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Sorry, Kenneth. Skjønner ikke helt... er det posterisering du mener?

Mulig det. Må google det.

Støyen plager ikke meg.

 

 

Okey. Nå skjønner jeg ingenting :dontgetit:

Sjekket samme bildene i LR3 og nå ser de bedre ut enn inatt.

 

Her er mer enn 100% crop. Undereksponert, lite lys osv.

 

 

 

Det jeg så igår var overgangen mellom skyene så ut som 8-bits nintendo gone mad :!:

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Er det bedre å overeksponere nattbilder litt for så å dra slideren i negativ retning i PP?

Nei - i det minste ikke mye. Det er best å naile eksponeringen - i det minste om det er kraftige høylys i bildet. Overeksponering med inntill 1 stop er stort sett overkommelig. Undereksponering er imidlertid no-go.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...